Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که دولت ائتلافی آلمان همان گونه که در این کشور با کاهش محبوبیت چشمگیری مواجه هستند در انتخابات پارلمانی اروپا در سال آینده هم با ریزش قابل توجه آراء مواجه خواهند بود. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی که درباره انتخابات پارلمانی اروپا که در سال آینده برگزار می شود انجام شده است نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در مقایسه با انتخابات سال 2014 به طور واضحی آراء خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش نشریه "بیلد" آلمان انجام شده است احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی 30 درصد آراء در این انتخابات را کسب خواهند کرد که حدود 5 درصد کم تر از انتخابات پارلمان اروپایی دور قبل است.

حزب سوسیال دموکرات نیز با کسب 16.5 درصد آراء  حدود 11 درصد نسبت به انتخابات پارلمان اروپایی دور قبل سقوط کرده و به این ترتیب پشت حزب سبز آلمان قرار می گیرد. حزب سبز با کسب 17.5 درصد آراء افزایش هفت درصدی در این انتخابات را تجربه خواهد کرد. حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم با کسب 14.5 درصد آراء شهروندان 9 درصد صعود را تجربه خواهد کرد. حزب لیبرال دموکرات و چپ ها هم به ترتیب 9 و 9.5 درصد آراء شهروندان را کسب خواهند کرد.

موسسه اینسا این نظر سنجی را در هشتم و نهم دسامبر از بین 2047 واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

احزاب دولت ائتلافی در آلمان این روزها شرایط خوبی ندارند و نظر سنجی ها حاکی از کاهش محبوبیت این احزاب در بین شهروندان آلمانی دارد.  

"آنگلا مرکل"، رئیس حزب دموکرات مسیحی در پی ریزش قابل توجه آراء حزب دموکرات مسیحی در دو انتخابات پی در پی ایالتی در این کشور، روز 7 آبان (29 اکتبر) اعلام کرد که در دور بعدی انتخابات راه را برای نیروهای دیگر در حزب خود فراهم می‌کند و از نامزدی مقام صدراعظمی آلمان برای بار پنجم صرف‌نظر خواهد کرد.

درخواست پلیس آلمان برای همکاری تنگاتنگ‌تر کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسمکمیسیون اروپایی هرگونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کرد

وی همچنین چند روز پیش رسما از ریاست حزب دموکرات مسیحی کناره گیری کرد.

کناره گیری مرکل با استقبال زیادی از طرف شهروندان و سیاستمداران آلمانی و حتی هم حزبی های مرکل مواجه شد.

به این ترتیب، بیش از یک سال پس از انتخابات پارلمانی دور قبل و شروع کار دولت ائتلافی جدید، مرکل دیگر نتوانست در برابر چالش ها و روند نزولی محبوبیت دولت ائتلافی دوام بیاورد و جدایی خود از دنیای سیاست را اعلام کرد.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی رو به رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تاثیر بدی روی محبوبیت این دولت در بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدر اعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل در گفتگو با امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبود | حمله به بخش کنسولی سفارت ایران محکوم است

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، عصر امروز، یکشنبه طی گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، ازجمله عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی ازجمله هدف قرار دادن نیروهای مستشاری کشورمان در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد، حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمارمیرود.

امیرعبداللهیان افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا برای خاتمه نسل‌کشی در غزه حامل یک ابتکار موثر و کارآمد باشد که البته در این صورت جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به موفقیت آن است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این تماس با اشاره به اینکه پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبوده است، از اینکه این عملیات از نظر جمهوری اسلامی ایران پایان یافته ابراز خرسندی نموده و تاکید کرد، از نظر اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به دلیل نقض کنوانسیون وین محکوم است.

بورل در ادامه از تلاش های دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای حل بحران درغزه و پایان دادن به رنج و درد مردم این منطقه خبرداد و از ایران خواست ضمن خویشتنداری به تحقق این امر کمک کند.

کد خبر 844472 برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است / انتظار حمله اسرائیل به ایران را دارم
  • بورل: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم | ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • بورل در گفتگو با امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبود | حمله به بخش کنسولی سفارت ایران محکوم است
  • واکنش آلمان و کمیسیون اروپا به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی
  • پیاده‌روترین شهر جهان کجاست؟
  • مصاحبه قدیمی علی دایی در آلمان پس از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ترای اتلون