Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سلیمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال ۱۲۴۵ پایگاه ثابت و موقت، طرح امداد زمستانه را پوشش می‌دهند و روزانه ۴۴۲۵ نفر در همه پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: در مجموع ۱۱۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۲۴ فروند بالگرد و ۱۱ دستگاه خودروی ارتباطات طی ۹۲ روز در قالب این طرح به کار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مسافران در صورت لزوم، حتی بدون سیم‌کارت می‌توانند شماره‌تلفن ۱۱۲ را بگیرند و درخواست کمک‌رسانی داشته باشند، افزود: آشنا نبودن مسافران  در خصوص بستن زنجیرچرخ  از عمده‌ترین چالش ها در روزهای برفی است. در حالی که اگر در برف و کولاک از زنجیرچرخ استفاده کنند، تا حد زیادی از مشکلات تردد کاسته می‌شود.

سلیمی افزود:  ۵۵۹ پایگاه از امکان استراحت و اقلام امدادی برخوردار است و مسافران در صورت نیاز به این پایگاه‌ها مراجعه کنند و به ادامه مسیر اصرار نورزند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: مسافران حتما باید اقلام غذایی خشک را همراه خود بردارند، افزود:  مردم توصیه‌های امداد، راهداری، پلیس و اورژانس را مد نظر قرار دهند.

سلیمی افزود: پایگاه‌های جاده‌ای در شرایط عادی می‌توانند تا ۱۰ خانواده در راه‌مانده را اسکان دهند ولی زمانی که به عنوان مثال یک اتوبان صد در صد مسدود می‌شود، از توانمندی پایگاه‌ها برای اسکان نیز کاسته می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که تجهیزات جمعیت به‌روز است و خرید ۱۸۰ ست نجات دیگر را در دستور کار داریم، افزود: این ست‌ها به‌روزترین ست‌های موجود دنیا است؛ در واقع وضعیت تجهیزات سازمان مطلوب است ولی اگر بخواهیم تجهیزات بیشتری خریداری کنیم، نیازمند اعتبار بیشتری هستیم. با شرایط موجود، امکانات سازمان می‌تواند پاسخ‌گوی مواقع بحرانی باشد.

سلیمی با بیان این‌که در صورت مهیا شدن شرایط آب و هوایی، امداد هوایی سازمان می‌تواند همه کشور را پوشش دهد، گفت: تیم‌های واکنش‌سریع در همه مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر تشکیل شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: سازمان جمعیت هلال‌احمر کاملا به وظایف خود آگاه است، تصریح کرد: آن‌چه سلبریتی‌ها و فضای مجازی در زلزله کرمانشاه انجام دادند، اگر در بستر خاص خود انجام می‌گرفت کمک محسوب می‌شد.

سلیمی با بیان اینکه خیران می‌توانند برای تامین تجهیزات و ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات به حوزه امداد و نجات سازمان ورود کنند،  ادامه داد: کار جمعیت هلال‌احمر تعریف شده است و در مواقع بحران قبل از اقدام برای اسکان، باید امداد و نجات صورت بگیرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در زلزله کرمانشاه ۸۰۰۰ نفر مصدوم شدند و ۱۰ فروند بالگرد و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس طی کمتر از ۲۴ ساعت امدادرسانی را آغاز کردند. در واقع امداد و نجات اولویت جمعیت است ولی در زلزله کرمانشاه بلافاصله بالغ بر ۱۲۰۰۰ تخته چادر توزیع شد.

سلیمی همچنین با بیان اینکه کارگروه آمادگی برای پاسخ‌گویی به زلزله احتمالی تهران در دو بخش عملیاتی و علمی راه‌اندازی شده است، گفت: وظیفه اعضای کارگروه عملیاتی، احصا و ابلاغ شده است. در واقع هلال‌احمر از آمادگی برای پاسخ‌گویی به زلزله تهران برخوردار است.

کد خبر 4484265

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر طرح زمستانی جاده ها مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود