Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، چهارمین اجلاس استانی نماز در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی روز پنجشنبه باحضور محمد حسین رضایی نماینده ریاست جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور، زاهدی استاندار، ایت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی، معاونان استاندار، روسای شوراهای دانش آموزی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نمازاستان در این اجلاس گفت: در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار نماز جماعت در کشور برگزار می شود و شاهد اقامه نماز جماعت در ۴۵۰۰ دانشگاه، بیمارستان ها و ساخت ۳۰۰۰ مسجد و نمازخانه بین راهی، اجرای طرح منزلت نماز در پادگان ها از جمله دستاوردهای انقلاب و ستاد اقامه نماز است.

وی بیان کرد: طرح منزلت نماز در پادگانها در حال اجراست و نسبت به برپایی نماز جماعت در مدارس هم تاکید جدی داریم.

موسوی تصریح کرد: با اقامه نماز جماعت در ۲ هزار و ۱۵۰ مدرسه و فضای آموزشی درحال حاضر ۳۲۰ امام جماعت روحانی و ۹۰۰ امام جماعت فرهنگی داریم که نماز در ۲۵ درصد مدارس توسط روحانیون صورت می گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین یادآورشد: ۷۹ مسجد بین راهی در استان داریم و ۱۴۱ روحانی مستقر در روستاها نسبت به ترویج احکام نماز اقدام کرده اند.

موسوی اضافه کرد: با همه کارهای انجام شده هنوز صدای اذان در مناطق شمالی شهر قزوین شنیده نمی شود و از مسئولان انتظار داریم نسبت به ترویج فرهنگ نماز حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برپایی ۲۰۰ نماز جماعت در ۱۵۰۰ مدرسه و فضای آموزشی استان،   ۵۱۵ نمازخانه بالای ۴۰ متر در مدارس استان وجود دارد و تعداد ۱۸۲ مدرسه استان فاقد نمازخانه است.

وی افزود: برگزاری ۴۵۰۰ نماز در بیمارستانها ودانشگاه ها، تاسیس سه هزار مسجد، نمازخانه و سکوی نماز در راه های مواصلاتی استان و اجرای طرح منزلت نماز در پادگان ها از جمله برکات انقلاب و ستاد اقامه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: برگزاری اعتکاف با حضور۵۰۰ دانش آموز، نشست پرسش و پاسخ برای ۶۵۰۰ نفر، برگزاری نشست توجیهی در۵۰ مدرسه برای ۳۹۰۰ نفر، ۱۸ ساعت آموزش برای ۶۵۰ نفر از دانشجو معلمان، تربیت ۵۰ مربی برای مرکز پاسخگویی، آموزش فضای مجازی برای ۲۴۰ نفر، طرح سلامت برای آموزش ۱۵۰ پرستار در بیمارستانها، دوره آموزش مربیان مهدکودکها برای ۱۴۰ نفر و اعزام ۲۵ کاروان دانش آموزان به تعداد ۱۱۹۲ نفر به زیارت مشهد از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه دستگاههای اجرایی هم تعداد ۷۲ دستگاه ارزیابی شدند که در  تحقق تکالیف عمومی ۳۰ دستگاه فعالیت خوبی داشتند، ۲۱ دستگاه شایسته تقدیر و ۸ دستگاه قابل قبول و ۱۳ دستگاه تدکر گرفتند.

موسوی بیان کرد: با همه تلاش های انجام شده وضعیت نماز مطلوب نیست و همه از جمله مدیران باید آستین ها را بالا بزنند و در مساجد و نمازخانه ها حضور داشته باشند تا این فریضه بدرستی انجام شود.

در این مراسم از چند فعال عرصه نماز در مساجد، مدارس و دستگاههای اجرایی تجلیل شد.

همچنین سرود عرش نیاز طی مراسمی در چهارمین اجلاس استانی نماز در قزوین رونمایی شد.

مهدی احمدی آهنگساز، حسام الدین ناصری تنظیم کننده، ساقی کاکاوند خواننده، شاعر محمد اردقیان، مجتبی نصرت آقایی تدوین و صادق آریان مشاور فرهنگی هنری سرود عرش نیاز را برعهده داشتند.

کد خبر 4484314

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است