Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی شادگان در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهارکرد: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شادگان 800 کیلو گرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف شامل آلایش عغیرخوراکی دام، مرغ و آلایش طیور تاریخ گذشته را  کشف و معدوم کردند.

او گفت: واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شامل فروشگاه های مرغ و ماهی، قصابی ها، کشتارگاه ها و رستوران ها بودند که موظف شدند تا محصولی با کیفیت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفیظی افزود: در صورت عرضه محصول تاریخ گذشته، این اداره با واحدهای متخلف برخوردهای قانونی می کند و در راستای سلامت جامعه از هیچ تلاشی نیز دریغ نخواهد کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان تصریح کرد: قطعا جمع آوری فرآورده های خام دامی تاریخ گذشته، دیفراست، فاسد و عرضه خارج از شبکه در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه بوده و باعث اطمینان مصرف کنندگان در خصوص فرآورد ه های خام دامی می گردند.

حفیظی در پایان گفت: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده های خام دامی اداره دامپزشکی شادگان با انجام بازرسی های روزانه از اماکن تهیه، نگهداری، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی از توزیع و عرضه محصولات تاریخ گذشته، فاقد هویت و بی‌کیفیت از چرخه خارج شده به مصرف کنندگان جلوگیری می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شادگان بهداشت عمومی معدوم سازی فراورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی در گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی احمدفخرالدین با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح شهرستان گتوند انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵۰ مورد بازرسی بهداشتی از واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآور‌های خام دامی، مراکز طبخ و رستوران‌ها صورت پذیرفته است که در همین رابطه ۷ مورد محموله فرآورده مواد پروتئینی خام دامی مشکوک ضبط نمونه برداری و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان ارسال شد.


وی افزود: در این رابطه ۱۱ پرونده قضایی در زمینه رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی و کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع شد.


احمدفخرالدین با بیان اینکه ۷ مورد احکام قضایی برای متخلفان بهداشتی فرآورده‌های خام دامی صادر شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی از سطح کشتارگاه، مراکز عرضه، نگهداری، فروش و سردخانه‌ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.


سرپرست اداره دامپزشکی گتوند اضافه کرد: در کشتارگاه دام شهرداری شهرستان ۳ هزار و ۷۱۸ راس دام سبک و بیش از ۶۰۰ راس دام سنگین زیر نظر بهداشتی و شرعی بازرسان کشتار شده است.


وی در پایان از مردم خواست: مواد پروتئینی مصرفی خود را شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را که دارای مهر دامپزشکی و برچسب معتبر شامل تاریخ تولید انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی محصول است، خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • کشف و معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • معدوم سازی بیش از ۲۳ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در طبس
  • ۳۰۰۰ واحد عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در لرستان وجود دارد
  • حدود ۲ تن فرآورده خام دامی در جویبار معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن فرآورده‌های دامی در جویبار
  • نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین
  • پلمب ۳ مرکز عرضه فرآورده خام دامی به دلیل عرضه لاشه کشتار غیرمجاز
  • معدوم سازی بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال وبختیاری
  • تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی در گتوند