Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:13:53 GMT

پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۸۴۰

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص اظهارات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مبنی بر اینکه دنبال شجره‌نامه امامزاده‌ها نباشید، گفت: اگر چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود، من قول می‌دهم امسال چند هزار امامزاده دیگر تولید می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه که مسئول محترم در مصاحبه خود به آن اشاره کرده کاملا اشتباه است و چنین رویه‌ای به دین خسارت وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسی که شجره‌نامه ندارد چطور صحت این ادعا ثابت می‌شود، افزود: آیا مسئولان ماشین زمان دارند و به 1400 سال قبل برمی‌گردند؟

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: حتما شجره‌نامه‌های دقیقی را مراجع عالیقدری باید تایید کنند و حکم بخورد؛ در غیر این صورت هر کسی یک شجره‌نامه می‌سازد، آن را هفت نسل عقب‌تر می‌برد و به امامی وصل می‌کند.
برخی سخنان وهن دین است؛ اینکه یک امامزاده را سیاحتی بنامیم و یکی را زیارتی اصلا معنا ندارد؛ از رییس سازمان اوقاف می‌خواهیم ورود کند

سیاحتی دانستن برخی امامزاده‌ها وهن دین است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با انتقاد از این گفته که "برخی از امامزاده‌ها بیشتر سیاحتی است" ، گفت: برخی سخنان وهن دین است؛ اینکه یک امامزاده را سیاحتی بنامیم و یکی را زیارتی اصلا معنا ندارد؛ از رییس سازمان اوقاف می خواهیم ورود کند و تذکر دهد.

بخشنامه‌ای در سازمان اوقاف مبنی بر افزایش نیافتن امامزاده‌ها

وی با اشاره به بخشنامه‌ای در سازمان اوقاف، توضیح داد: کمتر از یک ماه پیش سازمان اوقاف بخشنامه‌ای کرد که دیگر امامزاده‌ها افزایش پیدا نمی‌کند ولی متاسفانه تعداد امامزاده‌ها همینطور در حال اضافه شدن است لذا از سازمان اوقاف می‌خواهم در این دکان‌ها را ببندد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به بررسی این موضوع در مجلس نهم، تشریح کرد: آماری که در ابتدای انقلاب از تعداد امامزاده‌ها وجود داشت با آماری که پس از 37 سال گرفته شد، نشان می‌داد که حدودا 10 برابر شده است؛ آقایان مسئول در پاسخ به سوال ما در این خصوص در مجلس نهم گفتند که در آن زمان آمار و اطلاعات متقن و درستی در دست نبوده ولی اکنون ما آمار و اطلاعات را درست و بانک اطلاعاتی خود را کامل کردیم.

در فاصله مجلس نهم تا دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شد

وی با بیان اینکه "در همین فاصله مجلس نهم تا مجلس دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شد"، گفت: سوالی که مردم می‌پرسند این است که داستان امامزاده‌ها کی تمام می‌شود؟ یعنی چه که تعداد آنها رو به تزاید است و چرا مرتبا افزایش پیدا می‌کند؟

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه این افزایش امامزاده‌ها در نزد جوانان فاقد معنا است، افزود: یک جایی باید پرونده کشف امامزاده را ببندند و مرتبا نباید امامزاده تولید شود.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه نباید بعد از 1400 سال از تاریخی به بعد کشف امامزاده داشته باشیم، گفت: کشف امامزاده‌ها باید یک جا تمام شود؛ برخی از اینها اصلا هیچ شجره‌نامه‌ای ندارد و در برخی روستاها داستان‌سازی می‌شود؛ بنابراین سازمان اوقاف باید جلوی آن را بگیرد و با این خرافات و برخی اظهارات مسئولان که موجب وهن دین است، به شدت برخورد کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به شناسایی هفت هزار موقوفه در این استان از بهره‌مندی در اجرای اعمال مجوز معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، امروز_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اولیه موقوفات در شهرها و روستاهای اظهار کرد: شهروندانی که تاکنون به دلایل مختلف با موقوفات قرارداد اجاره نداشتند، اکنون با این معافیت می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی افزود: بسیاری از اراضی و املاک شهری و روستایی در استان موقوفه هستند و ساکنان این املاک باید قرارداد اجاره با موقوفه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه هنگام انعقاد قرارداد اولیه و نقل و انتقال، پذیره‌های مختلفی برابر قانون و آئین‌نامه‌ها از شهروندان دریافت می‌شده است که در برخی موارد پرداخت این مبالغ برای مردم امکان‌پذیر نبود، عنوان کرد: با پیگیری‌های این اداره‌کل دریافت پذیره برای انعقاد قرارداد اجاره موقوفات شامل معافیت شده است.

حیدری‌جناسمی معافیت‌های اعلامی را متفاوت دانست و مطرح کرد: با توجه به ماهیت پرونده از صفر تا ۱۰۰ درصد قابل اعمال این معافیت است.

وی ادامه داد: این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده است و مردم استان از این فرصت بهره بگیرند و اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه حدود هفت هزار موقوفه در این استان شناسایی شده است که شامل مجوز معافیت در پرداخت پذیره شده است، یادآور شد: این معافیت‌ها و تخفیف‌ها دائمی نیست و بهتر است شهروندانی که از اراضی وقفی بهره‌برداری می‌کنند، به ادارات اوقاف شهرهای استان مراجعه کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای استان وقفی هستند که تاکنون به دلایل مختلف با ادارات اوقاف قرارداد اجاره نداشته‌اند اما اکنون با این معافیت‌ها می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

کد خبر 745443

دیگر خبرها

  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان