Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه گفت: 392 میلیارد ریال تسهیلات شهری و روستایی در زمینه زلزله به این شهرستان تخصیص داده شد.

مهرداد متقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان 165 میلیارد ریال روستایی و 27 میلیارد تسهیلات شهری است.
وی سهمیه هر نفر روستایی را 300 میلیون ریال دانست و گفت: این تسهیلات باید برای احداث مسکن هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متقی مبلغ تسهیلات شهری را برای هر نفر 400 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: 90 میلیون ریال هم تسهیلات بلا عوض در حوزه شهری پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به معرفی درصد کمی از متقاضیان به بانکها گفت: عدم همکاری بانکها و هزینه زیاد اخذ پروانه کسب دریافت تسهیلات را برای متقاضیان سخت کرده است.
رئیس بنیاد مسکن مبلغ اخذ پروانه کسب شهری را 80 و روستایی را بین 2 تا پنج میلیون ریال اعلام کرد.
متقی افزود: نیاز است مسئولان استانی نسبت به ارائه پروانه کسب به صورت مجانی با مسئولان کشوری رایزنی های لازم را انجام دهند.
وی گفت: یک هزارو 300 فقره تسهیلات تعمیری نیز از 30 تا 120 میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.
زلزله ای به قدرت ۴.۹ ریشتر 18 اسفند 96 مرز استان های کهگیلویه بویر احمد-خوزستان (حوالی دهدشت) را لرزاند.
این زلزله در عمق ۲۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در برخی نقاط لیکک، دیشموک، لیشتر گچساران و برخی از نقاط شهر یاسوج احساس شد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه دارای 365 روستای بزرگ و کوچک است که 45 درصد از جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند.
7531/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهيلات زلزله احداث ساختمان بهسازي و نوسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران