Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:18:53 GMT

19 کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۵۲۲

19 کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال تاکنون 19 کیلو متر بزرگراه در این استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، محبوب حیدری روز پنجشنبه در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان اردبیل با خبرنگاران افزود: امسال علاوه بر آن 12.5 کیلو متر راه اصلی ، 2 کیلومتر راه روستایی و در کل بیش از 33 کیلو متر راه در این استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال تاکنون در مجموع بیش از 103 کیلو متر از راههای استان بهسازی شده است، اظهار داشت: از این مقدار 103 کیلو متر راه روستایی و بیش از هشت کیلو متر راه اصلی و فرعی بوده است.
وی تعویض روکش آسفالت 66 کیلو متر جاده و احداث 73 دستگاه پل را از جمله دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در این مدت بیان کرد.
او با بیان اینکه برای رسیدن به شاخص کشوری در استان اردبیل باید 650 کیلو متر بزرگراه احداث شود، اضافه کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای احداث این مقدار بزرگراه در حال حاضر 35 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
حیدری با اشاره به اینکه برای رسیدن به شاخص کشوری کارهای مطالعاتی محور گرمی به بیله سوار در شمال استان به اتمام رسیده و در دست اجراست، ادامه داد: کارهای مطالعات مقدماتی همه جاده های استان برای تبدیل به بزرگراه به اتمام رسیده و در آینده نزدیک کارهای مطالعاتی نهایی آنها پایان می یابد.
وی گفت: با اینکه در سال گذشته بودجه عمرانی اکثر استانهای کشور کاهش یافته بود اما برای جبران عقب ماندگی در این حوزه بودجه عمرانی استان اردبیل برای احداث جاده و راه در سال 97 نسبت به سال 96 سه برابر افزایش یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امسال نیز تلاش می شود بودجه عمرانی سال آینده استان در این حوزه نسبت به امسال افزایش یابد تا بتوان هر چه زودتربه اهداف مورد نظر دست یافت.
وی با بیان اینکه در مجموع 356 پروژه عمرانی در نقاط مختلف استان در دست احداث است، اظهار داشت: از این مقدار 20 پروژه با 22 هزارو 923 متر مربع مربوط به احداث ساختمان و تاسیسات عمومی دولتی است.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد احداث بزرگراه مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصطفی زینی‌وند، پس از پایان اولین نشست مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به توافقات و مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: هماهنگی و همکاری هر دو مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در راستای اجرای فعالیت‌های عمرانی از جمله؛ بهسازی معابر شهر تهران با انجام عملیات تراش و روکش آسفالت معابر علی‌الخصوص معابر بزرگراهی و تسریع در روند اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی ادامه داد: پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) و تقاطع غیر همسطح در میدان فتح، پروژه احداث زیرگذر جنت آباد - بزرگراه شهید آبشناسان، پروژه احداث زیرگذر بزرگراه شهید حکیم، تقاطع بلوار تعاون، پروژه احداث تقاطع غیر همسطح در تلاقی بزرگراه‌های شهید نواب صفوی - شهید تندگویان، پروژه احداث دوربرگردان غیر همسطح بزرگراه شهید چمران- محدوده بوستان گفت‌وگو، پروژه احداث دسترسی بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید همت به سمت غرب و… از جمله پروژه‌های عمرانی است که در دستورکار قرار دارد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: لزوم رفع نقص پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب سطح شهر از موارد مهم این تعامل است و مقرر شده است که تمامی پروژه‌های عمرانی در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

کد خبر 6086964

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است