Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@11:09:37 GMT

عقب‌نشینی آمریکا از تحریم پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۸۶۲

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که به دلیل منافع ملی این کشور نام پاکستان را به صورت استثنا از لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی حذف و دیگر اسلام‌آباد تحریم نخواهد شد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در پاکستان با تأیید خبر حذف نام اسلام‌آباد از لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی اعلام کرد قصد تحریم این کشور را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اضافه شدن نام این کشور به لیست کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی سفیر آمریکا را احضار و مراتب اعتراض خود در این زمینه را به وی ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اقدام آمریکا برای اضافه کردن نام این کشور به لیست کشورهای نقض کننده آزادی‌های دینی را محکوم کرد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این کشور اقلیت‌های مذهبی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

بر اساس این بیانیه حقوق 4 درصد از اقلیت‌های پاکستان شامل پیروان آیین مسیحی،هندو، بده مت، و سیک با بقیه تفاوتی ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد واشنگتن باید به جای اضافه کردن نام کشورهای دیگر به لیست نقض کنندگان آزادی مذهبی فکری برای اسلام‌ هراسی در داخل آمریکا کند.

آمریکا که روز گذشته با اضافه کردن نام پاکستان به لیست کشورها نقض کننده آزادی مذهبی قصد تحریم این کشور را داشت، امروز ظرف 24 ساعت از تصمیم خود منصرف شد.

از زمان روی کار آمدن «ترامپ»، آمریکا برای تصمیم گیری درباره پاکستان سر در گم است و سیاست نامشخص را درباره اسلام‌آباد پیش گرفته است.

به نظر می‌رسد آمریکا سیاست چماق و هویج را علیه پاکستان به کار گرفته اما چندان در این زمینه موفق نیست و نمی‌تواند مانند گذشته خواسته‌های خود را به اسلام‌آباد تحمیل کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پاکستان امور خارجه وزارت امور خارجه مسالمت آمیز حقوق واشنگتن امور خارجه آمریکا پاکستان واشنگتن وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی بلینکن) نه نگران حقوق بشر است و نه نگران حقوق بشر مردم کوبا که آن‌ها را با اقدامات خفه‌کننده و محاصره شدید نقض می‌کند؛ (او) نگران حقوق بشر مردم قتل عام شده‌ی فلسطین نیز نیست.

رودریگس افزود: (بلینکن) نگران حقوق تولیدکنندگان سلاح و اهداف سلطه و غارت آن‌ها است.

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهام‌های قبلی خود، از موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کوبا، روسیه، بلاروس، نیکاراگوئه و ونزوئلا، برمه، سودان، چین، سوریه، افغانستان، اوگاندا و ایران انتقاد کرد.

یوهانا تابلادا معاون مدیر کل اداره ایالات متحده در وزارت خارجه کوبا نیز در مورد این گزارش گفت: بی‌صداقتی در گزارش یکجانبه دولت ایالات متحده زمانی که وضعیت حقوق بشر در کوبا را برای توجیه جنگ اقتصادی، سیاسی و ارتباطی خود مخدوش می کند، ظالمانه است.

وی در انتقاد از سیاست واشنگتن افزود: آن‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از افشای حقیقت هزینه می‌کنند.

کوبا همواره درخواست خود مبنی بر پایان تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که از سال ۱۹۶۲ از سوی آمریکا تحمیل شده است را تکرار کرده است؛ تحریم‌هایی که از نگاه هاوانا، نقض آشکار حقوق بشر مردم این جزیره توصیف می‌شود.

به گفته مقام‌های کوبایی، در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، خسارت‌های انباشته شده طی بیش از شش دهه اعمال سیاست تحریم واشنگتن به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • عقب‌نشینی یوفا: لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است