Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@16:26:50 GMT

تاریخ مصور در مغازه‌ای کوچک +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۷۵۷

به گزارش جهان نيوز، هیاهویی در زندگی‌ها جاریست که گویی تمامی ندارد؛ هر که درگیر چیزی است و به دنبال چیزی می‌رود اما بیشتر که دقیق  شوی خواهی دید کسی به دور از این هیاهو و مشغله در گوشه‌ای به زندگی آرام و بی‌دغدغه مشغول است و خود را به علاقه و میل قلبی خویش سرگرم کرده است. 
 
در مرکز شهر اردبیل و در محله نواب صفوی، در میان شلوغی‌های شهر و خیابان‌های پر رفت و آمد اردبیل، مغازه‌ای در سکوت و آرامشی وصف‌نشدنی نفس می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مغازه ای که خود و صاحبش قدمتی به وسعت تاریخ معاصر دارد؛  تاریخی که همواره پر از فراز و فرودهای گوناگون  بوده و البته فلسفه تاریخ همین است؛ به یاد آوردن افراد و اتفاقاتی که در این سرزمین نقش داشته‌اند.   
از در که وارد می‌شوی، تاریخی مصور از ایران و جهان را مقابل خود می‌بینی. عکس‌ها و تصاویری که چون شخصیتی زنده هر گوشه‌اش نشان‌دهنده بزنگاه و دورانی از تاریخ است.
صاحب این گالری کریم راثی‌زاده، پیرمرد 84 ساله اردبیلی است که از ابتدا به پیشه کفاشی مشغول بوده و از سالیانی دور شروع به جمع‌آوری تصاویری از شخصیت‌های مهم و اثر گذار تاریخِ شهر و کشور و جهان، کرده است.  
وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، جمع ‌آوری عکس‌های خانوادگی و بزرگان محله و شهر را نقطه آغاز این اقدام خود برشمرد و اظهار کرد: از سال 1347  ابتدا با جمع‌آوری تصاویر بزرگان محله و خانواده خود اقدام به این کار زیبا و به یادماندنی کرده است و سپس رفته رفته با کمک فرزندان و نوه خود توانسته این مجموعه زیبا را فراهم آورد.  
این پیرمرد 84 ساله اردبیلی افزود: با اکثر تصاویر و عکس‌هایی که جمع‌آوری کرده و گوشه‌ای از آنها را در مغازه کوچک خود به نمایش گذاشته است، خاطره‌های تلخ و شیرین فراوانی به یادگار دارد.  
وی ادامه داد: تاریخ، بخش مهمی از زندگی است و هر فردی به تناسب گذران عمر خود باید گوشه‌ای از زندگانی گذشتگان و پیشینیان خود را بداند و بشناسد.  
راثی‌زاده بیان کرد: اشخاص زیادی در طول تاریخ به عرصه قدرت رسیده‌ و توانسته‌اند نام خود را ماندگار کنند، اما مهم این است که با چه کاری نامشان در خاطرها باقی‌مانده و در تاریخ به ثبت رسیده است.  
وی با معرفی گوشه‌ای از این تصاویر و اشخاص به خبرنگار فارس گفت: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین رهبران جهان است؛ به گونه‌ای که بعد از گذشت چندین سال، به نیکی از ایشان یاد می‌شود.  
به گزارش خبرنگار فارس در اردبیل، به یاد داشتن گذشته و حفظ و انتقال‌ تجربیات گذشتگان می‌تواند سرمشق خوبی برای نسل آینده باشد؛ چرا که تجربه دیگران را تجربه کردن چیزی جز اتلاف وقت نیست و چه خوب و زیباست که با ارج نهادن به چنین اقداماتی، سعی کنیم برای ساختن آینده‌ای آبادتر، از گذشتگان درس بگیریم.
   

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما

بازی رفت دو تیم فوتبال العین امارات و یوکوهاما در فینال جام باشگاه‌های آسیا در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در ژاپن برگزار خواهد شد و بازی برگشت نیز ۵ خردادماه در امارات انجام خواهد شد.

تیم فوتبال العین امارات در نیمه نهایی توانست در دو بازی رفت و برگشت و با درخشش سفیان رحیمی تیم الهلال عربستان را حذف کند و به فینال برسد. همچنین تیم یوکوهاما توانست اولسان کره‌جنوبی را در نیمه نهایی طی دو دیدار رفت و برگشت شکست دهد و به فینال برسد. بازی رفت فینال در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه و دیدار برگشت در تارخ ۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • سفری تصویری به «سرزمین مقدس»
  • امروز با حافظ: کس نیست که افتادهٔ آن زلفِ دوتا نیست