Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:58:38 GMT

کاهش سوانح جاده ای به فرهنگ سازی نیازمند است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۳۸۸

کاهش سوانح جاده ای به فرهنگ سازی نیازمند است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: کاهش سوانح جاده ای به آموزش و فرهنگ سازی در سطح اجتماع نیازمند است.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز پنجشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی دستگاه های امدادی قزوین با بیان اینکه سوانح جاده ای و تلفات مربوط به آن با برنامه ریزی دستگاه های مسئول قابل کاهش است، اظهار داشت: پلیس راه، راهداری و راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، اورژانس ، صداوسیما و رسانه ها هر کدام در کاهش سوانح جاده ای دارای نقش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: راهداری و راه و شهرسازی با اصلاح نقاط حادثه خیز و ترمیم نقاط پرخطر، پلیس راه با اعمال قانون و حضور در نقاط حساس ارتباطی، هلال احمر و اورژانس با حضور به موقع و اقدام های تخصصی درمانی و رسانه ها نیز در حوزه فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می توانند در کاهش خسارات سوانح جاده ای تاثیرگذار باشند.
این مسئول تاکید کرد: نباید از نقش آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش سوانح جاده ای غافل شویم بنابراین باید بخش پیشگیری در همه دستگاه ها و نهادهای یاد شده مورد توجه قرار بگیرد.
فرخزاد اظهار داشت: باید با هم افزایی دستگاه های امدادرسان و نهادهای مسئول تمهیداتی اندیشه شود که امسال سوانح جاده ای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.
وی در ادامه با اشاره به آمادگی بالای نیروهای امدادرسان قزوین در فصل سرما، اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز با انسجام وهماهنگی قابل توجه میان کارکنان دستگاه های امدادی در حین بروز حوادث خدمات امدادی هم به لحاظ کمی و هم کیفی به بهترین شکل به حادثه دیدگان ارایه شود.
فرخزاد با بیان اینکه کار امدادگران به نوعی عبادت است، اظهار داشت: نجات جان انسان ها و هم نوعان کاری بس ارزشمند است که با هیچ چیزی قابل جبران نبوده و دارای اجر و پاداشی عظیم است.
طرح ترافیکی زمستانی همه ساله با حضور تمامی دستگاه های امداد و نجات و خدمات رسان همزمان با آغاز فصل سرما در سراسر کشور برگزار می شود.
تیم های گشت پلیس راه، هلال احمر، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی در قالب تیم های عملیاتی به همراه ماشین آلات سبک و سنگین خود تا پایان تعطیلات نوروزی سال آینده در طول آزادراه ها، بزرگراه ها، گردنه ها و راه های اصلی و فرعی مستقر می شوند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح زمستاني امدادي رزمايش سوانح جاده اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ اولین جلسه‌ی شورای فرهنگ‌عمومی استان در امسال با حضور حجت الاسلام و المسلمین  حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اعضای این شورا برگزار شد.

شعبانی موثقی  در این جلسه  با بیان اینکه استان همدان به جهت زیر ساخت تربیتی برای جوانان دچار ضعف است. گفت: اگر نوجوانی در شهر دچار اعتیاد و آسیب اخلاقی است همه مسئولیم وباید شورای فرهنگ عمومی استان تدبیری بیاندیشد چرا که همدان نیاز به زیرساخت تربیتی دارد.


نماینده ولی فقیه در استان به کمبود خوابگاه دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود:کمبود خوابگاه دانشجویی امنیت ذهنی را از خانواده دانشجویان میگیرد و به این امر نیز باید توجه ویژه شود.

استاندار نیز از دستگاه‌های حمایتی که امکاناتی برای زیرساخت فرهنگی دارند خواست در قالب جامعه هدف باشند و تغییر کاربری خودسرانه صورت نگیرد و اماکن فرهنگی را به پارکینگ یا رستوران تبدیل نکنند.


قاسمی فرزاد گفت:برای اوقات فراعت دانش آموزان باید تدابیری اتخاذ شود.

حاجی بابایی نماینده مردم همدان هم از افزایش ۳۶ هزار میلیارد به بودجه فرهنگی کشور خبر داد و گفت:می‌توان از این فرصت برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان استفاده کرد.

در پایان هم از پوسترجمعیت رونمایی شد که رونمایی از پوستر فراخوان دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت است که در هفت بخش، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های با شکوه، نخبگان، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و دستگاه‌های دولتی، می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت آثار و مستندات خود را به دبیر خانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نشانی استانداری دفتر امور بانوان تحویل دهند این رویداد با هدف فرهنگ سازی با موضوع خانواده و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری ست.

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال