Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه واشنگتن کوله پشتی های کوچکی ساختند که توسط زنبورها حمل می شود و امکان گردآوری اطلاعات از محیط را فراهم می کند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان برای این منظور بسته های پوشیدنی کوچکی را ساختند که در آنها مجموعه ای از حسگرهای دما، رطوبت، نور، ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات، باتری قابل شارژ و یک گیرنده برای ردگیری موقعیت و مخابره اطلاعات تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هریک از این کوله پشتی های کوچک 102 میلی گرم وزن دارد که معادل وزن 7 دانه برنج خام است.
محققان به جای استفاده از سیستم ردیاب (GPS) که مستلزم صرف توان الکتریکی زیادی است، در این کوله پشتی های کوچک از یک سیستم ردگیری جایگزین استفاده کردند. در این سیستم ردگیری، مجموعه ای از آنتن ها در محیط نصب می شوند که سیگنال هایی را در سطح منطقه گسیل می کنند. درون کوله پشتی ها نیز گیرنده هایی تعبیه شده است که با محاسبه زاویه و شدت سیگنال دریافتی، امکان تعیین موقعیت زنبورها را فراهم می کند. این سیستم قادر است موقعیت زنبورها را در شعاع 80 متری با دقت بسیار زیادی تعیین کند.
عمر باتری این کوله پشتی ها حدود هشت ساعت است که تقریبا برابر مدت فعالیت یک زنبور عسل در یک روز پرکار است. پس از بازگشت زنبورها به کندو، این باتری ها به صورت بی سیم شارژ می شوند و اطلاعات گردآوری شده توسط زنبور نیز با استفاده از سیگنال های رادیویی موجود و بدون صرف توان الکتریکی برای واحد کنترل ارسال می شود.
به گفته محققان می توان از این شبکه زنبورها به عنوان یک شبکه اینترنت موجودات زنده برای گردآوری اطلاعات از تمام نقاط مزرعه و نظارت بر وضعیت آن بهره برداری کرد.
در حال حاضر این کوله پشتی ها قادرند 30 کیلوبایت اطلاعات را ذخیره کنند و این امر نوع حسگرهای مورد استفاده را محدود می کند. اما محققات امیدوارند در دراز مدت بتوانند سیستم را به گونه ای بهبود بخشند که اطلاعات را به صورت زنده مخابره کند. همچنین محققان امیدوارند با توسعه این فناوری بتوانند اطلاعات تصویری را نیز با استفاده از زنبورها گردآوری و ارسال کنند.
علمی (6)**9259*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي اينترنت توان الكتريكي آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید

 وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، صبحانه اغلب مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. صبحانه سالم می‌تواند متابولیسم شما را بیشتر کرده و به شما کمک کند در طول صبح پرانرژی باشید، در حالی که مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می‌کند و باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

صبحانه سالم برای کاهش وزن:

ماست یونانی با انواع توت‌ها و آجیل
نان تست آووکادو با یک تخم مرغ آب پز
جو دوسر را از شب قبل خیس کنید با دانه و میوه چیا
اسموتی با پودر پروتئین، سبزیجات و میوه
نان تست غلات کامل با کره آجیل و تکه‌های موز
سفیده تخم مرغ همزده با اسفناج و گوشت
سیب زمینی شیرین با تخم مرغ و سبزیجات
پنیر کوتیج با میوه‌های تازه و دانه‌های کتان

این ایده‌های صبحانه سرشار از مواد مغذی هستند و تعادل خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر برای حمایت از کاهش وزن فراهم می‌کنند.

نوشیدنی‌های که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید:

آب: هیدراته ماندن با آب برای کاهش وزن مهم است و به دفع سموم و هضم غذا کمک می‌کند.

چای سبز: چای سبز برای افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن معروف است.

قهوه سیاه: قهوه سیاه کالری کمی دارد و می‌تواند به کم شدن اشتها کمک کند.

آب سبزیجات: نوشیدن آب سبزیجات یک گزینه سالم و کم کالری است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است.

منبع: ایسکانیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • اطلاعات حساس در سیستم‌های اسرائیل هک شد
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • خلاقیت کیف "سامسونیت" در فروشگاهش (عکس)
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید
  • پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر نتیجه همراهی مردم و مسؤولان است
  • اختلال پردازش شنوایی کودکان قابل درمان است؟