Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@00:17:10 GMT

حمله شکارچیان غیرمجاز به ۳ محیط بان استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۱۲۲

حمله شکارچیان غیرمجاز به ۳ محیط بان استان قزوین

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: درگیری شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده موجب مجروح شدن سه محیط بان در قزوین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پسندیده در گفت‌وگو با شاخص، اظهار کرد: سه نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده طارم سفلی در اثر درگیری با شکارچیان غیرمجاز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود:ماموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین درمنطقه حفاظت شده طارم سفلی امروز پنجشنبه در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی با چند شکارچی غیرمجاز که قصد شکار کل و بز وحشی را داشتند، روبرو شدند.

وی یادآورشد: تعقیب این شکارچیان و فرار آنها منجر به درگیری متخلفان با ماموران محیط بانی شد.

پسندیده تصریح کرد: در این درگیری شکارچیان غیرمجاز با سنگ و چوب سه تن از ماموران یگان حفاظت محیط زیست را مجروح کردند که این افراد برای مداوا بهبیمارستان شهید رجایی منتقل شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین بیان کرد: تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در صحنه دستگیر و برخی نیز متواری شدند که تحت تعقیب قرار دارند.

وی افزود: خودرو و سلاح این شکارچیان نیز در صحنه درگیری باقی مانده و توقیف شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: در روز‌های گذشته، تعداد ۲ راس بره میش وحشی در طی ۲ مرحله توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به نهاد متولی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تحویل شد.

وی افزود: یکی از این بره میش‌های وحشی توسط یک دامدار در ارتفاعات روستای کردیان شهرستان باخرز پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تایباد تحویل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین یک بره میش دیگر در روستای سوران شهرستان تایباد پیدا شده توسط یکی از اهالی همین روستا به این اداره تحویل شد.

اربابی کرد: این ۲ بره میش وحشی پس از معاینات دامپزشکی و اخذ تاییدیه سلامتی، به سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری در بخش سلامی خواف منتقل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مردم، کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و اهالی روستا‌ها نیز توصیه می‌شود که اگر نوزاد سالم گونه‌ای جانوری را در مکان‌های مختلف مشاهده کردند؛ از جابجایی، ترساندن و تماس با آن گونه پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در مجموع دارای ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار عرصه طبیعی هستند که گوسفند وحشی، آهو، بز کوهی و تیره‌های سگ سانان از گونه‌های جانوری غالب این مناطق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه