Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ساندار پیچای"(Sundar Pichai) مهندس و مدیرعامل اجرایی گوگل روز گذشته در مجمع کنفرانس آمریکا اعلام کرد، گوگل هیچ برنامه‌ای برای راه اندازی دوباره یک موتور جست‌وجو در چین ندارد اما بررسی‌های این نظر هنوز هم ادامه دارد.

نگرانی قانونگذاران و کارکنان گوگل بر سر این موضوع افزایش پیدا کرده است که شاید گوگل با ایجاد دوباره یک موتور جست‌وجو در آسیا، با قانون سانسور در چین موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی‌ترین پلتفرم جست‌وجوی گوگل از سال ۲۰۱۰ در چین مسدود شده است. اما آلفابت در تلاش بوده است که پیشرفت جدیدی را در این کشور ایجاد کند.

چین بیشترین تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان را دارد.

پیچای افزود، ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی موتور جست‌وجو در چین نداریم.

وی ادامه داد، اخیرا هیچ گونه گفت‌وگویی با دولت چین صورت نگرفته است.

پیچای در ماه اوت در نامه‌ای اظهار کرده بود که فراهم آوردن یک موتور جست و جو در چین می‌تواند فواید زیادی را برای این کشور به همراه داشته باشد ولی احداث این سرویس هنوز در هاله‌ای از ابهام است. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • خبرخوش زارع‌پور برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم