Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دنبال رفع مشکلات تغییر نوع، تعداد و زمان بارش‌ها هستیم.

به گزارش رکنا، مهندس اسماعیل نجار در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحران، حادثه‌ای آنی است که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت کانکس‌های ارسال شده به منطقه زلزله‌زده ورزقان در سال ۹۱ گفت: چیزی که به مردم داده شود پس نمی‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانکس‌ها را نمی‌توان در جاهای مختلف نصب کرد و قابلیت استفاده را ندارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بحث تغییر اقلیم کشور گفت: هم‌اکنون به دنبال رفع مشکلات تغییر نوع، تعداد و زمان بارش‌ها هستیم؛ برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی افزایش یافته و فرو چاله‌ها به عمق ۷۰ متری رسیده‌اند.

وی به مطالعه پیامدهای ریزگرد اشاره کرد و گفت: کار مطالعاتی آن در ۱۶ استان انجام شده و برای اجرایی شدن اعتبار کلانی می‌خواهد.

نجار در رابطه تامین تجهیزات ویژه مدیریت بحران گفت: این وسایل از طریق ماده ۱۰، ۱۲ تامین اعتبار شده‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

داعشی های دهه 60 ایران را بیشتر بشناسید ! + عکس دردسر فرار زن شوهردار با مازیار / دستگیری این زن در شب های کارتن خوابی ماجرای پیدا شدن جسد راننده تاکسی اینترنی مشهدی در چاه مرگ+ عکس حمام خون در اتوبان تهران-کرج/ گاردریل قاتل زن سراتو سوار شد +تصاویر نگاه های هوس آلودم از فردای عروسی ام به اسفندیار آغاز / آرام آرم به خواسته او تن دادم دردسر شوم آشنایی زن همدانی با مشاور لاغری شیطان صفت دردسر خونین برای پسری که از یک زن به صورت پنهانی فیلمبرداری کرد+عکس پیام صابری همسر زیبا بروفه چرا ایست قلبی کرد؟ زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد بی هوش شدن رضا رشید پور در آنتن زنده /تکرار یک اتفاق دستگیری قاتل شیطان صفت دختر 14 ساله پس از 45 سال+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه ! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! سکوت مادر بی رحم پرونده قتل دختر 4 ساله را پیچیده کرد+ عکس این آیت الله جاسوس انگلیس است! + عکس پشت پرده ماجرای کشف لاشه دایناسور در خوزستان! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: مدیریت بحران مشکلات ناشی رئیس لرستان عکس زن زندگی صبح جوان فیلم مرد پلیس مادر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد