Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان با بیان اینکه باید یک پکیج کامل مدیریت بحران در استان تهیه کنیم گفت: در اولین فرصت جاده‌های عشایری استان را برقرار می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به خسارت سیلاب استان اشاره کرد و اظهار داشت: برآورد خسارت استان را براساس روشی که برای کرمانشاه در نظر گفته شد آماده، ارسال و پیگیری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه برآوردها از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود عنوان کرد: امیدوارم براساس آنچه که مقررات موجود است و با توجه به شرایط فعلی مالی کشور بخشی از مشکلاتی که برای مردم به‌وجود آمده را بتوانیم جبران کنیم؛ مدیریت بحران تامین کننده منابع نیست بلکه مدیریت کردن امکانات موجود و سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زمان بحران است.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: باید سعی شود خسارات ناشی از بارندگی و سیل را کمتر کنیم، در مسیر پیشگیری و مهندسی رودخانه‌ها حرکت کنیم و از طرفی مجوز‌های ساخت و سازها را کنترل کنیم.

 

وی با بیان اینکه نباید در مسیر رودخانه ساخت و ساز یا اقدامی برای نگهداری احشام انجام شود افزود: در سال‌های گذشته منابعی برای احداث ساختمان و خرید تجهیزات بحران اختصاص داده شد اما متاسفانه در لرستان هزینه‌ای برای بحران نشد و در جاهای دیگر هزینه کردند.

 

خادمی با عنوان اینکه باید یک پکیج کامل مدیریت بحران در استان تهیه کنیم و ضعف و آمادگی‌های خود را در آن ارائه دهیم تا بدانیم برای هر حادثه‌ای چه اقداماتی باید انجام دهیم گفت: خسارت‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت‌های جاده، پل‌ها و ابنیه است و این بخش خسارات از اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌ها باید جبران شود.

 

وی تصریح کرد: بخشی از خسارات که به اشخاص وارد شده از حیث ساختمان‌های مسکونی، دام‌ها، کشاورزی، تجهیزات و وسایل خانگی ناشی از سیل بود که همه آنها برآورد شده و به مرکز ارسال می کنیم.

 

استاندار لرستان اظهار داشت: راه‌های روستایی و مناطق عشایری لرستان پراکنده و متعدد است، این جاده‌ها بیشتر به صورت فصلی و موقتی احداث شده و امکان دارد در زمان سیل و بارندگی دچار مشکل شوند که در اولین فرصت جاده‌های آنها را برقرار می کنیم؛ در مناطق کوهستانی با توجه به شناخت‌هایی که از زندگی عشایری داریم ممکن است جایی ارتباطش قطع شود اما نباید به لحاظ تغذیه و دیگر امکانات مشکلی داشته باشند؛ بنابراین در اولین فرصت این جاده‌ها را برقرار می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس