Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در بردسکن گفت: خراسان رضوی  350 رودخانه و مسیل با  12  هزار و 550 کیلومتر طول دارد.

حجت علی شایانفرافزود: از سال 1334  تا پارسال 660 مورد  سیل در خراسان رضوی به وقوع پیوسته است  که  به موجب آن 550  نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به خشکسالی های 18 ساله در خراسان رضوی گفت: 74 درصد مناطق استان اقلیم خشک و 26 درصد آن نیمه خشک و میانگین بارندگی  در استان در 40 سال اخیر از  231 میلی متر  هم اکنون به  170  میلی متر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه کشور ما بر روی کمربند زلزله خیز آلپ - هیمالیا و کمربند خشک زمین قرار دارد افزود:  65 درصد از پهنه جغرافیای استان در خطر نسبی بالا و خیلی بالا  و از لحاظ لرزه خیزی، 35 درصد در خطر متوسط قرار دارد.

شایان فر با اشاره به وجود 90  گسل فعال در خراسان رضوی، گفت: در تاریخ استان 25  زلزله با بیش از 6 ریشتر اتفاق افتاده است.

وی گسل درونه را که یکی از بزرگترین  گسل های کشور به شمار می رود از گسل‌های خراسان رضوی اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی همچنین بحران آب را در این استان جدی دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارندگی 55 میلی متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  28 درصد ودر مقایسه با دوره آماری بلند مدت 5  برابر افزایش داشته است.

شایان فر افزود: با توجه به این که بارندگی ها به طور نسبی خوب بوده ، اما هنوز 85 درصد ظرفیت های سدهای استان  خالی است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی بر بحث آموزش در زمینه حوزه مدیریت  بحران در استان  تاکید کرد.

شایان فر با اشاره به اینکه 50 درصد توان مدیریت بحران خراسان رضوی در مشهد است گفت: بر اساس نتایج جلسه ای در تهران مدیریت بحران منطقه 12 تهران به  خراسان رضوی  واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی مدیریت بحران بردسکن اقلیم خشک زلزله گسل فعال مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: چهار سد طرق، کارده، ارداک و دوستی تامین کننده آب شهر مشهد هستند.

 محمدعلی نعمت نژاد افزود: اکنون مخازن سد دوستی فقط پنج درصد، سد طرق ۱۳ درصد، کارده ۱۵ درصد و سد ارداک ۲۰ درصد آب دارد و طبق پیش بینی‌ها در تابستان آب سد‌ها را نخواهیم داشت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: به طور متوسط هم اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

به گفته وی، برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد از هم اکنون با همکاری شرکت آبفا مشهد، ۱۶ طرح تامین آب را برنامه ریزی کرده ایم.

نعمت نژاد افزود: ۴۴ هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: تامین کسری آب از طریق چاه‌های آب شخصی و مجموعه‌های دولتی انجام می‌شود، چنانچه پارسال نیز کمبود پیک مصرف آب اینگونه تامین شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: لازم است آب چاه‌ها به شبکه آب شرب مشهد وصل شود که این موضوع همراهی دستگاه‌ها در تامین کسری آب مشهد در پیک تابستان را می‌طلبد.

وی گفت: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهر‌های استان خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه صادر شده است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ کیلومتر از راههای تایباد خراسان رضوی خط‌کشی شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت
  • تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟