Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:04:20 GMT

اولین پیشنهاد دهنده نهضت سوادآموزی ایران که بود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۸۳۵

اولین پیشنهاد دهنده نهضت سوادآموزی ایران که بود؟

اولین مرکز یادگیری محلی در شهرستان گچساران با نام شهید نوروزعلی جلیل پور در شهرستان گچساران راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، هادی زارع پور، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین اولین مرکز یاد گیری محلی در گچساران افزود: تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد 10 مرکز یادگیری محلی در نقاط مختلف راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهید شهید نوروزعلی جلیل پور اولین پیشنهاد دهنده نهضت سواد آموزی در کشور بوده است. در آینده نزدیک از این شهید والا مقام تندیسی در میدان منتهی به آموزش و پرورش گچساران نصب خواهد شد. تلاش می شود تا بلوار این خیابان نیز با همکاری مسئولان گچساران به نام شهید نوروز علی جلیل پور نامگذاری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در مراکز یادگیری محلی با 10 الی 12 دستگاه اجرایی از جمله فنی و حرفه ای جهت مهارت آموزی تفاهم نامه منعقد شده است. تا پایان سالجاری 6 مرکز یادگیری محلی در نقاط مختلف استان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود 96.1 درصد مردان و 89.2 درصد زنان در استان باسواد هستند، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ میزان سواد 26 استان کشور است. شهرستان گچساران از لحاظ با 96.6 درصد بالاتر از میانگین کشور که  94.7 درصد است قرار دارد.

سید حمد الله خواهش نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا پایان  سال‌جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی می‌شود. در این مرکزها 40 مهارت اعم از مهارت زندگی، مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی آموزش داده می‌شود.


شهبازی، سرپرست آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: حجم امسال افراد بیسواد گچساران ۲۹۰ نفر بود که ۱۰۰ درصد آن زیر پوشش قرار گرفتند. بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد 2756 نفر در گچساران بی سواد داشته که از این تعداد 822 نفر مرد وبقیه زن هستند.

شهید نوروز علی جلیل پور، معلم شهید کهگیلویه و بویراحمد است که با پیام به وزیر آموزش و پرورش و نخست وزیر درباره لزوم جهاد برای نهضت سواد آموزی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نام خود را در این زمره جاودانه کرد. این جوان انقلابی به روستاهای مختلف مراجعه و با نام نویسی از بی‌سوادان و پیدا کردن آموزشیار، کلاسهای درس سوادآموزی را راهاندازی می‌کرد.

این معلم شهید با پیشنهاد جهاد سوادآموزی وپیشگام شدن خود در این عرصه از نامی جاودان در سوادآموزی کشور واستان برخوردار شد.

شهرام مهدوی رئیس بسیج دانشجویی سپاه فتح استان هم گفت: شهید جلیل پور همزمان با تلاش در سوادآموزی خود نیز ادامه تحصیل داد و در این دوران عازم صحنه های رزم شد.

ناهید جلیل پور فرهنگی و خواهر شهید هم گفت: نیروهای ساواک بارها در گچساران به خاطر توزیع نامه های امام توسط برادرم به خانه مان هجوم آوردند و این شهید به شدت زیر نظر بود.

شهید نوروزعلی جلیل پور نخستین پیشنهاد دهنده جهاد سوادآموزی در ماه مبارک رمضان و 12تیرماه61به درجه رفیع شهادت نائل شد.

چهارم تا دهم دی که به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کهگیلویه و بویراحمد نهضت سوادآموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد