Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد حاج رسولی‌ها در چهل و پنجمین نشست مدیران صنعت آب کشور در مشهد با اشاره به بارندگی‌های خوب طی ماه‌های جاری افزود: به لطف خدا حدود ۳۰ استان میانگین بارش مطلوبی داشتند و با تداوم این بارش‌ها برخی از نقصان‌های خشکسالی بزرگ سال گذشته جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل بودجه بندی و لزوم تعامل بیشتر با نمایندگان افزود: باید اعضای کمیسیون آب و کشاورزی در جریان مشکلات و خطرات آب قرار بگیرند و دیدگاه‌های مهم باید انتقال یابد.
حاج رسولی‌ها با اشاره به این که در جشنواره شهید رجایی تقریبا ۱۲ شرکت ما در استان‌های مختلف مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند، گفت: این نشان از پویایی و بالندگی شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور دارد که حاصل اعتماد به نیرو‌های جوان و خلاق است.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وزیر نیرو حدود ۲ ماه قبل به شرکت منابع آب ایران، تکالیفی را ابلاغ کرده است و با اقدامات موثری که در زمینه سازگاری با کم آبی انجام می‌شود انتظار جهش بزرگی در حفظ منابع آبی کشور را داریم.
وی با تشکر از استان‌های غربی کشور که حضور موثری در ایام اربعین برای خدمت رسانی داشته‌اند، تصریح کرد: در سال ۹۱ در مقابل طرح توسعه کشاورزی ما در موضع دفاعی قرار داشتیم، ولی در مباحث امروز با کمک حوزه قضایی در موضع حمله برای دفاع از آب قرار داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کم آبی صنعت آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید علیرضا اسمعیل زاده حسینی اظهار داشت:  اجرای برنامه های تحقیقاتی در زمینه الگوی کاشت محصولات باغی و هماهنگی اجرای برنامه های مرتبط با سند تحول یزد نوین، تولید بذور مادری و گواهی شده در سطح استان، برنامه های اجرای عملیات امنیت غذایی، مشاوره در زمینه محصولات و عرصه های کشاورزی، دامی ، منابع طبیعی و همچنین ایجاد پایلوت های کشاورزی حفاظتی، آبیاری هوشمند ،  اجرای باغ الگویی نوین با مشارکت بهره برداران و کشاورزان پیشروی استان یزد در خصوص گندم ، جو ، انار و پسته  از برنامه های مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در سال 1403 است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اهمیت پرورش شتر در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار انجام شده است.

 اسمعیل زاده حسینی گفت:  در قالب برنامه کاربردی ساربانیار 13 گله شتر در استان یزد به صورت برخط رصد می شوند و تاکنون بالغ بر 700 هزار سیگنال دریافت شده است و همچنین 3 هزار پیامک  هشدار برای شترداران و بهره برداران صادر شده است.

شایان ذکر است؛ برنامه کاربردی ساربانیار با همت پژوهشگران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونت امور دام  یزد و اداره کل منابع طبیعی استان یزد و شرکت های دانش بنیان تهیه شده است و استفاده بهره برداران از ساربانیارعلاوه بر کاهش مخاطرات ریلی و جاده ای نقش موثری در بهبود مدیریت پرورش شتر داشته است.

 

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • واکنش سردار حق‌طلب به تهدید اسرائیل: تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل است
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل