Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:16:51 GMT

تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۰۶۶

تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد نخواهد کرد

تهران- ایرنا- نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها با اشاره به حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار گفت: وطن دوستی ریشه در تاریخ مردم سیستان و بلوچستان دارد و نمی شود با فتنه و تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، شه بخش گرگیج روز پنجشنبه در جلسه برگزاری انتخابات دومین سال دوره پنجم هیات رئیسه شورای عالی استان ها در محل ساختمان قدیم مجلس با قرائت بیانیه ای درباره حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی چابهار افزود: وطن دوستی و تعلق به سرزمین آبا و اجدادی به عنوان یک باور معنوی ریشه در تاریخ مردم سیستان و بلوچستان دارد و این ارزش یک رکن اساسی در حیات طیبه و امور فطری است و نمی شود با فتنه و تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار دل هر دردمندی را به درد آورد و قطعا صلابت مردم استان سیستان و بلوچستان در مقابل توطئه های دشمن مستحکم تر و نفرتشان از دشمن مشترک بیشتر و عقد اخوتشان بدون تزلزل خواهد ماند.
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نسبت به جاهای دیگر از کشور محرومیت ها و عقب ماندگی ها محسوس و ملموس تر و در زیرساخت ها و سایر شاخص های زندگی وضعیت مطلوبی ندارد اما هرگز به بهانه عدم توسعه یافتگی اجازه نمی دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.
گرگیج افزود: خودمان در چهارچوب قانون و به صورت رسمی مطالبه گری کرده، ایمان داریم که دولتمردان غیور جمهوری اسلامی ایران یاران صدیقی برای رفع محرومیت ها و کاستی های موجود هستند.
وی به عنوان نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در پارلمان محلی از همه دستگاه های ذی مدخل خواست با قاطعیت ورود پیدا کنند و پس از شناسایی عاملان این حادثه و شبکه های ایجاد شده آنان در مرزهای خارج از کشور با دیپلماسی مقتدرانه شاهد از بین بردن گروه های محارب باشیم.

*ریشه گروه های محارب باید خشکانده شود
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها گفت: همه می دانیم انصارالفرقان، این گروه فریب خورده نه تنها بویی از مودت نبرده اند بلکه منفورترین چهره های بشری در جامعه هستند و هرگز از حربه های ننگین آنها غافل نبوده ایم.
وی افزود: در شبکه های خارجی افراد وابسته به این گروه که در مرزهای خارج از ایران هستند خود را حامی مردم منطقه می دانند و نام تروریسم را «جهاد» لقب می دهند و از اسلام مایه می گذارند، اسلامی که معنایش صلح و سلامتی و مودت است نه کشتار و قتل افراد بی گناه و کودک و مادران.
گرگیج در این بیانیه از ورود بدون فوت وقت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه قضا و همراهی مردم منطقه در شناسایی عاملان این حادثه و سایر نهادها قدردانی کرد و گفت: بر دولت های اسلامی و کشورهای همسایه واجب است که ریشه این گروه ها را از مرزهای کشور خود بخشکانند و همانند ملت و دولت ایران همصدا لانه های خباثت آنها را محو کنند تا مردم با طمانینه خاطر و جهانی امن و با صلح وصفا کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

* گروه های محارب دست پرورده کینه توزان ایران اسلامی هستند
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: زمزمه امروز من نام شهید است که مشق شب فرزندان وطنم در 15 آذر 97 روی آن نوشته شد. شهید یعنی حضور در برابر شاهد درسی که از کربلای حسین و در بدر و حنین از سرزمین پیغمبر تا فلات و فرات های ایران و ساحل نیلگون چابهار راه درازی نبود.
گرگیج افزود: مسیری است کوتاه و مکتبی به نام عشق و صیانت از وطن، قطره های سرخی از خون خدا، با خون خفتند و رنج را از ما بردند، سردار و محافظ وطن داریوش رنجبر، آن فرزند فارس که جوی خونش راه افتاد و به برکت آن سلامش به درختان خوش قامت بلوچستان رسید تا در سایه سارش ما خوش بیاساییم. و رفیقش که خوش درخشید و جانش را بذل کرد و به اصالتش همه بالیدند. که فرزند بلوچ در دفاع از وطن با ایثار جانش حق تقدم در شهادت را پذیرفت. آن فرزند بلوچستان ناصر درزاده که سربازی بود و خدا سردارش کرد.
وی تاکید کرد: دست های پلید و فکرهای مسخ شده ای که رانده و مانده شده از وطن خویش و جیره خواران مزدوران زمانند و آرامش و امنیت بلوچستان را چون خار چشم خویش می دانند دست به چنین اعمال ننگینی می زنند و افسوس که منفورترین تفکرهای بشری برای رسیدن به مقاصد خویش به ریختن خون همنوع خود و سلب حیات اقدام می کنند. هزاران نفرت به این تفکر شوم که به آن رنگ و بوی وطن پرستی و مذهبی می دهند و خود را گروه انصار الفرقان ملقب کردند. همگان می دانند آنان دست پرورده شیاطین و ضد مکتب بشری و دشمنان قسم خورده اسلام و کینه توزان ایران اسلامی اند که در انجماد فکری به سر می برند زیرا مکتب مردم این دیار مشقی است که شهادت کلید واژه آن است.
اجتمام *9185 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي عالي استان ها تروريسم گرگيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو، افزود: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه تحت عنوان روز کارگر نام گذاری شده که این روز را خدمت جامعه کارگری تبریک عرض کرده و از همه کسانی که با احساس مسؤولیت و صبورانه برای رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی جامعه و چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم بر محور کار و کارگر هست، کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول این جبهه و جهاد اقتصادی هستند و طبعأ نامگذاری یک روز تحت عنوان روز کارگر برای تقدیر و تشکر از آن‌هاست و به تعبیر امام خمینی (ره) «هر روز، روز کارگر است و جامعه نیازمند تلاش این قشر محترم و ارزشمند است».

وی اضافه کرد: قدرشناسی از این قشر نه تنها در زبان، بلکه باید در مقام عمل هم باشد و رسیدگی به جامعه کارگری و پاسخ به انتظارات آن‌ها تقدیر عملی از آن‌ها است.

وی افزود: حمایت قانونی، تأمین آبرومند معیشت و زندگی، حقوق کافی، امنیت شغلی و تأمین عادلانه حق کارگر و کارفرما نمونه‌هایی از اقدامات عملی مورد نیاز است و طبعاً، هم کارگر و هم کارفرما باید به حق خود برسد تا برای هر دو صرفه کار و سرمایه‌گذاری داشته باشد و امیدواریم با لطف الهی و کمک دولتمردان و تلاش آن‌ها برای خدمت بیشتر به جامعه کارگری و حل مشکلات کارگران و کارفرمایان شاهد بهبود معیشت این قشر زحمت‌کش باشیم چرا که بهبود معیشت این افراد، موجب رشد اقتصادی جامعه و بهبود معیشت سایر اقشار مردم و در نهایت تحقق شعار سال خواهد بود.

محامی اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری هست و به همین مناسبت تحت عنوان روز معلم نامگذاری شده که این روز را به همه کسانی که در امر تعلیم و تربیت جامعه تلاش می‌کنند اعم از معلمان آموزش و پرورش، اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: قدرشناسی از معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه تنها به زبان نیست، بلکه تقدیر عملی این است که ارزش‌گذاری و قدرشناسی برای علم و عالم در جامعه گسترش یابد و فرهنگ جامعه فرهنگ پیگیری و پی‌جویی برای کسب علم و دانش باشد و دانشجویی، علم آموزی و دانش آموزی فرهنگ و افتخاری برای نسل جدید ما باشد.

وی گفت: معلمان و اساتید زمانی خوشحال می‌شوند که ببینند جوانان قدر علم و عالم را می‌دانند و تمام همت و تلاش خود را برای خوب درس خواندن و فتح قله‌های علم به کار می‌بندند.

وی ادامه داد: تقدیر عملی شاگرد از استاد، خوب درس خواندن، دل دادن به درس و رشد علمی هست تا استاد احساس کند که زحمات او هدر نرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جلوه دیگر تقدیر عملی از معلم و استاد این است که معلمان و اساتید بزرگ و نمونه را بشناسیم، از آنها درس و الگو بگیریم و راه آن‌ها را ادامه بدهیم.

وی افزود: شهید مطهری دارای ویژگی‌های متعددی بود از جمله قوت عقل و عقلانیت، قوت علمی و دانش بالا، دقت نظر، بصیرت و تیزبینی، نگاه نافذ، ایمان بالا، کار مخلصانه و دغدغه و دلسوزی برای جامعه اسلامی و نشانه‌های این ویژگی‌ها نیز مشخص هست و کتاب‌های علمی و دقیقی از ایشان به جای مانده به گونه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) تعبیر بلندی در خصوص ایشان دارند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در موقعیتی که بسیاری از بزرگان انقلابی، مجاهدین را به عنوان مسلمانان انقلابی می‌شناختند و نزد امام برای آن‌ها وساطت می‌کردند شهید مطهری انحراف فکری آن‌ها را تشخیص داد و با آن‌ها مقابله کرد و جان خود را در این مسیر از دست داد و از جمله اولین کسانی بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط گروه فرقان به شهادت رسید.

محامی بیان کرد: دغدغه برای جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و حضور در عرصه‌های مورد نیاز از ویژگی‌های دیگر این شهید است به گونه‌ای که وقتی احساس نیاز می‌کند دست به قلم شده و برای کودکان کتاب داستان راستان را می‌نویسد که نشان از ایمان، تعهد، دغدغه و دلسوزی اوست و در زمان شاه هنگامی که حجاب زنان و دختران جامعه اسلامی را در خطر می‌بیند برای دفاع مقاله می‌نویسد و آن را جهت چاپ به مجله «زن روز» می‌دهد و خیلی‌ها از ارائه مقاله به این مجله ایراد گرفتند اما ایشان در پاسخ عنوان می‌کنند: «این مجله را همان افرادی که مخاطب من هستند می‌خوانند پس باید مقاله من را هم بخوانند».

وی ادامه داد: شهید مطهری عضو شورای عالی انقلاب اسلامی بوده و در جای جای انقلاب اسلامی حضوری عالمانه، عاقلانه و قاطعانه داشت و زندگی، مرگ و شهادت با سعادتی نصیب ایشان شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید از این شهید بزرگوار درس بگیریم و در همه عرصه‌های تعلیم و تربیت که نیاز است حضور پیدا کنیم‌.

وی ادامه داد: روز گذشته همایش آموزش و پرورش و خیرین مدرسه یار و نیز همایش تقدیر از مدافعان سلامت برگزار شد که ما برای تقدیر و عرض خداقوت خدمت دوستان رسیدیم و از هر دو مجموعه اصحاب تعلیم و تربیت و اصحاب سلامت تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم.

محامی گفت: ششم اردیبهشت‌ماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده محترم سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان که ایشان سالیان سال در خدمت شما مردم در استان بودند و نتیجه تلاش‌های خود را با شهادت گرفتند و روز پنجشنبه ششم اردیبهشت دوستان به دنبال برگزاری مراسمی بودند که با توجه به برگزاری مراسم در شهر قم و حضور فرزندان شهید در این برنامه مقرر شد صبح روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید عباسعلی سلیمانی در مسجد جامع شهر زاهدان برگزار شود و امیدواریم مردم ما با قدرشناسی از تلاش‌های این عالم گرانقدر در این مراسم شرکت داشته باشند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید راه این علمای بزرگ و شهیدان فرزانه از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، شهید طباطبایی و شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را ادامه دهیم و در جبهه علمی و فرهنگی که دشمن شبیخون فرهنگی زده سرباز و سردار تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای این کار، مردم ما باید فرزندان با استعداد، با ایمان و متعهد خود را به حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بفرستند چرا که در ایام پذیرش حوزه‌های علمیه قرار داریم و نباید این سنگر خالی بماند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید قدر این فرصت را بدانند و از جایگاه حوزه‌های علمیه آگاه باشند چرا که حوزه‌های علمیه مکتب خانه امام صادق (ع) و سربازخانه حضرت ولی عصر (عج) است و اگر فرزند مستعدی دارند سهم خود را در ادامه این مسیر ایفا و فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند و در مقابل اساتید حوزه‌های علمیه نیز توفیق این خدمت را قدر بدانند و به درستی استقبال کنند و تلاش و سعی خود را برای تعلیم و تربیت طلاب به کار بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این روزها، باران رحمت الهی در استان خشک شده ما نازل شده هر چند سیلاب‌ها و خسارت‌هایی هم به همراه داشته و بنده در دوره قبل سیلاب در مناطق سیل زده حضور پیدا کردم و در این دوره هم به صورت تلفنی از طریق مردم و مسؤولان پیگیر کار بودم و همه آن‌ها شکرگزار خداوند بودند و خوشبختانه در شمال استان هم مقدار معتنابهی آب به چاه نیمه آمده و از آن حالت بحران آب خارج شدیم و نیاز به شکر الهی و شکر عمومی دارد.

وی گفت: در دوران خشکسالی در همین خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردم که مردم خشکسالی را باور نکرده‌اند و نماز باران کمتر خوانده می‌شود و اگر نماز بارانی خوانده می‌شود هم جمعیت زیادی در آن شرکت نمی‌کنند و به قول آقایی، مردم به دنبال آب از طالبان بودند و حالا خدای طالبان برای شما آب فرستاده و با وجود اینکه نماز باران نخوانده‌اید باید شکر این باران را به جای بیاورید و یک شکر عمومی و فراگیر داشته باشید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیلاب اخیر خسارت‌ها و تلفات جانی هم به همراه داشته اما بر حسب گزارش ارائه شده بحران را پشت سر گذاشتیم و خدمات رسانی به میزان مطلوب رسیده و مردم نیز متشکر بودند اما نکته این هست که زیرساخت‌ها و راه‌های خراب شده به این زودی قابل ترمیم نیست و درست کردن آن نیاز به زمان و هزینه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استاندار جهادی نیز به مسؤولان و فرمانداران دستور دادند تا خسارات را برآورد و برای بازسازی برنامه ریزی کنند و قول تأمین بودجه را دادند و عنوان کردند که هیچ محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد و ما از دولت، استاندار، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه گروه‌های جهادی و مردمی تشکر می‌کنیم.

محامی خاطرنشان کرد: بنده به استاندار سیستان و بلوچستان هم توصیه کردم که بازسازی جاده و پل‌ها باید به صورت مهندسی و کارشناسی شده باشد که با وقوع بارش‌ها در آینده مجدداً آسیب نبیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در سیستان و بلوچستان چند سد برای مهار آب زده شده اما کفایت نمی‌کند هر چند همین سدهای تازه افتتاح شده علاوه بر ذخیره سازی آب از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد اما همچنان باید برای مهار و کنترل آب با سد، آب‌نما و بند تلاش شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همچنان در سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های رحمت الهی و شادابی و شکوفایی بیشتر استان باشیم تا چهره‌ای که از استان به مردم کشور مخابره می‌شود یک استان آباد، امن و همراه با نظام اسلامی باشد که صدا و سیمای استان و کشور هم در این خصوص برنامه‌هایی طراحی کردند و در این ایام به نمایش گذاشته شد که قابل قدردانی است اما باید همچنان در این راستا کار و تلاش صورت گیرد.

کد خبر 6089146

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه