Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه پس از ۴ سال مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی در استان صادر شد گفت: به درخواست شکارچیان پروانه‌های صادر شده تا پایان آذرماه تمدید شد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

رضا جزینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره اینکه حیات وحش یکی از داشته‌ها و سرمایه‌های همه ما است اظهار داشت: حیات وحش در استان کرمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تفریحی، علمی، اجتماعی، فرآورده‌های غذایی و غیره نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش محیط زیست در حوزه اخلاقی گفت: حیات وحش نمادی از مدیریت و توسعه یافتگی جوامع بوده و احترام به حیات وحش احترام به تمام موجودات است و استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی و حیات وحش مولفه‌های اخلاقی ما را زیر سوال می‌برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان خوشبختانه شکارچیان با فرهنگ و قانونمندی داریم افزود: حدود 4 سال در استان کرمان پروانه شکار پرندگان صادر نشده بود و عملا شکارچیان قانونمند ما وارد طبیعت نمی‌شدند.

کرمان| قاتل محیط‌بان راوری دستگیر شدآئین بزرگداشت محیط‌بانان شهید استان کرمان به روایت تصویررئیس سازمان محیط زیست در کرمان: قانون حمایت از محیط‌بانان به‌زودی به صحن علنی مجلس می‌رودوی با بیان اینکه اگر چه امسال با توجه به خشکسالی‌های سال اخیر در حوزه پرندگان وضعیت مطلوبی نداشتیم گفت: صرفا از نظری که از طبیعت استفاده شود و شکارچیان وارد طبیعت شوده و هیجانات خود را تخلیه کنند و باعث نشاط شود پس از 4 سال مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی در استان صادر شد.

جزینی‌زاده با اشاره به اینکه هفته گذشته پایان این مهلت بود عنوان کرد: نظر به درخواست شکارچیان پروانه‌های صادر شده تا پایان آذرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه همیشه به این نکته توجه داشته باشیم که حقوق حیوانات را رعایت کنیم گفت: باید بدانیم هر جا که با طبیعت مقابله کردیم طبیعت با ما مقابله سنگین‌تری کرده و در نهایت هزینه‌های بیشتری را ما انسان‌ها پرداخته‌ایم.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.
بختیار طاهری گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل؛ متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد، همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این متخلفان بریا گذراندن مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است