Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@23:03:57 GMT

پرداختی کمیته امداد به هر یتیم چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۸۶۰

پرداختی کمیته امداد به هر یتیم چقدر است؟

خبرگزاری تسنیم: پرویز فتاح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت با بیان اینکه با همه این مشکلات شاهد یک صبوری در بین ملت هستیم اظهار داشت: این موضوع قابل تقدیر است و باید مسئولان خدمت به مردم را اولویت قرار دهند.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: همیشه شرایط انقلاب و نظام ما خاص بوده و الان نیز بیشتر است و این امروز به مسئولان بر می‌گردد ما از مردم هر چه خواستیم آمدند و در این راستا در راهپیمایی حضور یافته و یا شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز راه ما راه عقلانیت، وحدت، همراهی و همدلی است و باید با اتکا به توان داخلی کاری کنیم که مشکلات را پیش از پیش برطرف کنیم افزود: هر جا وحدت رویه داریم و به فکر مردم بوده و همچنین دست از تعصبات برداشته‌ایم موفق بوده‌ایم.

فتاح با طرح این سوال که چگونه در تولید صنایع نظامی خودکفا هستیم بیان کرد: مگر می‌شود ما تجیهزات نظامی تولید کنیم و نتوانیم به سمت تولید تجهیزات دیگر برویم، در این زمینه نیاز به یک برنامه‌ریزی مشخص در مجلس هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تعداد مراجعات کمیته امداد ۵۰ درصد افزایش یافته است گفت: با توجه به این موضوع شاهد بیشترین رضایت بوده و توانسته‌ایم بیشترین جذب اعتبار را داشته و در مجلس شورای اسلامی نیز مخالف نداشته باشیم که این نیز قابل تقدیر است.

فتاح افزود: در بانک‌ها خوش‌حساب‌ترین افراد در پرداخت اقساط مددجویان کمیته امداد هستند، در مرودشت و ایران صف جهیزیه نداریم و کمترین آمار طلاق در بین جامعه متعلق به کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه بالاترین درصد قبولی کنکور در بین مددجویان کمیته امداد است، گفت: فقر نگذاشته آنان از تحصیل بازبمانند و اگر طرفدار نظام هستیم باید به این افراد که، ولی نعمتان ما هستند را کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه تمام مردم در قبال نیازمندان و محرومان مسئول هستند و نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود برسد خاطرنشان کرد: نباید مردم را از خودمان دور کنیم، باید در بین آنان بوده و از راه آنان رفته و به دنبال مشکلات باشیم و بدانیم که آمدن حضرت امام (ره) با هواپیما در بین مردم و رفتن بر روی دست مردم، پیام مردمی بودن را داشت.

فتاح با بیان اینکه درخواست ما از نمایندگان مجلس توجه بیشتر به افزایش اعتبارات کمیته امداد در سال آینده است خاطرنشان کرد: در بخش مسکن مددجویان نیازمند حمایت مسئولان و نیک‌اندیشان هستیم که در این زمینه ما نیز برای ساخت همکاری می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با قول مساعد برای کمک به برطرف کردن مشکلات در شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، در مورد ساخت ساختمان‌های اداری گفت: در این زمینه اعتبار نداریم و معتقدیم باید زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی فراهم شود، ما می‌توانیم امداد را در چادر‌ها هم هدایت کنیم.

معاون عمرانی استاندار فارس نیز در سخنانی کوتاه با قدردانی از اهتمام رئیس کمیته امداد به رفع مشکلات نیازمندان اظهار داشت: مرودشت روزی انبار غله کشور بوده و امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است که درخواست داریم در رفع مشکلات به این مردم عزتمند و متمدن برای توانمندسازی آنان کمک شود.

عنایت‌الله رحیمی افزود: کمیته امداد در واقع در سخت‌ترین شرایط به داد مردم می‌رسد و امروز شاهد فعالیت مدیری جهادگر در راس آن در کشور و استان فارس هستیم.

وی گفت: در تامین مسکن محرومان شهرستان مرودشت بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده است ۵۰ قطعه توسط راه و شهرسازی استان فارس در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در استان جذب و بین بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و دیگر نیازمندان استان توزیع شده است. - اخبار استانها -

عباس روشن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در توجه به حل مشکلات مددجویان و نیازمندان جامعه اظهار داشت: مردم خیرخواه و نیکوکار استان بوشهر در عرصه رسیدگی به افراد مستضعف و نیازمند جامعه خدمات قابل توجهی در بخش‌های مختلف نقدی، کالایی، ساخت و تعمیر مسکن و تأمین تجهیزات مختلف دارند که درخور تحسین است.

وی از وصول 138.5 میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان وصول زکات، 40 میلیارد تومان زکات فطره و 98.5 میلیارد زکات واجب و مستحب و 24 درصد آن مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به پرداخت زکات فطره به این نهاد خبر داد و اضافه کرد: سهم امداد از وصول زکات فطریه سال گذشته معادل 800 میلیون بود که امسال افزایش قابل توجهی یافت. در وصول زکات فطره سال جاری تاکنون، مبلغ یک میلیارد و 254 میلیون به‌صورت نقد و کالا جذب توسط پایگاه‌های کمیته امداد استان بوشهر جذب و بین نیازمندان از جمله بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 530 پایگاه به‌صورت ثابت و سیار در جذب زکات فطریه در استان بوشهر توسط کمیته امداد استان بوشهر راه‌اندازی شد گفت: همچنین نحوه پرداخت سرفصل فطریه عام، سادات و کفاره در اختیار مردم قرار گرفت و از طرفی با همکاری مدارس استان بوشهر 60 هزار پاکت جذب زکات فطریه بین دانش‌آموزان استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه پاکت پرداخت زکات فطره در این هفته جمع‌آوری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود افزون بر 18 میلیارد ریال زکات فطریه تحویل کمیته امداد امام(ره) شود. در دبیرخانه شورای زکات استان بوشهر پیش‌بینی شده است که مبلغ 45 میلیارد تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و نیکوکار استان به نیازمندان پرداخت شود.

وی بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده توسط شوراهای زکات، دهیاران، بانیان مساجد و سایر مؤسسات و خیریه‌ها در سطح استان تاکنون افزون بر 42 میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ضمن تقدیر از خیریه‌ها، مؤسسات شوراهای زکات، بانیان مساجد، روحانیون و نانوایی‌های فعال در جذب زکات فطریه و کفارات گفت: آمار نهایی وصول زکات فطریه متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

روشن، با بیان اینکه پایانه پرداخت زکات فطره نانوایی‌های استان تا پایان هفته جاری فعال است، گفت: کسانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه خود نشده‌اند می‌توانند، از طریق کد دستوری #5*077*8877*، شماره کارت‌های مجازی و یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام(ره) زکات فطریه و کفاره خود پرداخت کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • استان البرز فرزند یتیم بدون حامی ندارد
  • بیش از ۹ هزار حامی در ماه رمضان به طرح اکرام ایتام پیوستند
  • همه کودکان یتیم البرز حامی دارند
  • جذب ۳۸۴ حامی برای فرزندان ایتام و محسنین میناب
  • حمایت ۱۶۵۶ حامی از فرزندان ایتام و محسنین فریدونکناری
  • بیش از ۹ هزار نیکوکار البرزی به طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند