Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک مرکزي در بخشنامه‌اي به شبکه بانکي شرايط جديد صدور چک‌هاي تضمين شده را ابلاغ کرد تا از اين پس چک‌هاي تضمين شده صرفا در وجه ذينفع صادر و درج مشخصات وي بر روي چک الزامي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه، وصول مبلغ چک تضمين شده توسط بانک، صرفاً در وجه گيرنده (ذينفع) که مشخصات وي بر روي چک تضمين‌شده درج گرديده، امکان‌پذير است و چک تضمين شده صرفاً بايد در وجه گيرنده (ذينفع) که توسط متقاضي در فرم درخواست مربوطه درج شده صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشخصات گيرنده چک تضمين‌شده (ذينفع) شامل نام و نام خانوادگي اشخاص حقيقي‏/نام اشخاص حقوقي و شماره ملي‏/شناسه ملي‏/شماره فراگير اتباع خارجي، حسب مورد بايد روي برگ چک تضمين شده درج شود، ظهرنويسي و انتقال چک تضمين شده به ديگري، فاقد اعتبار خواهد بود و ابطال چک تضمين‌شده به درخواست متقاضي يا وکيل و نماينده قانوني وي بدون نياز به ظهرنويسي گيرنده (ذينفع) امکان‌پذير است.
بخشنامه بانک مرکزي همچنين ثبت مشخصات کامل اشخاصي که به نمايندگي از گيرنده (ذينفع) براي وصول چک تضمين‌شده اقدام‌ مي‌نمايند، الزامي کرده و دارندگان چک‌هاي تضمين‌شده‌اي که قبل از ابلاغ اين بخشنامه صادر شده‌اند، حداکثر ظرف مدت يک ماه از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه (11آذر 1397) مي‌توانند وجه آن را نقداً دريافت يا به حساب بانکي خود واريز کنند. ظهرنويسي اين چک‌ها براي ديگري در اين مهلت زماني اعتبار ندارد و پس از اين مهلت، دارنده چک فقط تا پايان سال جاري بايد به يکي از شعب بانک صادرکننده آن مراجعه و اطلاعات مربوط به مبادله مالي منشأ دريافت چک تضمين‌شده را ارايه کنند.
بانک مرکزي شرايط جديد صدور و استفاده از چک‌هاي تضمين شده را با هدف جلوگيري از استفاده‌هاي نامتعارف از چک‌هاي مزبور، احراز هو‌يت دقيق اشخاص ذ‌ينفع در گردش چک‌هاي موصوف و همچنين پيشگيري از پولشويي تدوين و به بانک‌ها ابلاغ کرده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، اظهار داشت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ  اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • وکیل: رای توماج صالحی صادر شده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت