Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به روز بودن تجهیزات جمعیت هلال احمر، افزود: خرید 180 ست نجات دیگر را در دستور کار داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، مرتضی سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و 245 پایگاه ثابت و موقت، در طرح امداد زمستانی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 425 نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر، بیان داشت: یک هزار و 100 دستگاه خودروی آمبولانس، 364 دستگاه خودروی نجات، 52 دستگاه خودروی عملیاتی در این طرح حضور دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین  24 فروند بالگرد و 11 دستگاه خودروی ارتباطات طی 92 روز در قالب این طرح به کار گرفته می شوند.

یادآور شد: 559 پایگاه به منظور استراحت و ارائه اقلام امدادی در طول این طرح فعال است و  مسافران در صورت نیاز می توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

سلیمی بیان داشت:  مسافران در صورت نیاز، حتی بدون سیم‌کارت می‌توانند شماره‌تلفن 112 را بگیرند و درخواست کمک‌رسانی داشته باشند.

وی عدم آشنایی با بستن زنجیر به چرخ‌های اتومبیل را از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت:  در حالی که اگر در برف و کولاک از زنجیرچرخ استفاده کنند، تا حد زیادی از مشکلات تردد کاسته می‌شود.

این مسئول افزود:  پایگاه‌های جاده‌ای در شرایط عادی می‌توانند تا 10 خانواده در راه‌مانده را اسکان دهند اما در صورت بیشتر شدن افراد در راه مانده، از توانمندی پایگاه‌ها برای اسکان نیز کاسته می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به روز بودن تجهیزات جمعیت هلال احمر، افزود: خرید 180 ست نجات دیگر را در دستور کار داریم.

سلیمی افزود: در صورت فراهم بودن شرایط آب و هوایی، امداد هوایی سازمان می‌تواند همه کشور را پوشش دهد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه آمادگی برای پاسخ‌گویی به زلزله احتمالی تهران در دو بخش عملیاتی و علمی،خاطرنشان کرد: وظیفه اعضای کارگروه عملیاتی، احصا و ابلاغ شده است.

سلیمی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه 8 هزار نفر مصدوم شدند و 10 فروند بالگرد و 150 دستگاه آمبولانس طی کمتر از 24 ساعت امدادرسانی را آغاز کردند،افزود: در واقع امداد و نجات اولویت جمعیت است.

وی گفت: آن‌چه سلبریتی‌ها و فضای مجازی در زلزله کرمانشاه انجام دادند، اگر در بستر خاص خود انجام می‌گرفت کمک محسوب می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز ۲۹ فروردین ماه بیان کرد: در پی اعلام مردمی مبنی بر مفقود شدن ۳ زن عشایرنشین در روستای سرجنگل عشایری از توابع منطقه جبالبارز جنوبی در شهرستان عنبرآباد بلافاصله اولین تیم امداد و نجات در منطقه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مفقودین در صحت و سلامت توسط نیروهای هلال احمر پیدا شده است، افزود: ۳ تیم امداد و نجات شامل تیم آنست و پشتیبانی نیز به منطقه مذکور اعزام شدند.

فلاح با اشاره به اینکه این ۳ نفر در عبور از مسیر رودخانه در منطقه عشایری مفقود شده‌اند، بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات جان ۲ تن از مفقودین ادامه دارد.

وی گفت: در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استانداری کرمان و همچنین بارندگی‌های اخیر در جنوب این استان، نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی هستند.

کد خبر 845164 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم عشایر هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل