Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@08:08:26 GMT

تجاری سازی اولویت شرکت های استارتاپی گلستان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۷۶۷

تجاری سازی اولویت شرکت های استارتاپی گلستان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی حسام روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: رونق فعالیت برخی از این شرکت ها و کسب درآمدهای بالا از فروش داخلی و صادرات به کشورهای دیگر نشان می دهد توجه به این بخش مهم می تواند به شکوفایی بیشتر این گونه شرکت ها، رونق تولید، ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال و در نهایت توسعه استان منجر شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سال گذشته شرکت های استارتاپی و متکی به فناوری گلستان که زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند بیش از یک میلیون و 632 هزار دلار از صادرات تولیدات خود به کشورهای دیگر درآمد کسب کردند.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان افزود: یکی از مشکلات شرکت های استارتاپی و فناورانه گلستان، کمبود فضای فیزیکی و محدودیت ارائه امکانات و خدمات در پارک علم و فناوری است.
حسام ادامه داد: مطابق قانون فقط می توانیم به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خدمات ارائه کنیم که با توجه به وجود حدود 20 اتاق، بسیاری از شرکت قادر به بهره مندی از خدمات نیستند.
وی گفت: اگر چه برخی شرکت ها از کمبودها و مشکلاتی رنج برده و آن را اعلام کردند اما در گلستان شرکت های استارتاپی حضور دارند که پس از مدتی فعالیت به دلیل گستردگی تقاضا، محل فعالیت خود را به تهران منتقل کردند.
وی بیان کرد: آن چه بیش از همه در مسیر فعالیت این گونه شرکت ها اهمیت دارد، شناخت کامل فضای جامعه قبل از آغاز فعالیت است تا در روند اجرا آسیبی به شرکت و کسب و کار عرضه شده وارد نشود.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان یکی از مهمترین مشکلات رونق گرفتن فعالیت شرکت های استارتاپ در گلستان را کمبودهای زیرساختی دانست و گفت: فضای فیزیکی و زمین های قابل واگذاری برای فعالیت این گونه شرکت ها اندک است و این مانع بزرگ فرآیند تقویت و توسعه کار کسب و کارهای نو را با دشواری همراه کرده است.
حسام بر لزوم حضور موثرتر بخش خصوصی برای شتاب دادن بیشتر به فعالیت استارتاپ ها تاکید کرد و گفت: تعدادی از شرکت های گلستان با وجود داشتن ایده های قابل اعتنا به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای رونق کسب و کار، فعالیت خود را در حالت تعطیلی قرار داده اند.
وی گفت: استاندار و دیگر مسوولان گلستان تلاش فراوانی برای توسعه فضای فیزیکی پارک انجام داده اند و به زودی حدود 10 هکتار فضای جدید به مساحت پارک علم و فناوری گلستان افزوده و ارائه خدمات به شرکت ها استارتاپی شتاب بیشتری خواهد گرفت.
مدیر پارک علم و فناوری استان گلستان همچنین به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در گرگان اشاره کرد و گفت که شرکت های استارتاپی و متکی به فناوری گلستان روزهای 24 تا 28 آذر در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آخرین دستاوردهای خود را ارائه می کنند .
حسام ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه، نشست های تخصصی با عناوین شهر هوشمند، چالش ها و راهکارهای کارآفرینی بانوان، فضای سایبری، مشکلات خلیج گرگان، چالش های محیط زیست و موضوعات دیگر برگزار خواهد شد.
3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف درآمد زمین علم و فناوری کسب و کار کشاورزی و منابع طبیعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال 1398 با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود 1500 متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه‌شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ مجوزهای لازم وارد بازار شود.

پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم‌آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت‌کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از 150 مرکز پزشکی در داخل کشور به کشورهای آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم