Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شهروندان پايتخت در آستانه شب يلدا به استقبال خريد از محصولات ارگانيک از يازدهمين نمايشگاه محصول هاي ارگانيک تهران رفتند اما در وراي اين نمايشگاه، توليد کنندگان دغدغه هايي دارند که بايد به آنها رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يازدهمين نمايشگاه محصول هاي ارگانيک تهران با شعار«يلداي ارگانيک» از امروز پنجشنبه تا 30 آذر ماه سال جاري در محل بوستان گفت و گوي تهران برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير اجرايي اين نمايشگاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: يازدهمين نمايشگاه محصولات ارگانيک در آستانه شب يلدا و با تاکيد بر سلامت شهروندان و شهر سالم، توسعه و ترويج فرهنگ توليد، مصرف و صادرات محصولات ارگانيک از سوي انجمن ارگانيک ايران و سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران در حال برگزاري است.
شهرام جباري زادگان افزود: 110 غرفه در 3 سالن از ساعت 9 صبح الي 21 به مدت 9 روز ميزبان عموم مردم خواهند بود.
وي با بيان اينکه استفاده از محصولات ارگانيک بايد در سبدغذايي شهروندان جاي گيرد گفت: مولفه هاي محصول و کالاهاي ارگانيک تامين سلامت و بهداشت عمومي جامعه را تضمين مي کند که بايد مردم با خواص و اهميت استفاده از اين محصولات آشنا شوند.
مدير اجرايي يازدهمين نمايشگاه محصولات ارگانيک تهران گفت: اخذ مجوز گواهي ارگانيک از سوي نهادهاي مختلفي از جمله استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، غذا و دارو، بهداشت و درمان و ساير موارد صادر مي شود که با شدت يافتن نظارت و کنترل کيفي اين محصولات، سلامت آنها تضمين شده است.
وي با اشاره بر اينکه قيمت محصولات ارگانيک نسبت به هزينه هاي تمام شده آن مناسب است، گفت: هر قدر استفاده از اينگونه محصولات فرهنگ سازي شود با افزايش تقاضا و توليد شاهد کاهش قيمت آن در جامعه خواهيم شد.
جباري زادگان ادامه داد: يک هزار مترمربع فضاي تبليغي در سطح شهر به معرفي برگزاري اين دوره از نمايشگاه اختصاص يافته تا شهروندان از نزديک با محصولات ارگانيک آشنا شوند.
وي خاطرنشان کرد: 241 ميدان ميوه و تره بار در استان تهران فعال است که 30 غرفه محصولات ارگانيک عرضه مي کنند که درصدد هستيم تعداد غرفه ها و تنوع اين نوع محصول و کالاها را افزايش دهيم.
** گفته هاي برخي توليد کنندگان محصولات ارگانيک تهران
همچنين خبرنگار ايرنا در بازديد از اين نمايشگاه با برخي از فعالان و توليد کننده محصولات ارگانيک به گفت و گو نشست.
نادر جلالت يکي از توليد کنندگان محصولات طبيعي و ارگانيک است که در بخش توليد محصولات فرآوري روغن هاي خوراکي فعاليت داشت به خبرنگار ايرنا گفت: براي دريافت مجوز و صدور گواهي هاي لازم بايد به صورت مکرر به نهادهاي مختلف مراجعه کنيم که اين کاغذ بازي ها و بروکراسي هاي اداري، انگيزه و زمان يک سرمايه گذار را از بين مي برد.
وي که 16 سال سابقه در زمينه توليد محصولات ارگانيک دارد اظهار داشت: بايد به گونه اي تسهيل در خدمات صورت گيرد تا سرمايه گذار در پيچ و خم هاي اداري، با راکد ماندن سرمايه درگردش ضرر نکند.
اين توليد کننده، از نحوه نظارت ها نيز بر روي محصولات انتقاد کرد و گفت: بايد نظارت ها بعد از دريافت مجوزها بيشتر شود تا کنترل کيفي کالاها با دقت نسبت به قبل انجام شود.
** اختصاص تسهيلات به توليدکنندگان ارگانيک
ابوالفضل رزمي يکي ديگر از توليد کنندگان ارگانيک با 6 سال سابقه فعاليت در زمينه توليد عرقيات گياهي نيز به خبرنگار ايرنا گفت: توليد محصول هاي ارگانيک به علت آزمايش و کنترل هاي مکرر کيفي نيازمند اختصاص تسهيلات مناسب است.
وي افزود:هزينه هاي بسته بندي محصولات ارگانيک بسيار بالا است و اين امر موجب مي شود تا هزينه تمام شده براي توليد محصول ارگانيک افزايش يابد.
اين توليد کننده محصولات ارگانيک، بر حمايت مسئولان مربوطه تاکيد کرد و گفت: بايد با اختصاص تسهيلات و همچنين کاهش هزينه هاي تمام شده از توليد محصولات ارگانيک حمايت شود و مردم رغبت به خريد اين گونه کالاها پيدا کنند.
** حمايت نهادها در کاهش هزينه هاي توليد
در بخش ديگري از صحبت هاي خبرنگار ايرنا، جلال سلطاني که در حوزه غلات و حبوبات ارگانيک 10 سال است که تجربه کسب کرده، گفت: حدود 40 کالا و محصول ارگانيک را توليد مي کنيم که هزينه تمام شده اين محصولات بالا است و نيازمند حمايت مسئولان مربوطه در اين عرصه هستيم.
وي افزود: سازمان ها و نهادهايي از جمله جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت در ارائه تسهيلات ارزان قيمت و تقبل برخي از هزينه ها به کمک توليد کنندگان بشتابند.
اين فعال حوزه توليد محصولات ارگانيک همچنين از نبود اطلاع رساني در سطح شهر از خاصيت محصولات ارگانيک انتقاد کرد و گفت: فرهنگسازي بايد در شهر به صورت رايگان انجام شود تا شاهد گرايش مردم به خريد اين نوع کالاها باشيم.
** مشکل در صادرات محصولات ارگانيک
سيد عليرضا رحمتي که در زمينه توليد انواع ميوه و سبزي در مدت 12 سال فعاليت دارد به خبرنگار ايرنا گفت: در حوزه صادرات محصولات ارگانيک با مشکلاتي از جمله حمل و نقل و انتقال ارز روبرو هستيم که اميدواريم مسئولان امر رسيدگي کنند.
وي همچنين، کمبود مرکز مشاوره اي متخصص به توليد کنندگان محصولات ارگانيک در حوزه هاي مختلف و همچنين آزمايشگاه هايي با دقت بالاي کنترل سموم شيميايي را از ديگر مشکلات عرصه توليد اين گونه محصولات اعلام کرد.
اين فعال توليد کننده محصولات ارگانيک، بر اولويت قرار دادن توليد اين گونه محصولات تاکيد کرد و گفت: در زمان حاضر به علت مشکلاتي که وجود دارد مسئولان به اين امر مهم توجهي ندارد که بايد در دستور کار قرار دهند.
اينها بخشي از صحبت هاي توليد کنندگان محصولات ارگانيک است که نيازمند رسيدگي مسئولان مربوطه است گونه محصولات در اختيار شهروندان قرار گيرد.
/8138/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی

ایسنا/همدان رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند گفت: ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی اهدا شده که ارزش این جهیزیه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

محمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند و اهدا به آن‌ها به مناسبت‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: در همین راستا به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام سال نو در مراسمی با حضور امام‌جمعه نهاوند و مسئولان شهرستان ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

مرادی ادامه داد: ارزش این جهیزیه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال بوده و شامل کالاهای اساسی برای شروع زندگی زوج‌هاست.

وی اضافه کرد: با کمک خیران گرانقدر در یک سال اخیر تعداد ۱۳۰ فقره جهیزیه توسط این نهاد به نوعروسان تحت حمایت اهدا شده و به لطف خدا برای اولین بار در کمیته امداد صف جهیزیه و پشت نوبت این خدمت وجود ندارد.

رئیس کمیته امداد نهاوند با بیان اینکه در سال آینده نیز تلاش خواهد شد که حتی بیشتر از این تعداد جهیزیه برای نیازمندان فراهم شود، گفت: اقلام این جهیزیه‌ها شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی و اجاق‌گاز است.

به گفته مرادی، با عنایت به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، کمیته امداد شهرستان نهاوند با کمک خیران برنامه‌ریزی کرده که بتواند سبدهای معیشتی مناسبی تقدیم خانواده‌های تحت حمایت کند.

وی تاکید کرد: از همشهریان گرانقدر تقاضای کمک و دستگیری از ایتام و نیازمندان را در ماه مبارک رمضان و ایام سال جدید داریم.

وی در پایان یادآور شد: در شهرستان نهاوند تعداد ۱۴۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نهاوند قرار دارند که از این تعداد ۳۷۵ کودک یتیم و مابقی طرح محسنین هستند که این کودکان بیش‌ازپیش نیازمند حمایت حامیان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • کراکال ؛ محصولات شرکت اماراتی موفق در زمینه تولید سلاح های سبک را ببینید
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • بیش از ۶ هزار یتیم و محسنین خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت هستند
  • دیدار با خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر انجام می‌شود
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند
  • صادرات بلور ایرانی
  • اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم