Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@07:16:41 GMT

رمانتیک ترین موزه جهان در کدام کشور است؟+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۰۴۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رمانتیک بودن و رمانتیک فکر کردن در این دنیای پیچیده و پر دغدغه  کار سختی است اما نمی‌توان آن را از زندگی حذف کرد چرا که انسان شباهت نسبی به ماشین پیدا می‌کند.

 برخی افراد خوش ذوق برای رهایی از زندگی ماشینی در طول روز به امور مورد علاقه خود می پردازند و هرکس با تعریف مخصوص به خود، زندگی رمانتیک را تجربه می کند چرا کلمه رمانتیک برای هر فرد معنای جداگانه ای دارد اما برخی افراد  علاوه بر اینکه زندگی رمانتیک و مورد علاقه خود را تجربه می کنند آن را با دیگران هم به اشتراک می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما هم از افرادی باشید که تصور می کنید زندگی رمانتیک در یک موزه قابل نمایش نیست اما در این گزارش شما را با موزه‌ای آشنا می‌کنیم که این سبک از زندگی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

ژرژ ساند، رمان‌نویس رمانتیک، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار، اصلاح‌طلب اجتماعی و خاطره‌نگار فرانسوی در ۱ ژوئیه سال ۱۸۰۴ میلادی در شهر پاریس متولد شد.

وی در سدهٔ نوزدهم یکی از تاثیرگذارترین زنان زمانهٔ خود و مهم‌ترین نویسندهٔ زن فرانسه بود البته امروز کتاب‌های پرشمارش کمتر خوانده می‌شود اما عقاید و زندگی‌اش در یکی از موزه‌های رایگان شهر پاریس به نمایش گذاشته شده است.

موزه‌ای که به شناساندن عقاید و زندگی ژرژ ساند اختصاص پیدا کرده، با عنوان «موزه زندگی رمانتیک» شناخته می‌شود. این موزه در یک بنای قدیمی قرن نوزدهمی واقع شده که زمانی استودیوی هنری بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست‌کم گرفت، این مأموریتی است که روحیه شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی را در بین گروه‌های مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست‌کم گرفت، این مأموریتی است که روحیه شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی را در بین گروه‌های مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

وی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط‌مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده‌دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه‌جانبه دشمن حفظ کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به‌تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه‌ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه ۶۰ و ۷۰ نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند، بااین‌حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه‌تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد؛ بلکه در برخی عرصه‌ها، از نظر ایمان و باور بر آن‌ها پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه‌دار نسلی بودند که نشان اقتدار آن‌ها را امروزه نه‌فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت‌الله علم‌الهدی موزه‌های دفاع مقدس را «سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان» خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید، اما تحقق چشم‌اندازهای فرهنگی منوط به فراهم‌کردن برخی زیرساخت‌هاست، موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان‌رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی به‌خاطر پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه‌ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا (ع) می‌شوند، بخش قابل‌توجهی از این شمار را زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان به بهره‌برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه «راهیان‌نور»، افزون بر ۴ میلیون نفر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسئولیت دارند، در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته است، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه‌مندان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائر راهیان‌نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان‌نور در کشور بیش از هفت میلیون نفر در سال بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند، هم‌اکنون فرایند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال‌جاری به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

کد خبر 746870

دیگر خبرها

  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • هر کدام از ما قهرمان هستیم
  • خانه‌های ۱۲ گانه در نمودار تولد و معنای هر کدام را می‌دانید؟
  • موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست/ بهای اندک بلیت موزه‌ها در کشور