Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «غلامرضا اصغری» معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با همراهی دکتر «وحید مفید» مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت، با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تامین دارو و تجهیزات دارویی آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار با تقدیر از تلاش های انجام گرفته و بیان اینکه این اقدامات می تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شود، افزود: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می شود. رئیس سازمان غذا و داروحمایت از شرکت های دارویی زنجیره دارو و همچنین تامین منابع ارزی در این حوزه را از اقدامات وزارت بهداشت معرفی کرد و از اختصاص سه و نیم میلیارد دلار به این حوزه خبر داد. دکتر اصغری تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های بخش دارو برشمرد. مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت نیز با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در اثر بیماری های ناشی از غذا در جهان که بخشی از این آمار مربوط به کودکان زیر پنج سال است، بر اهمیت تامین سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد. دکتر «وحید مفید» با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای امنیت غذایی در کشور، به مدیریت مصرف نمک، به عنوان یکی از این اولویت ها اشاره کرد که به ویژه در نان های مصرفی، تحت نظارت قرار دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کاهش هزینه ها را اولویت مهم این دانشگاه عنوان کرد که با کمک بررسی وضعیت موجود و مدیریت کارآمد هزینه ها در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی در حال انجام است. دکتر «علی بهادر» با اشاره به مراجعه مردم استان های همجوار به فارس برای دریافت خدمات سلامت، بر اهمیت حمایت از این استان برای توسعه خدمات رسانی، تاکید کرد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای ثمربخشی طرح تحول نظام سلامت در عرصه خدمات دارویی فارس، از پیگیری این موضوع در نشست های سیاستگذاری ستاد تحول سلامت دانشگاه خبر داد که تاکنون ۲۵ نشست از این ستاد برگزار شده و ۳۱۰ مصوبه به همراه داشته است. دکتر «عبدالخالق کشاورزی» با اعلام آمار کاهش ۳۵درصدی تعداد آزمایش ها در استان، بر اساس آمار مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، این امر را تلاشی در این راستا برشمرد. وی ضمن معرفی سامانه کنترل داروهای پرهزینه برای اعلام ماهانه داروهای پرهزینه از سوی بیمارستان های دانشگاه و صرفه جویی ۱۲ و نیم میلیارد ریالی در آنتی بیوتیک های پرهزینه طی ماه های تیر تا آبان در ۳۰ بیمارستان استان، از برگزاری هر دو هفته یک بار نشست های ستاد توزیع دارو با شرکت های توزیع دارو، برگزاری نشست های مشترک با تامین کنندگان و تولیدکنندگان اقلام پرمصرف تجهیزات پزشکی، تشکیل نشست های ماهانه کمیته حمایت از تولیدات داخل، رویت خدمات تصویربرداری و آزمایش های بیماران ارجاعی در بیمارستان مقصد، مداخله در اعمال جراحی گلوبال برای مدیریت دارو، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی، اعلام تعداد مصرف آنتی بیوتیک مصرفی، بررسی مصرف میکروست ها و اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد وسایل پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دلار سازمان غذا و دارو مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است