Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه گاردین، نتایج تازه ترین بررسی های مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا (CDC ) نشان می دهد آمار تلفات و مرگ و میر بر اثر تیراندازی با اسلحه در آمریکا در سال 2017 افزایش داشته و به بالاترین سطح در بیست سال گذشته رسیده است.  مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا اعلام کرد داده های جدید این مرکز نشان می دهد حدود 39773 نفر تنها در سال 2017 درآمریکا بر اثر تیراندازی با اسلحه جان خود را از دست داده اند و افزایش روند خودکشی با اسلحه نیز موجب شده است آمار تلفات و مرگ و میر بر اثر شلیک اسلحه در آمریکا، کشوری که به رویکرد نرم در قبال حمل و کنترل سلاح شهرت دارد، به بالاترین سطح خود در بیش از بیست سال گذشته برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آمار با احتساب عواملی مانند نوسانات سنی به رقم 12 مرگ و میر به ازای هر یکصد هزار نفر می رسد. این رقم در سال 2010 اندکی بیش از ده نفر در هر 100 هزار نفر بود که بالاترین رقم تلفات با سلاح گرم از سال 1996 تا آن زمان به شمار می رفت.
سطح تراژدی انسانی آمار تلفات بر اثر شلیک اسلحه در آمریکا در مقایسه با آمار مشابه در دیگر کشورها بیشتر نمایان می شود. نتایج تازه ترین مطالعات مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد این آمار در ژاپن 0/2 به ازای هر صد هزار نفر؛ در انگلیس 0/3 به ازای هر صد هزار نفر، در آلمان 0/9 به ازای هر صد هزار نفر و در کانادا 2/1 به ازای هر صد هزار نفر بوده است.
بررسی ها همچنین نشان داده است بیش از نیمی از مجموع آمار مرگ و میر 250 هزار نفری در سال بر اثر تیراندازی با اسلحه در سراسر جهان، به تنها شش کشور مربوط می شود و آمریکا به همراه برزیل ، مکزیک ، کلمبیا، ونزوئلا و گواتمالا این شش کشور است. سال 2017 همچنین شاهد مرگبارترین حادثه کشتار جمعی توسط یک ضارب در تاریخ معاصر آمریکا بوده است. در این سال 58 تن روز اول اکتبر در تیراندازی در لاس وگاس کشته شدند.
با این حال؛ شصت درصد از کل آمار مرگ و میر بر اثر اسلحه به خودکشی مربوط می شود. آمار و ارقام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا نشان می دهد از این لحاظ باز هم سال 2017 رشد آماری هشدار دهنده ای داشته است. به عبارت دیگر در سال گذشته تقریبا 24000 هزار نفر در آمریکا با شلیک اسلحه به زندگی خود پایان داده اند که این آمار با احتساب نوسانات سنی رقم 6/9 را به ازای هر 100 هزار نفر نشان می دهد. این رقم در سال 2010 حدود 6/1 و در سال 2000 میلادی 5/9 به ازای هر 100 هزار نفر بوده است.
تحلیلگران می گویند تراژدی خشونت با اسلحه و خودکشی دقیقا در جاهایی بیشتر است که مالکیت و حمل سلاح آسان تر است و قوانین کنترل سلاح در پایین ترین سطح قرار دارد.
به موجب آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها بالاترین نرخ خودکشی با اسلحه به سه ایالتی مربوط می شود که قوانین ساده تری درباره کنترل سلاح دارند - مونتانا ( 19/4 خودکشی با سلاح به ازای هر 100 هزار نفر) ، وایومینگ ( 16/6 خودکشی با سلاح به ازای هر 100 هزار نفر ) و آلاسکا ( 16 مورد خودکشی با سلاح به ازای هر 100 هزار نفر). آلاسکا با نرخ توزیع 61/7 درصد ، بالاترین سطح مالکیت سلاح در آمریکا را داراست.
پژوهشگران می گویند دسترسی به سلاح در خانه، آمار خودکشی را تا بیش از سه برابر افزایش می دهد.
آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا همچنین نشان می دهد در سال 2017 بیش از 14 هزار و پانصد و چهل تن بر اثر شلیک سلاح در آمریکا کشته شده اند که این رقم نیز در مقایسه با آمار سالهای گذشته افزایشی تدریجی نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تيراندازي آمریکا اسلحه مرگ خودکشی برزيل مکزیک کلمبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌

به گزارش صدای ایران به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستا‌های اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال داشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده ۵ ساله