Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جعفری نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نزول رحمت الهی ظرف مدت اخیر، منجر به افزایش موقتی دبی آب رودخانه بشار شد بود.
وی افزود: افزایش موقتی دبی آب باعث شده بود که بندهای انحرافی در محدودهایی از رودخانه بشار ایجاد شود.
بارش های از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، قابل توجه و غافلگیر کننده بود به طوری که در هفته های گذشته یک سامانه 100 میلی متری و یک سامانه 200 میلی متری سبب بارش های باران و برف در استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری نژاد بیان کرد: با کاهش دبی آب رودخانه بیش از 10 هزار قطعه زیستمند در بندهای انحرافی ایجاد شده در نزدیکی روستای سمرون شهرستان دنا گرفتار شده بودند.
وی عنوان کرد : با تلاش کارشناسان و محیط بانان شهرستان دنا، جامعه محلی و شهرداری پاتاوه این تعداد زیستمند گرفتار در بند انحرافی با بازگشایی مسیر و بازگشت مجدد به رودخانه از مرگ حتمی نجات یافتند.
رود بشار یاسوج از جنوب شرقی شهرستان بویراحمد علیا و از کوه‌های اردکان و ممسنی در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سوی شمال شرقی بویراحمد سفلی پیش می‌رود. سرچشمه‌های اصلی این رود، نهرهای گنجگون تیز آب و تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد است.
این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، در مسیر خود از شهر یاسوج عبور می‌کند.
پس از عبور از شمال شرقی منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در بخش شمالی دنا، از شمال مناطق به ویر احمد سفلی و طیبی گذشته، با نام بارز به رود کارون می‌پیوندد و به سوی خلیج فارس سرازیر می‌شود.
با توجه به پایین آمدن دبی آب رودخانه بشار و خشک شدن آب آن، هم اینک بندهای انحرافی این رودخانه بازگشایی شده‌اند و رودخانه بشار یاسوج در حال آبگیری مجدد است.
9868/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان فارس جامعه خلیج فارس شهرداری کهگیلویه و بویراحمد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،اداره امور عشایر، راهداری ، هلال احمر و دامپزشکی زیرکوه به خانواده های عشایری زیرکوه کمک کردند و   ۳۰۰ راس دام را از سیل نجات دادند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل