Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی کشفیا روز پنج شنبه در جلسه بررسی برنامه ها و مشکلات هیات جانبازان و معلولان مراغه افزود: تنیس روی میز، والیبال، تنیس با ویلچر، تیروکمان، تیراندازی، بوچیا(ورزش مخصوص بیماران فلج مغزی)، شنا، دوومیدانی و سوارکاری رشته هایی هستند که بانوان معلول در آن فعالیت می کنند.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 10 ورزشکار مرد از این هیات در رشته های بوچیا، دو و میدانی و دوچرخه سواری در رده های سنی جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و موفق به کسب 3 مدال طلا، یک نقره و دو برنز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشفیا به پیشرفت های قابل قبول هیات ورزش های جانبازان در مراغه اشاره کرد و گفت: هیات باید رشته هایی را که دارای زیرساخت ها و امکانات مناسب هستند فعال کند تا به اهداف لازم دست یابد.
وی اضافه کرد: برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در شهرستان از نظر مربی آموزشی مشکلی وجود ندارد و این هیات آماده برگزاری این دوره ها در سطح شهرستان هاست.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این جلسه گفت: ورزش برای جانبازان و معلولان می تواند امید به زندگی را ارتقا بخشد و لازم است حمایت های لازم و جدی از ورزش این قشر صورت گیرد.
مهدی نوایی افزود: باید جانبازان و معلولان را که به رغم مشکلات جسمی و حرکتی بسیار توانمند نیز هستند از کنج خانه ها بیرون کشید و جذب ورزش کرد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه کمتر از 15 ماه از تشکیل هیات جانبازان و معلولان در شهرستان می گذرد، برگزاری همایش ها به همراه استعدادیابی، نمایشگاه، تجلیل از قهرمانان و ایجاد رشته های جدید و امکانات مورد نیاز آنها از مهمترین فعالیت های این هیات در طول این مدت است.
وی به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی در طول هرسه ماه یکبار در این هیات اشاره کرد و گفت: طراحی تمرین روانشناسی ورزش، توجه به دغدغه های ورزشکاران و توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های آنها می تواند از اصلی ترین محورهای کارگاه های آموزشی باشد.
نوایی ادامه داد: ورزش به منظور ارتقا سطح سلامت جسم و روح برای جانبازان و معلولان بسیار حائز اهمیت است بنابراین سهم آنان از ورزش باید جدی گرفته شود.
وی افزود: این افراد، برای امید به زندگی به حمایت مادی و معنوی و سرمایه گذاری نیاز دارند تا بطور مستمر در جامعه حاضر شده و به فخرآفرینی های خود ادامه دهند.
رئیس هیات جانبازان و معلولان مراغه نیز در این جلسه گفت: بیش از 120 ورزشکار جانباز و معلول سازمان یافته در هیات این شهرستان فعالیت می کنند.
علی صدقی گفت: وزنه برداری، شنا، شطرنج، تنیس روی میز، والیبال نشسته و تیراندازی با کمان رشته های فعال مردان و والیبال نشسته، شطرنج، شنا و تنیس روی میز رشته های فعال زنان در هیات ورزش های جانبازان و معلولان شهرستان مراغه است.
وی افزود: مشکلات اقتصادی، سنگین بودن هزینه ایاب و ذهاب، کمبود مربی در رشته های فعال و همچنین دوری سالن تمرین موجب شده تا بسیاری از جانبازان و معلولان علاقه مندان به ورزش در این شهرستان امکان فعالیت ورزشی نداشته باشند.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اداره ورزش و جوانان جامعه دوره های آموزشی زنان مادی و معنوی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسئول امور باغبانی جهادکشاورزی مراغه گفت: هرس درختان سیب این شهرستان با گرم شدن دمای هوا از ابتدای فروردین آغاز شده است و در باغ‌های مشرف به کوه سهند تا نیمه اول اردیبهشت ادامه دارد.

اسکندری افزود: جوان شدن درختان، کاهش آفت در باغ و افزایش محصول از جمله اهداف هرس سالانه درختان سیب است.

وی با بیان اینکه درختان سیب در مرحله باردهی باید سالانه هرس شوند افزود: هرس در درختان مسن موجب جوان سازی می‌شود.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی مراغه گفت: درختانی که هرس می‌شوند میوه یک دست و بازار پسند خواهند داشت و رنگ گیری میوه در این درختان مناسب خواهد بود.

وی از باغداران خواست هرس درختان باغ خود را به هرس کاران آموزش دیده و ماهر بسپارند و شاخه‌های بریده شده در موقع هرس باید از باغ خارج و یا به وسیله دستگاه‌های خرد کن پس از خرد شدن به عنوان کود عالی در باغ استفاده شود.

مراغه با داشتن حدود ۱۴ هزار هکتار باغ سیب و تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان
  • هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه
  • بازگردانده نشدن ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه
  • عدم برگشت ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی