Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:54:28 GMT

آخرین تحولات میدانی شرق و غرب رود فرات

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۳۳۶

از شرق رود فرات خبر می‌رسد، حملات جنگنده‌های ائتلاف غرب به مناطق مسکونی شرق رود فرات ادامه دارد و دهها تن از اهالی کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه خبر می رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش در حومه شهرک هجین همچنان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرک مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق رود فرات به شمار می آید؛ به گفته منابع میدانی، درگیری ها میان تروریست های داعش و نیروهای شبه نظامی کُرد در حومه ارتفاعات «باغور» گزارش شده است.

 

براساس اطلاعات به دست امده، حملات گسترده و سنگین جنگنده های ائتلاف غربی با شلیک بمب های ممنوعه فسفری علیه مناطق مسکونی شرق رود فرات به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بی وقفه ادامه دارد.

 

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، شماری از اهالی ساکن در نوار ساحلی شرق رود فرات در جریان این حملات هوایی جان باختند و تعداد دیگر زخمی شدند؛ در یک هفته گذشته حدود ۶۰ تن از ساکنان شرق رود فرات در جریان حملات هوایی ائتلاف غربی کشته و زخمی شدند.

خبرها حاکیست با افزایش حملات هوایی، صدها تن از اهالی شرق رود فرات به سمت مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد و نقاط تحت کنترل دولت سوریه در غرب رود فرات پناه آوردند تا جان خود را نجات دهند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات نیروهای شبه نظامی کُرد برای تصرف دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات آغاز نشده و در حال حاضر، تروریست ها مساحتی در حدود ۲۴۵ کیلومتر مربع را در اشغال دارند.

  برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

از حومه غربی شهر المیادین در غرب رود فرات خبر می رسد، دهها تن از عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه مواضع و ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و افزود: تروریست ها عملیات خود را از مناطق بیابانی حومه غربی شهر المیادین آغاز کردند و درصدد بودند منطقه «صبیخان» را به اشغال دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای سوری و مقاومت (نیروهای لشکر فاطمیون و تیپ القدس) موفق شدند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند، گفت: پس از درگیری ها سنگین چند ساعته حملات عناصر تروریستی داعش در این محور به طور کامل دفع شد.

 

وی با توضیح این مطلب که تلاش تروریست های داعش برای نفوذ به منطقه «صبیخان» ناکام ماند، تصریح کرد: حدود ۳۰ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

 این منبع میدانی از شهادت چند تن از نیروهای تیپ قدس (نیروهای مقاومت فلسطین) در جریان دفع حملات در منطقه «صبیخان» خبر داد و گفت: نام «محمد بشیر حفار» در لیست شهدا دیده می شود.

به گزارش مشرق، منطقه «صبیخان» در حومه جنوبی شهر المیادین واقع شده است؛ این منطقه شهرهای المیادین و البوکمال را در غرب رود فرات به یکدیگر متصل می کند و تروریست ها درصدد بودند جاده ارتباطی میان این دو شهر مهم و راهبردی را مسدود کنند که ناکام ماندند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق