Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ایرج موفق چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان خراسان جنوبی در ارتباط با درخواست انجام واردات از کشور افغانستان گفت: تجارت شامل صادرات و واردات می شود لذا همچنان که خراسان جنوبی به افغانستان صادرات دارد باید زمینه واردات هم فراهم شود.
وی اظهار داشت: شرایط استان ها و مناطق با توجه به دارابودن ظرفیت ها و توانمندی های مختلف با هم متفاوت است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هشت ماه نخست سال جاری حجم صادرات کشور بیش از 31 میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد را نشان می دهد و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و وجود محدودیت ها و مشکلات اما شاهد افزایش صادرات در کشور هستیم.
وی بیان کرد: دست به دست هم می دهیم تا موانعی که پیش روی تجار، صادرکنندگان، بازرگانان، تولیدکنندگان و سایر فعالان اقتصادی وجود دارد را برداشته تا مسیر را بهتر بپیمایند.

** کلکسیون مواد معدنی در خراسان جنوبی
موفق همچنین با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور می درخشد گفت: داشتن بیش از 70 درصد ذخایر زغالسنگ کشور و سایر ذخایر معدنی در این استان جای تبریک دارد.
وی افزود: این ذخایر خدادادی همه در دل زمین های خراسان جنوبی به ودیعه گذاشته شده تا با استخراج، بهره برداری و اکتشاف ذخایر جدید از این ظرفیت مهم استفاده کنید.
وی بیان کرد: حدود 560 پروانه بهره برداری صنعتی و به همین میزان پروانه بهره برداری معدن در خراسان جنوبی صادر شده است و در حال حاضر 43 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد که نشان می دهد کلکسیون مواد معدنی کشور در این استان نهفته شده و بسیار ارزشمند است.
مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خالی است و این موضوع را از طریق وزارتخانه متبوع از وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد.
وی درباره تعرفه های ترجیحی «میزان حقوق گمرکی و عوارض ورودی نسبت به واردات کالای مشابه با تعرفه یکسان برای کشور ذینفع» گفت: رئیس سازمان صنعت خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی، نمایندگان مجلس در استان و سایر متولیان برنامه ریزی کنند تا بحث های مربوط به این استان با توجه به مرز مشترک با کشور افغانستان را پیگیری کنند.
موفق یادآور شد: در حال حاضر چهار بازارچه مرزی استان خراسان جنوبی مسدود است که برای فعال سازی آن و مهیا کردن شرایط صادرات تلاش می کنیم.
وی بیان کرد: میزان صدور کارت های بازرگانی و پیله وری نشان از جنب و جوش و فعالیت در استان است و باید به آن بیشتر پرداخته شود.
وی در ارتباط با زیرساخت های تجاری استان خراسان جنوبی گفت: باید برنامه ای با هماهنگی استان در این زمینه انجام شود و بخشی از زیرساخت ها باید توسط معاونت عمرانی استانداری و بخشی از طریق اعتبارات ملی از محل سازمان توسعه تجارت تامین شود.
در این همایش برند جهانی سه محصول راهبردی خراسان جنوبی شامل زعفران خراسان و قاینات، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند رونمایی شد.
همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از 12 صادرکننده برگزیده و شایسته استانی، پنج صنعتگر، پنج معدنکار و پنج نفر از اصناف نمونه با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف افغانستان ایران خراسان جنوبی دلار زمین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه
  • نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه از مسیر ایران
  • صادرات تالک از افغانستان به ترکیه
  • تجار ایرانی از ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی آفریقا بهره ببرند