Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی مقدم گفت: برای تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش امسال مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه بین استان ها توزیع شده که سهم استان خراسان رضوی حدودا ۳ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محسن حسینی مقدم» امروز(۲۲ آذرماه) در جلسه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای، کار و دانش قطب در تربت حیدریه افزود: با صحبت هایی که با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت گرفته این موضوع در حال پیگیری است که در آینده خروجی هنرستان ها ورودی دانشگاه شهید رجایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که این نیروها مناسب هنرستان ها هستند.

 

مدیر کل دفتر آموزش های فنی حرفه ای وزارت کشور افزود: ما تاکیدمان بر این است که صد در صد ورودی دانشگاه شهید رجایی باید از فارغ التحصیلان هنرستان انتخاب بشوند که البته این ظرفیت حدود ۵۰۰ نفری دانشگاه شهید رجایی پاسخگوی نیاز های ما نیست.

 

حسینی در همین خصوص گفت: پیشنهاد ما به وزارت علوم این بوده که ظرفیت این دانشگاه برسد به دو سه هزار دانشجو و اینکه بعد از فرایند جذب این دانشجویان, محل آموزششان بشود دانشگاه فنی حرفه ای تا ما از این طریق بتوانیم نیروی فنی حرفه ای و استاد کار مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین بکنیم.

 

وی در مورد تجهیزات مدارس فنی حرفه و کار و دانش گفت:امسال مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه بین استان ها توزیع شده که سهم استان خراسان رضوی حدودا ۳ میلیارد بوده است اما برای سال ۹۷ مبلغی در حدود ۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که البته از مسیر های دیگری مثل خیرین هم تامین اعتبار تجهیزات صورت میگیرد.

 

حسینی مقدم تصریح کرد:دانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش می توانند در کنکور شرکت کنند ورودی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید از خروجی هنرستان ها باشد.

 

وی گفت:در شاخه فنی حرفه ای با توجه به پودمانی شدن دروس امتحان نهایی وجود ندارد اما همانند شاخه های نظری دانش آموزان می توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی مورد نیاز برای کنکور در امتحان نهایی شرکت کنند ودانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش امسال با توجه به اینکه دیپلمشان ۱۲ ساله شده است برای شرکت در کنکور سراسری هیچ منعی ندارند و این موضوع را شورای سنجش و پذیرش رسما اعلام کرده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي کرمان شیراز استان بوشهر خبرگزاری شبستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری فارس سینما معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تجهیزات اعتبار فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی