Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@20:09:12 GMT

خانواده ناجا بیش از 60 هزار حافظ قرآن دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۹۲۶

خانواده ناجا بیش از 60 هزار حافظ قرآن دارد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی سردار حسین اشتری امروز در اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات ناجا در حرم رضوی گفت: برگزاری مسابقات قرآن در نیروهای مسلح باعث خیر و برکت در این نهاد و خانواده های آنان است. هر مقدار انس ما با قرآن بیشتر شود، اثر معنوی آن را در زندگی شخصی و کار سازمانی دیده خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: اگر به وسیله انس با قرآن خود را در یک فضای معرفتی قرار دهیم، آنگاه توان حل مشکلات را پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم، باید به قرآن پناه ببریم و به آن عمل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در خانواده هایی که بیشتر با قرآن و اهل بیت مأنوس هستند، جرم و جنایت کمتر است. اینگونه نیست که بگوییم کسی که قاری قرآن است، مشکلی ندارد اما می گوییم افراد قرآنی به علت توجه به کلام الهی و کلام معصومین(ع) توان بهتری برای حل مشکلات دارند.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس یک نمونه بارز از اجرای کلام الهی را دیدیم؛ در آن زمان کمترین امکانات را داشتیم و دشمن بیشترین تجهیزات را داشت اما امام خمینی(ره) توانست با فرمان خود لشکرهایی از مردم را علیه دشمن بسیج کند. آن زمان امام حرفی نمی گفت مگر اینکه بر اساس قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

اشتری با بیان اینکه حفظ، توجه به معنا و عمل به قرآن راه موفقیت است، عنوان کرد: وصیت شهدا به خانواده هایشان پیروی از قرآن است و جامعه مأنوس با قرآن سرزنده و موفق خواهد بود و این جامعه با نشاط است.

وی گفت: ما باید زمینه پیشرفت های قرآنی را فراهم کنیم؛ مهم ترین نعمت برای مردم امنیت است. ما اگر بخواهیم در مأموریت خود موفق باشیم و آسیب نبینیم، باید وجوه معنوی، مسلمانی، انقلابی و جهادی را در خود تقویت کنیم. ما اگر بخواهیم با آسیب های اجتماعی مقابله و هنجارها را تقویت کنیم، باید مجهز و قوی باشیم و اول از همه باید اعتقاد، توکل و توسل خود را درست کنیم.

اشتری با بیان اینکه در نیروی انتظامی عقلانیت همراه با اقتدار جریان دارد، افزود: طبق نتایج افکار سنجی های معتبر مقبولیت نیروی انتظامی در بین مردم رو به افزایش است و این ارتقا به واسطه انس با قرآن و اهل بیت(ع) و روحیه انقلابی و همچنین آموزش مناسب نیروها حاصل شده است.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه مسابقات قرآن نیروی انتظامی حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، نماینده ولی فقیه در ناجا، ضمن سخنانی عنوان کرد: 12هزار نفر از خانواده ناجا در مناطق هشت گانه کشور مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن نیروی انتظامی را برگزار کردند و از این میان 460 نفر در مرحله سراسری مسابقات ناجا حاضر شدند که در مرحله نهایی 120 نفر به عنوان برگزیدگان این مسابقات معرفی شدند.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: برترین های این دوره از مسابقات قرآن نیروی انتظامی به مسابقات قرآن سال آینده نیروهای مسلح خواهند رفت و البته میزبانی مسابقات آینده نیروهای مسلح نیز با ناجا خواهد بود و ما پیش از مسابقات دوره های بازآموزی قرآنی را برای متسابقان خود برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتظار مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی یک نیروی تراز جامعه قرآنی است؛ جامعه ای که در آن ارزش ها معروف و ضد ارزش ها منکر است. این همان جامعه ای است که پیامبر(ص) در پی ساخت آن بود. آن جامعه ای که بهترین قرآن ها را چاپ می‌کند اما در جبهه آمریکا و اسرائیل مقابل ملت های مقاوم و آزادی خواه عمل می‌کند، قرآنی نیست، جامعه قرآنی با بیگانگان سر سازش ندارد.

ادیانی با بیان اینکه نیروی انتظامی بر سر ارزش های اجتماعی با کسی تعارف ندارد، اضافه کرد: اقدام ناجا بر علیه اخلالگران نظم و امنیت پشتیبان کننده خواهد بود. نسل تربیت شده قرآنی ما اگر خطایی از دشمن ببیند، منافع استکبار را مورد تهدید قرار خواهد داد.

در پایان این مراسم نیز از برترین های بیست و سومین دوره مسابقات قرآن نیروی انتظامی در ۵ گروه و ۱۸ رشته تجلیل شد.

در این دوره از مسابقات قرآن ناجا برای اولین بار خانواده های نیروی انتظامی به رقابت قرآنی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی ناجا مسابقات قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه (۸ فروردین) در محفل انس با قرآن که با حضور قاریان استان خوزستان برگزار شد افزود: امیدواریم وظیفه خود را در رابطه با نشر قرآن کریم به درستی انجام داده و نسبت به اصول و احکام قرآن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قاریان، حافظان و مفسران قرآن توسط نور الهی هدایت می‌شوند ادامه داد: کسی که با قرآن آشنا شود، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کند و قرآن به عنوان قطب نما، انسان را با خدای خود و فطرت پاک آشنا کرده و به بالاترین درجه الهی نزدیک می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود و باید تلاش کرد با برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: قاریان و حافظان از همراهان خود سبقت گرفته و در کار‌های خیر پیشتاز هستند و الگوی مناسبی برای دیگران به شمار می‌روند.

وی افزود: جامعه قرآنی استان در همه زمینه‌ها الگو و سرآمد بوده و باید با کار بیشتر در مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با خود همراه کرده و جریانات شیطانی را شکست داد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه قاریان باید به طور مستقیم تعالیم قرآن را به افراد تشنه قرآن و دین منتقل کنند و موانعی که باعث گسترش محافل قرآنی شده را برطرف و همه افراد از جمله ائمه جمعه و جماعات و مسئولان را به نشر و گسترش قرآن سوق دهند، ادامه داد: جامعه قرآنی استان باید هم افزایی بیشتری داشته باشند و این محافل قرآنی باید تکثیر شود تا جوانان ما بیشتر به قرآن گرایش پیدا کنند و  باید مسئولان را نسبت به سرمایه گذاری در قرآن ترغیب و تشویق کنند.

در پایان مراسم از قاریان و حافظان برجسته استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تربیت قرآنی فرزندان نسل سالمی را تحویل جامعه می دهد
  • «محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • حضور مردم در محفل قرآنی، حکایت از وجود چتر معنویت در جامعه دارد