Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:28:33 GMT

دومین علت مرگ و میر زنان سرطان دهانه رحم است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۴۷۹

دومین علت مرگ و میر زنان سرطان دهانه رحم است

عباس نژاد گفت: سرطان تخمدان در زنان جوان تر از ۴۰ سال نادر بوده و دومین علت مرگ و میر زنان سرطان دهانه رحم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «ملیحه عباس نژاد» امروز(۲۲ آذرماه» در همایش سرطان های زنان با اشاره به اینکه سرطان رحم قابل پیشگیری است و۹۰ درصد سرطان رحم ویروس hpv است که این نوع سرطان از طریق سونوگرافی وسی اتی اسکن مشخص می شود، گفت:سرطان تخمدان قاتل خاموش زنان است چون علامتدار نیست و عوامل خطر شامل ناباوری، زایمان کم و سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متخصص بیماری های زنان تصریح کرد:سرطان تخمدان در زنان جوان تر از ۴۰ سال نادر است، آن دسته از کیست تخمدانی که پس از ۴۰ سالگی ایجاد می شود نسبت به قبل از آن شانس بالاتر سرطانی بودن را دارند، اگر چه بیشتر کیست های تخمدان حتی پس از ۴۰ سالگی خوش خیم هستند.

 

وی درخصوص کیست تخمدان افزود:بیشتر کیست های تخمدانی هرگز مشخص نمی شوند و بدون اینکه زنان بدانند که به این کیست ها مبتلا هستند برطرف می شوند. هنگامی که یک کیست علایم ایجاد می کند، درد در شکم یا لگن شایع ترین علامت است، درد می تواند در اثر پارگی کیست، رشد سریع و اتساع آن، خون ریزی به درون کیست یا پیچ خوردن کیست در اطراف منبع خونی آن ایجاد شود.

 

عباس نژاد عنوان کرد:بیشتر کیست ها به وسیله اولتراسوند (سونوگرافی) تشخیص داده می شوند که بهترین تکنیک تصویربرداری برای شناسایی کیست های تخمدانی است، سونوگرافی یک روش تصویربرداری است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از ساختمان های درون بدن استفاده می کند، تصویربرداری اولتراسوند بدون درد است و هیچ ضرری نداردوهم چنین می توان کیست ها را با روش های دیگر تصویربرداری مانند اسکن CAT یا اسکن MRI شناسایی کرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند شیراز بازدید کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روزنامه بندر شهید رجایی سرطان زنان تربت حیدریه همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیارکی که بچه ماه است!

یک تجزیه‌وتحلیل جدید حتی دهانه‌ای را که ممکن است از آن بیرون کشیده شده باشد، شناسایی کرده است. تیمی به رهبری ستاره‌شناس ییفی جیائو از دانشگاه تسینگ‌هوا در چین با استفاده از شبیه‌سازی‌های عددی، خواص دهانه‌ای را که به احتمال زیاد برای تولید سیارک لازم است، مشخص کردند و یک دهانه واقعی را پیدا کردند که با ویژگی‌های دهانه جوردانو برونو در سمت دور ماه مطابقت دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ساینس آلرت، محققان در مقاله خود می‌نویسند: ما فرآیند مهاجرت تکه‌های ماه ناشی از برخورد به فضای هم مداری زمین را بررسی کرده ایم و احتمال می‌دهیم منشا احتمالی Kamo'oalewa از شکل گیری دهانه Giordano Bruno در چند میلیون سال پیش باشد. این امر مستقیماً یک سیارک خاص در فضا را به دهانه منشأ آن در ماه مرتبط می‌کند و وجود سیارک‌های کوچک‌تری متشکل از مواد ماه را که هنوز در فضای نزدیک به زمین کشف نشده‌اند، نشان می‌دهد.»

با این اوصاف، دیدن اشیا در فضا، حتی اگر نزدیک هم باشند، به طرز شگفت‌آوری دشوار است و ما تمایل داریم از «مینی ماه‌های» اضافی که در مجاورت ما هستند، چشم‌پوشی کنیم.

کامو اولوا حداقل قرن‌هاست که در حال گردش بوده و نزدیکی مداری زمین را با خورشید به اشتراک می‌گذارد. فاصله آن از زمین به طور قابل توجهی متفاوت است که به این یعنی بسیار گریزان است. نحوه انعکاس نور و رنگ آن بسیار شبیه به سطح ماه است و اصلاً شبیه سایر سیارک‌های نزدیک به زمین نیست.

آن‌ها با مطالعه دقیق خواص مداری این سیارک، به این نتیجه رسیدند که این سنگ عجیب زمانی بخشی از ماه بوده است. جیائو و همکارانش اکنون با استفاده از ویژگی‌های فیزیکی و مداری سیارک و مدل‌های برخورد با ماه، تجزیه و تحلیل را یک گام فراتر برده‌اند تا بفهمند که این سیارک از کجا آمده است.

به عنوان مثال، از آنجایی که کامو الوا چرخش بسیار سریعی دارد، باید یک توده بسیار جامد باشد. در غیر این صورت در یک اسپری از قطعات جدا می‌شود. از آنجایی که یکپارچه است، منصفانه است که فرض کنیم به‌عنوان یک تکه حفاری شده است، نه توده‌ای انباشته از بقایای خاک شل شده که حاصل بیرون زدگی با یک ضربه است.

دیگر خبرها

  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان