Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حمید شمس الدینی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در همایش حقوق پناهندگان گفت: مبنای کار در دولت جمهوری سیاست‌هایی است که از سوی شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌شود، اما باید گفت که در حوزه قانونی برای برخورد و ساماندهی اتباع با فقدان و نقص قانون روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در کشور، وارث قانونی برای ورود و خروج اتباع هستیم که مربوط به ۸۷ سال قبل است و پیگیری‌ها برای اصلاح قانون در دست انجام است.

شمس الدینی اظهارداشت: ورود ۶۰۰ هزار نفر به کشور جمهوری اسلامی و دستگیری همین تعداد تبعه غیرمجاز در طول سال کار ساده‌ای نیست.

وی یادآور شد: در استان کرمان طی ۱۰ سال گذشته قریب ۷۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز دستگیر و طرد شده اند که بخش بسیار زیادی از این کار بر عهده نیروی انتظامی بوده است و براساس آمار موجود، ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی هم اکنون در سطح استان کرمان هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۲ میلیون نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز را از ابتدای انقلاب تاکنون دستگیر و از مرز‌های کشور طرد کرده ایم و این در حالی است که جمعیت افغانستان امروز حدود ۳۰ میلیون نفر است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان اظهارداشت: کشور ما به لحاظ جغرافیایی در کنار چندین کشور حادثه خیز و بحران خیز قرار گرفته که مهاجرفرستنده و پناهنده فرستنده هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ میلیون نفر پناهنده و مهاجر در جهان وجود دارد، گفت: امروز از افغانستان، عراق و پاکستان بیشترین مهاجر و پناهنده را داریم که بیشترین پناهندگان از بین اتباع کشور افغانستان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با بیان این مطلب که سه میلیون تبعه در کشور جمهوری اسلامی هستند، گفت: اغلب این افراد بالغ بر ۵ دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

وی ادامه داد: در کشور به اتباع با نگاه تهدیدی نگریسته ایم و با نگاه فرصتی به آن نگاه نکرده ایم و در این رابطه می‌توانیم از تجربیات سایر کشور‌ها نیز استفاده کنیم.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران گفت: پناهندگان و جامعه بین المللی قدردان حمایت‌های مختلف دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران هستند.

صالح صبوح افزود: دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران نه تنها پذیرنده پناهندگان بودند بلکه فرصتی برای رشد آن‌ها نیز فراهم کردند.

وی ادامه داد: کمیساریای عالی پناهندگان اینجاست که از دولت حمایت کند، زیرا دولت کمک‌های بسیار خوبی ارائه کرده که در دنیا مثال زدنی است.

وی اظهارکرد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل موظف به ارائه کمک‌های بین المللی و یافتن راه حل‌های بین الملی برای پناهندگان با در نظر گرفتن قوانین کشوری و بین المللی است.

وی گفت: در حال حاضر ارائه خدمات در زمینه بهداشت، معیشت و تحصیل اولویت‌های حمایت از جامعه پناهندگان است.

صبوح اظهارداشت: مقررات اسلامی منبع ارزشمندی برای حمایت از پناهندگان و پناهجویان است و ضمانت اعتقادی برای حمایت از پناهندگان به ویژه زنان و کودکان است.

وی گفت: پناهندگان در هر کشور با انتخاب‌های محدودی زندگی می‌کنند و همه ما باید در کنار هم باشیم تا این اطمینان حاصل شود که این جامعه با کرامت به نیاز‌های اساسی خود دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: پناهندگان به دنبال بازگشت به کشور خود هستند و بسیار قدردان خواهند بود که اگر وضعیت و چالش‌های روزانه آن‌ها شناسایی و حل شود.

انتهای پیام/ی

 پناهندگان و جامعه بین المللی قدردان کمک‌های دولت و مردم ایران هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مشکلات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز