Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@04:02:05 GMT

گردش در شهداد باب میل اروپایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۵۰۶

گردش در شهداد باب میل اروپایی‌ها

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه های بومگردی شهداد اقامت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می دهد.

 


 «غلامرضا فرخی» مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت منطقه گردشگری شهداد افزود: در حال حاضر 33 اقامتگاه بومگردی در شهداد راه اندازی شده است، خوشبختانه با راه اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در شهداد، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقامتگاه‌های بومگردی توانسته اند زمینه اشتغال زایی مناسبی را ایجاد کنند و هر اقامتگاه به شکل مستقیم زمینه اشتغال 3 نفر و به طور غیر مستقیم 10 نفر را ایجاد می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از افزایش 30 درصدی ورود گردشگران ایرانی و خارجی به منطقه شهداد خبر داد و گفت: اکثر گردشگرانی که به شهداد وارد می شوند از کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و غیره هستند.

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی، محوطه های باستانی و همچنین مناطق بکر گردشگری مانند بیابان لوت دارای ضوابط خاصی است که گردشگران باید آنها را رعایت کنند، افزود: متاسفانه رایج ترین اتفاقی که در منطقه شهداد رخ می دهد ریختن زباله توسط گردشگران است که امیدواریم دیگر شاهد این گونه اتفاقات ناخوشایند از سوی آنها نباشیم.

فرخی با اشاره به اینکه کلیه تورهای گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کنند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری های به عمل آمده تاکنون با گروه های غیر مجاز که وارد بیابان لوت و کلوت های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته اند، برخورد شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سید محمد اعتماد اعجازی،در جلسه بررسی مشکلات منطقه سردابه اظهار کرد: طرح گردشگری سردابه تدوین واجرایی می‌شود تا توسعه وپیشرفت منطقه بر اساس این طرح صورت گیرد.
وی افزود: در این طرح ساماندهی رودخانه و چشمه‌ها و غار هم در منطقه پیش بینی می‌شود تا شاهد رونق توسعه و گردشگری منطقه باشیم.
فرماندار اردبیل بهمچنین از حل مشکلات آب شرب منطقه و نحوه تامین آب شرب سالم از منابع مختلف خبرداد و عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر جمعیت منطقه باید جمعیت شناور وگردشگران هم مبنای کار قرار گیرد.
اعتماد اعجازی گفت: ۵ کیلومتر از جاده مسیر سردابه زیرسازی شده است و قراراست تا پایان اردیبهشت ماه ۹۰۰۰ متر مربع از طرح هادی هم آسفالت شود و بقیه مسیر هم طبق زمان‌بندی مشخص ساماندهی شود.
وی گفت: قرار شد تا تیر ماه روشنایی مسیر و ورودی به سردابه به طور کامل انجام شود و تیر برق‌های جدید براساس طرح هادی نصب شود و برخی تیر برق‌ها هم جابه‌جا شود.
فرماندار اردبیل بیان کرد: مانور و پویش بهداشتی هم در سردابه با محوریت جمع‌آوری فضولات حیوانی و زیباسازی فضای منطقه و جلوگیری از کشتار غیرمجاز و آگاه‌سازی و آموزش مردم هم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود