Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:18:20 GMT

حلقه داخلی نزدیک به ولیعهد سعودی زیر تیغ تغییرات

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۷۷۰

حلقه داخلی نزدیک به ولیعهد سعودی زیر تیغ تغییرات

در قلب حاکمیت خودکامه محمد بن سلمان گروهی از معتمدان با نفوذی فوق‌العاده قرار دارند که در پشت عناوین کلی آنها پنهان شده است. حلقه داخلی ولیعهد سعودی اما در آستانه تغییر است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، در شرایطی که پادشاه سالخورده سعودی در تلاش برای محدودسازی بحران ناشی از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی برآمده است، حلقه نزدیکان ولیعهد جوان سعودی در معرض تهدید ترمیم ساختارهای قدرت دربار سلطنتی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از چهره‌های اصلی حلقه نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعود القحطانی بود که بعد از افشای نقشش در عملیات قتل وحشیانه جمال خاشقجی در دوم اکتبر برکنار شد. در شرایطی که ریاض برای مبرا کردن ولیعهد ۳۳ ساله از هر گناهی به سختی تلاش می‌کند، سوال اینجاست که آیا پاکسازی‌های دیگری هم در راه است یا خیر.   

یک فرد مطلع در درباره سعودی می گوید ملک سلمان به شدت درباره آنچه بر سر خاشقجی آمده، عصبانی است و مایل است تا تغییرات بیشتری در اطرافیان پسر محبوبش ایجاد کند. از سال ۲۰۱۵ تمام مسائل اقتصادی و امنیتی مهم زیر نظر شوراهای تازه تاسیس به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان قرار گرفته است. در حلقه حمایت او لایه‌های دیگری از نفوذ هم ایجاد شده است اما آنها با خطر مواجهه با تدابیر ملک سلمان قرار دارند.  

یک منبع سعودی دیگر در دربار سلطنتی پیش‌بینی می‌کند تغییرات شامل وظایف رسانه‌ای و سیاسی که پیشتر در کنترل قحطانی بود و دیگر مقام‌ها هم در آن دست داشتند، بشود. به گفته این منبع، مرکز مطالعات و امور رسانه‌ای که قحطانی راه‌اندازی کرده بود و برای کنترل و شکل‌دهی به پیام‌های ریاض مورد استفاده قرار می‌گرفت، احتمالا منحل شود.  

به گفته کارشناسان و ناظران سعودی، در کنار قحطانی دیگر معتمد قدرتمند در حلقه بن سلمان ترکی آل الشیخ، مشاور سلطنتی و رئیس سازمان ورزش عربستان قرار دارد. این دو از نزدیکترین مشاوران ولیعهد سعودی به شمار می‌روند و سردمدار کمپین مقابله با فعالان، وبلاگ‌نویسان، روحانیون و تاجران منتقد دولت به شمار می‌روند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ

همزمان با رسیدن سریال نون خ ۵ به قسمت‌های پایانی، سکانسی از پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین مورد توجه کاربران قرار گرفت. فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و بر اساس آخرین خبر‌ها تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: همشهری آنلاین

tags # نون خ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ (فیلم)
  • (ویدئو) پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید