Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@07:25:00 GMT

هشت کشور اروپایی از برجام حمایت کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۷۴۹

هشت کشور اروپایی از برجام حمایت کردند

رکنا: هشت کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تعیین تکلیف مجدد بر لزوم ادامه اجرای برجام نسبت به فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌ موشکی ایران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رکنا، هشت کشور اروپایی شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ یک بیانیه مشترک منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان اعضای اروپایی شورای امنیت خواهان آن هستیم که بر تعهد و ادامه‌ حمایت‌مان از اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک بر جام و قطعنامه ۲۲۳۱ تاکید کنیم.

در ادامه‌ این بیانیه آمده است: همان طور که مورد تایید قرار گرفته است ایران به اجرای کامل تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد. برجام به شکلی موثر برنامه هسته‌ای ایران را محدود و تضمین می‌کند که این کشور به سلاح هسته‌ای دست نمی یابد. این یک امر کلیدی برای امنیت اروپا است.

این کشورهای اروپایی در ادامه‌ تصریح کردند: هر چند برجام پس از خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌های این کشور علیه ایران با چالش‌هایی بزرگ روبرو است و ما باز هم تاسف خود را از این مساله ابراز می‌کنیم.

همچنین در این بیانیه آمده است: تا زمانی که ایران به اجرای کامل تعهداتش ادامه‌ دهد، اتحادیه اروپا نیز به طور کامل متعهد به اجرای کامل برجام است. این همان چیزی است که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا نیز بر آن تاکید کردند. همچنین مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ تلاش‌هایی تحت رهبری فرانسه، آلمان انگلیس به طور فعال به تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ تجارت و کانال‌های مالی با ایران کمک کرده است.

این هشت کشور اروپایی همچنین در بیانیه خود در اظهاراتی مداخله‌جویانه آورده‌اند: به طور همزمان ما به شدت نسبت به یافته‌های دبیرکل سازمان ملل در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نگران هستیم، به ویژه‌ فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک همچون پرتاب موشک دارای قابلیت هسته‌ای و هر گونه انتقال موشک، فناوری موشک‌ها و اجزای آن که می‌تواند نقض قطعنامه شورای امنیت نیز باشد. ما مجزا از برجام از ایران می‌خواهیم تا از این فعالیت‌ها که بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند و تنش‌های منطقه‌ای را افزایش می‌دهد و مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ است پرهیز کند. ما از ایران می‌خواهیم تا از طریق گفت‌وگو با بازیگران مربوطه به این مسائل رسیدگی کند. ما از یک رویکرد جامع با ایران بر مبنای گفت‌وگوی قوی و موثر و در صورت نیاز، فشار هدفمند با رویکرد رسیدگی به تمام نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای، موشکی و هسته ای ایران حمایت می‌کنیم.

این کشورهای اروپایی همچنین تاکید کردند که برجام یک نمونه از چند جانبه گرایی موثر و یک عنصر کلیدی در رژیم عدم اشاعه است. این توافق موثر بوده و به هدف‌های مورد نظرش دست یافت است. بنابراین ما از تمام جامعه بین‌الملل این را می‌خواهیم تا به اجرای بر جام و قطعنامه ۲۲۳۱ ادامه دهند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

داعشی های دهه 60 ایران را بیشتر بشناسید ! + عکس دردسر فرار زن شوهردار با مازیار / دستگیری این زن در شب های کارتن خوابی ماجرای پیدا شدن جسد راننده تاکسی اینترنی مشهدی در چاه مرگ+ عکس حمام خون در اتوبان تهران-کرج/ گاردریل قاتل زن سراتو سوار شد +تصاویر نگاه های هوس آلودم از فردای عروسی ام به اسفندیار آغاز / آرام آرم به خواسته او تن دادم دردسر شوم آشنایی زن همدانی با مشاور لاغری شیطان صفت دردسر خونین برای پسری که از یک زن به صورت پنهانی فیلمبرداری کرد+عکس پیام صابری همسر زیبا بروفه چرا ایست قلبی کرد؟ زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد بی هوش شدن رضا رشید پور در آنتن زنده /تکرار یک اتفاق دستگیری قاتل شیطان صفت دختر 14 ساله پس از 45 سال+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه ! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! سکوت مادر بی رحم پرونده قتل دختر 4 ساله را پیچیده کرد+ عکس این آیت الله جاسوس انگلیس است! + عکس پشت پرده ماجرای کشف لاشه دایناسور در خوزستان! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: ایران تکلیف برجام رژیم بیانیه عکس زن زندگی صبح جوان فیلم مرد ایران پلیس مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید که با حمايت‌های مجلس، دولت و قوه قضائيه و همراهي مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهيم داد.

به گزارش فارس ، سردار احمد رضا رادان در حاشيه جلسه با اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي که در محل ستاد کل انتظامي کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهي مردم، دختران و بانوان عزيز ايران که در اجراي اين طرح با پليس همکاري و همراهي مي کنند تشکر مي کنم.
وي ادامه داد: تشکر بعدي را هم از همکاراني دارم که دغدغه مندانه در اجراي اين طرح پاي کار هستند و به صورت جهادي اجراي آن را دنبال مي کنند.
 فرمانده کل انتظامي کشور افزود: با حمايت هاي مجلس، دولت و قوه قضائيه و همراهي مردم اجراي طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندي ادامه خواهيم داد.
سردار رادان خاطر نشان کرد: اجراي اين طرح همراهي همگان را در پي داشت و از مجلس و خاصه کميسون فرهنگي که جزء اولين واحدها و بخش هايي بود که در اين موضوع پاي کار بود تقدير و تشکر مي کنم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقيت حرکت می‌کند
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در حاشيه جلسه کميسيون فرهنگي مجلس با فرمانده کل انتظامي کشور که در محل ستاد فرماندهي انتظامي برگزار شد، اظهار داشت: اميدواريم طرح عفاف و حجاب که به شوراي نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقويت و به يک قانون تبديل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل مي کنند.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهي است و هر مسلماني بايد نسبت به اين موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامي است و بايد قوانين اسلامي نيز داشته باشد. اقدامات انجام شده نيز در مسير درست و خوبي است.
 حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني با بيان اين که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتي که مدنظر قرار مي دهد براي اجراي قانون و عملياتي شدن آن منجر به اين مي شود که جمعيت عفيف ما احساس بهتري داشته باشند.
وي ادامه داد: بابت اين اقدامات به فرمانده کل انتظامي و يکايک کارکنان اين فرماندهي دست مريزاد مي گويم.
حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني تاکيد کرد: اميدواريم از 32 دستگاهي که در اين موضوع وظيفه دارند همگي پاي کار باشند و به وظايف خود عمل کنند و به احکام الهي التزام داشته باشند.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس در پايان گفت: همه چيز رو به پيشرفت است و اميدواريم مجلس انقلابي که تا کنون پاي کار اين موضوع بوده در آينده نيز پاي کار باشد.
به گزارش فارس، طرح عفاف و حجاب«طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.

دیگر خبرها

  • توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد | حمایت مجلس از اجرای طرح نور
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد