Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:29:20 GMT

راه‌اندازی پیوند قلب در کرمانشاه به‌زودی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۰۶۳

راه‌اندازی پیوند قلب در کرمانشاه به‌زودی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی جراحی پیوند قلب در استان در ماه‌های آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر محمودرضا مرادی در اولین کنگره ملی قلب و ورزش که امروز (22 آذر) در محل بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آغاز به کار کرد، به قابلیت های استان به عنوان قطب پزشکی غرب کشور اشاره کرد و افزود: بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه توانسته بیش از 21 هزار و 288 جراحی قلب را در سالهای فعالیت خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به انجام پیوند کلیه، قرنیه و مغز استخوان در استان گفت: خوشبختانه مجوز راه اندازی پیوند قلب را گرفته ایم و اقداماتی دراین زمینه انجام شده و درماه های آینده جراحی پیوند قلب در استان راه اندازی می شود.

وی همچنین از پیگیری برای راه اندازی جراحی پیوند کبد در استان خبر داد و افزود: این جراحی دشوار است، اما با توجه به نیاز منطقه غرب کشور در پی راه اندازی آن در استان هستیم.

مرادی در ادامه با اشاره به افزایش بیمارهای مزمن غیرواگیر در جهان گفت: عوامل مختلفی در بروز این بیماری ها دخیل هستند که می توان آنها را به دو دسته کلی عوامل خطر داخلی و بیرونی تقسیم بندی کرد.

وی افزود: عوامل داخلی یا ذاتی عواملی مانند جنس، سن و عوامل ژنتیکی هستند که فرد در آنها دخالتی ندارد، اما دسته دوم که به نوعی عوامل بیرونی یا رفتاری هستند شامل رژیم غذایی، کم تحرکی و عوامل از این دست هستند که به راحتی با کنترل آنها می توان از بروز بسیاری بیماریهای غیرواگیر پیشگیری کرد.

وی به نتایج یک تحقیق علمی در خصوص میزان مرگ و میر در جهان وعوامل آن اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقیق صورت گرفته امید به زندگی در ایران از 40 سال پیش تاکنون از 50 سال به بیش از 75 سال افزایش پیدا کرده است و ایران در منطقه خاورمیان بیشترین میزان امید به زندگی را دارد. این تحقیق همچنین نشان می دهد که با افزایش امید به زندگی تعداد سالهای ناتوانی افراد افزایش می یابد و افراد با مشکلات بسیار و انواع بیماری که عمدتا هم بیماریهای مزمن غیرواگیر هستند، مواجه می شوند. شایع ترین این بیماری ها نیز بیماری های قلبی و عروقی است و در کنار آن سکته مغزی، انواع سرطان و دیابت در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بر اساس تحقیق صورت گرفته بیش از 90 هزار ایرانی سال گذشته بر اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست داند و از هر چهار مرگ در ایران درسال گذشته یک نفر بر اثر بیماری های قلبی فوت کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده تا 20 سال آینده شیوع دیابت در ایران به 10 درصد و شیوع پیش دیابت به بیش از 25 درصد می رسد و تا آن زمان بیش از 25 درصد جامعه ایران نیاز به درمان دیابت خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار

محسن دارابی، رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات و معضلات میدان بار قدیمی شهر کرمانشاه، گفت : این مجموعه بیش از نیم قرن قدمت دارد و کاملا فرسوده است و با توجه به اینکه سقف برخی غرفه‌ها از تیر چوب است، در صورت بروز یک آتش سوزی ساده، شاهد فاجعه‌ای عظیم در این مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی این مجموعه، معضل ترافیکی است و با توجه به اینکه میدان بار کرمانشاه اکنون در دل شهر قرار گرفته، تردد خودرو‌های سنگین به آن و ایجاد ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است.

دارابی با تاکید بر لزوم جابجایی میدان بار کرمانشاه، گفت: در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داده ایم و اراضی بسیاری مشخص کرده ایم تا در نهایت به زمینی مناسب در چالابه رسیدیم که هم کاربری غیرکشاورزی داشته و هم از وسعت خوبی برخوردار بوده و هم فاصله نهایتا نزدیکی با شهر دارد.

وی تاکید کرد: مالک این زمین که برای راه اندازی میدان بار اعلام آمادگی کرده به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد. در همین راستا یک تفاهم نامه به امضاء رسید، اما با ارسال آن به شورای شهر رد شد.

دارابی گفت: اینکه به چه دلیل این تفاهم نامه در شورای شهر رد شده را هنوز نمی‌دانیم، اما ما باز هم با سرمایه گذار این پروژه پیگیر راه اندازی میدان بار هستیم، چرا که یک ضرورت برای شهر کرمانشاه است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: باز هم پیگیر اخذ مصوبه اجرای این پروژه از شورای شهر هستیم و درصورتی که شورا موافقت کند، پروژه میدان بار را امسال اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به وسعت ۲۱ هکتاری زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه، گفت: این زمین ۲۰ برابر میدان بار جدید وسعت دارد و قطعا می‌توان میدان باری شکیل و با خدماتی به مراتب بهتر در آن احداث کرد.

به گفته دارابی هزینه راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به سختی جابجایی صنوف فعال در میدان بار کنونی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت شورا، با چالش دیگری در زمینه جابجایی میدان بار مواجه هستیم و آن برخی صاحبان اصناف میدان بار هستند که تمایل چندانی برای جابجایی ندارند.

دارابی گفت: با توجه به قیمت هر متر زمین در میدان بار، طبیعی است که برخی تمایلی برای جابجایی نداشته باشند، درحالیکه با این جابجایی میدان بار جدید هم ارزش پیدا می‌کند و این جابجایی یک ضرورت است.

 دارابی به معضل دیگر شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی شهر، پارکینگ‌ها هستند که بطور کامل رها شده و نظارتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: در گذشته پارکینگ‌ها تحت نظارت پلیس راهور فعالیت داشتند و بعدا تحت نظارت سازمان مشاغل شهری شهرداری درآمدند و بعد از آن نوبت به شورای حمل و نقل ترافیک رسید، اما در حال حاضر هیچ نهادی نظارتی که باید بر پارکینگ‌ها ندارد و عملا این مراکز بصورت «رها شده» در سطح شهر فعالیت دارند.

دارابی گفت: همین عدم نظارت‌ها موجب شده که هر کس یک زمین خالی بدست آورده، با مجوز و بی مجوز یک پارکینگ راه انداخته و بدون هیچگونه امکانات خاصی هر مقدار پولی که می‌خواهد از شهروندان می‌گیرد و هیچ کس هم نیست که نظارت کند.

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها چهار پارکینگ تحت نظر شهرداری قرار دارد و بقیه یا مجوز ندارند و یا مجوز دارند، اما بر کار آنها نظارت نمی‌شود.

دارابی گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و... را می‌طلبد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره