Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس مشترک مرزی حول سه محور اصلی مرزی، اقتصادی و امنیتی برگزار شد و در هر سه محور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه مرزی که یکی از محورهای اصلی اجلاس بود، موضوع همکاری دولت جمهوری اسلامی پاکستان با کشورمان برای آزادسازی هفت نفر باقیمانده از مرزبانان ربوده شده جمهوری اسلامی ایران توسط اشرار و معاندین نظام در منطقه مرزی میرجاوه و انتقال آنان به خاک کشور پاکستان، مطرح شد و طرف پاکستانی قول جدی برای همکاری و پیگیری آزادی آنان را داد.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی و معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حوزه امنیتی بر صیانت از مرزهای کشور و بازدیدهای مرزی و برخورد با قاچاقچیان مسلح به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر، سوخت و کالا تاکید شد.

مرعشی ادامه داد: در زمینه برخورد با اشرار و تروریست ها به عنوان عاملان ایجاد اخلال در نظم و امنیت دو طرف مرز، تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز موضوع تقویت بازارچه های مرزی مطرح و مقرر شد کشور پاکستان نیز به موازات بازارچه های مرزی ایران، در داخل خاک کشورش بازارچه‌های مرزی ایجاد کند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری و رئیس هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان تصریح کرد: ارتقای ارتباطات و تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان از طریق راه اندازی خط هوایی کویته به زاهدان و انجام اقداماتی برای تقویت معیشت مرزنشینان از دیگر تصمیمات مهم اتخاذ شده در حوزه اقتصادی بود.

گفتنی است:بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روز دوشنبه به مدت سه روز با حضور مسئولان امنیتی، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و مرزبانی، گمرکات و فرمانداران مرزی 2 کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/س

قول دولت پاکستان برای آزادی 7 مرزبان ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد
  • رئیسی وارد لاهور شد
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • سنگ تمام پاکستانی ها برای استقبال از رئیس جمهوری ایران | تصاویر
  • رئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود