Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حسین فیروزی با اشاره به مفید بودن سفر هیات تجاری کردستان به عراق و انعقاد تفاهم نامە همکاری گفت: با توجە بە جمع بندی دیدگاه ها و نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و تجارت خارجی هر دو بخش خصوصی و دولتی با اقلیم کردستان عراق نشست های متعددی برگزار و راهکارهای عملیاتی برای توسعە روابط اقتصادی با اقلیم کردستان برگزار و منجر بە امضای تفاهم نامە شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بە برخی از مفاد تفاهم نامە امضا شدە میان طرفین اشارە کرد و گفت: زمانبندی اجرای پروژەهای زیرساختی حمل و نقل در دو طرف مرز، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در مرزهای سیف سقز و سیرانبند بانە و تقویت همکاری های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی از جمله آن موارد بود.

فیروزی در ادامه تسهیل سفر هیات های فرهنگی، هنری و ورزشی، تقویت بسترهای سرمایه گذاری های مشترک در حوزەهای صنعتی، گردشگری و بازرگانی از دیگر مفاد تفاهم نامە امضا شدە ذکر کرد و گفت: مهمترین دستاورد این سفر برنامە ریزی برای ارتقا حجم مبادلات اقتصادی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار بود.

او پیگیری دو طرف برای موضوع ویزا و اقامت نیروی کار را یکی دیگر از موارد مورد بحث دانست و گفت: مقرر شد استاندار سلیمانیه موانع اداری را برطرف و استاندار کردستان نیز با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانع داخلی را پیگیری و رفع نماید.

معاون اقتصادی استاندار کردستان به نشستی با هفت سرمایه گذار عراقی  در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: استاندار کردستان در این نشست به تشریح زمینه ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در کردستان پرداخت و ضمن استماع سخنان سرمایه گذاران برای رفع موانع و گسترش سرمایه گذاری ها تاکید کرد.

او افزود: در این جلسه مقرر شد طی هفته ها آینده نشست های اختصاصی مشترک برای چند تن از سرمایه گذاران عراقی در سنندج برگزار شود.

فیروزی همچنین به حضور استانداران دو استان در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی برنامه ریزی استراتژیک برای رویارویی با بحران های معاصر اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس که در دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه برگزار شد بحران های تاثیرگذار بر توسعه و امنیت دو کشور  بررسی شد و من نیز در پنل تخصصی  زمینه های سرمایه گذاری خارجی، راهکارها و موانع را تشریح نمودم.

حسین فیروزی ادامه داد: در این پنل همگرایی و هم نظری در خصوص همکاری های علمی و فرهنگی دانشگاه کردستان و سلیمانیه برای تقویت امنیت و رفاه مردم دو استان نیز پرداخته شد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در خاتمه به ضمانت های اجرایی تفاهم نامه نیز گریزی زد و گفت: در تماس تلفنی مهندس مرادنیا با رئیس جمهور عراق و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان هر دو شخصیت بر حمایت و پشتیبانی لازم اداری و حکومتی از مفاد این تفاهم نامه و اجرای آن تاکید کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری سلیمانیه اقلیم کردستان عراق معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند