Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک میرفرحناک مدیر جلوه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی «قطار آن شب» درباره آخرین وضعیت ساخت این بخش از فیلم، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود هشتاد درصد از کار پیش رفته و اکنون در بخش خروجی کار هستیم و پس از آن اتانولاژ آغاز می‌شود. با یک تیم سه نفره کار را پیش می‌بردیم که به خاطر حجم بالا و کمبود وقت دونفر دیگر را هم اضافه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکسری حساسیت‌ها روی بخش قطار این فیلم وجود دارد که آیتم مهمی محسوب می‌شود و نیاز به تمرکز بالایی دارد. سعی داریم به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

میر فرحناک در خصوص ویژگی‌های این فیلم نسبت به دیگر کار‌هایی که انجام داده، بیان کرد: اول حجم کار و بعد نوع فرم و محتوا «قطار آنشب» را متمایز کرد. سعی کردیم با کارگردان به یک نقطه و هدف مشترک برسیم؛ مسئله‌ای که در سینمای ایران به شدت کمرنگ شده است.

وی با اشاره به وضعیت فضای فعالیت هنرمندان در حوزه جلوه‌های ویژه بیان کرد: ما جزو عواملی محسوب می‌شویم که کنار هستیم و کم دیده می‌شویم. دلیل آن ضعیف بودن صنعت سینمای ایران و دوری و عدم ریسک پذیری تهیه کنندگان برای ورود به این حوزه به خاطر شرایط مالی است.

این مدیر جلوه‌های ویژه اضافه کرد: برخی مواقع بخش‌ دولتی برای تولید آثارشان به این حوزه وارد می‌شوند؛ اما متاسفانه بخش خصوصی که در دنیا مهمترین بخش صنعت سینما محسوب می‌شود، در ایران تمایلی نشان نمی‌دهد.

میرفرحناک تصریح کرد: از سویی کارگردان‌های ایرانی درباره جلوه‌های ویژه به نوع نگاه و پیشنهاد‌های ما اعتمادی ندارند و بیشتر دنبال کپی برداری و سنتی کار کردن هستند. البته به شخصه نقدی به این گروه از کارگردان‌ها ندارم، اما حاضر نیستند به روز شوند و از افکار قدیمی دست بردارند.

گفتنی است؛ میرفرحناک پیش از این کار جلوه ویژه فیلم‌های سینمایی جامه دران، قلاده‌های طلا، گلوگاه، گام‌های شیدایی و سریال‌های تعبیر وارونه یک رویا، نوشدارو و ... را انجام داده است. او در قطار آنشب مدیر جلوه‌های ویژه بصری است و علی جوکار نراقی و حسین محمدیان به عنوان دستیار با او همکاری می‌کنند. فیلم سینمایی " قطار آنشب " به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه کنندگی بهروز رشاد است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق جلوه هماهنگی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش در جمع مسئولان لشکری و کشوری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمهوری اسلامی پس از آنکه رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد صبر استراتژیک پیشه کرد ولی وقتی دید که سازمان‌های بین‌المللی در مقابل حمله رژیم صهیونیستی واکنش منفعل از خود نشان دادند این حق را بر خود لازم دانست که جواب دندان شکنی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه معاندان انقلاب اسلامی مدت‌ها با فضاسازی و عملیات رسانه‌ای به دنبال زیر سوال بردن قدرت نظامی ایران بودند گفت: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل توان دفاعی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را برای همگان به اثبات رساند.

سرتیپ دوم عظیمی تاکید کرد: عملیات وعده صادق جلوه و تبلور هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با اشاره به اینکه ما در عملیات وعده صادق به دنبال گرفتن تلفات گسترده از رژیم اشغالگر قدس نبودیم گفت: رژیم غاصب صهیونیستی علی رغم حمایت‌های آمریکا و حامیان غربی اش نتوانست موشک‌ها و پهپادهای ایران را رهگیری کند و موشک‌های ایران با موفقیت به تأسیسات نظامی و امنیتی اسرائیل اصابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز بعد از عملیات وعده صادق به این اطمینان رسیده است که هرگونه اقدام علیه جمهوری اسلامی تبعات و هزینه‌های سنگینی برایش به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 6082353

دیگر خبرها

  • ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!
  • جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)
  • عملیات وعده صادق جلوه هماهنگی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • کنایه فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل و حامیانش /هنوز باورتان نشده است؟!
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد
  • جلوه نمایی لاله‌های واژگون در دشت خمبی گرمه
  • جلوه نمایی لاله‌های واژگون در دشت‌ خمبی گرمه