Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@19:39:05 GMT

مرز سیران بند بانه تا یک ماه دیگر گشایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۴۶۹

مرز سیران بند بانه تا یک ماه دیگر گشایش می یابد

به گزارش ایرنا بهمن مراد نیا عصر پنجشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر مسئولان استان کردستان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سعی می شود موانعی که از جانب دولت مرکزی عراق در مورد این مرز وجود دارد برطرف شود.
وی با اشاره به تفاهم نامه هایی که در سفر به سلیمانیه منعقد شده است اضافه کرد: در این تفاهم نامه ها چند موضوع مد نظر است که از جمله آن مشکلات مرز باشماق، استانداردها و قرنطینه کالاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به دنبال رفع مشکلات و توسعه بازارچه های مرزی از جمله بازارچه سیف سقز هستیم افزود: هم از سوی ایران و دولت عراق محدودیت های در این رابطه وجود داشت که آنها متقاعد شدند از طریق دولت مرکزی پیگیری کنند.
وی گفت: این سفر از مدت ها قبل به دعوت هه‌ وال ابوبکر برنامه ریزی شده بود که در آن هیاتی متشکل از بخش خصوصی و دولتی استان برگزار شد و در سه روز انجام شد.
مرادنیا اضافه کرد: در این سفر شش کمیته در خصوص حل مشکلات موجود از جمله مرز رسمی باشماق و مسائل مربوط به سرمایه گذاری از سمت سرمایه گذار و مسائل مربوط به تیم های ورزشی و دانشگاهی تشکیل شد.
استاندار کردستان افزود: در روز دوم سفر از کارخانه سیمان، پالایشگاه و کارخانه فولاد سلیمانیه بازدید شد
وی با اشاره به اینکه زیرساخت ها یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این سفر بود، اظهار داشت: مسیر مرز باشماق چهاربانده تعریف شده است و ما نیز مسیر را آماده می کنیم که در نتیجه فاصله زمانی سلیمانیه تا سنندج به دو ساعت و نیم می رسد.
6108/3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان کردستان ایران سرمایه گذاری فولاد کردستان عراق منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان

فرید حق‌پناه اظهار داشت: گمرک باشماق در زمینه ترانزیت یکی از گمرکات پیشتاز کشور است و سال گذشته در بخش ترانزیت از مبدا بعد از گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک پرویزخان قصر شیرین در جایگاه سوم کشوری از این حیث قرار گرفت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان اضافه کرد: میزان ترانزیت از مبدا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۵۹ درصدی مواجه بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

 حق پناه افزود: در مرز باشماق طی سال ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی به ارزش بالغ بر ۷۰۳ میلیون دلار انجام شد که از حیث وزن نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان از واردات ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار خبر داد و افزود: از لحاظ وزن کالا‌های وارداتی نیز ۸ درصد افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده ۱۱۵ هزار کامیون به وزن حدود ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از طریق این مرز ترانزیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • کاخ سلیمانیه ترکیبی از هنر و معماری ادوار گذشته
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان