Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:49:08 GMT

قزوین|فرهنگ‌سازی ترافیک در جامعه مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۵۶۸

قزوین|فرهنگ‌سازی ترافیک در جامعه مغفول مانده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: فرهنگ‌سازی ترافیک در جامعه مغفول مانده و باید مورد توجه قرار گیرد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، افشین پیرنون بعد از ظهر امروز در رزمایش امداد و نجات زمستانی اظهار داشت: براساس آمارها  روزانه 700 هزار خودرو ترافیک از جاده‌های استان تردد می کنند و در حجم تردد خودروها جزو سه استان کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال برای سومین سال متوالی شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان هستیم که حاصل اتجاذ تصمیمات مدبرانه‌ای مدیران و همکاری مردم و مسافران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، هزینه کرد برای ایمنی جاده‌ها سنگین بوده در حالی که  فرهنگ‌سازی ترافیک در جامعه مغفول مانده و باید مورد توجه قرار گیرد.

پیرنون گفت:  امروز راهداری به عنوان متولی جاده و پلیس به عنوان اعمال کننده قانون با کمبود فرهنگ و روانشناسی رانندگی مواجه است که باید در این زمینه تلاش شود.

وی ادامه داد: خدمات با آمار ارائه شده تطابق ندارد اما ایجاد رضایتمندی مردم به سبب تعامل و فعالیت‌های دستگاه‌های ترافیکی بوده و عینیت بخشیدن به خدمات در جاده‌ها در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: منابع محدود بوده و مدیران باید با برنامه‌ریزی در جهت رضایت‌مندی مردم تلاش کنند.

پیرنون خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 دستگاه خودرو سنگین و 15 دستگاه ماشین‌آلات جدید و به روز در راهداری خدمات ارائه می‌کنند و مجموعه راهداری در راستای ارتقای امنیت جاده‌ای تلاش می‌کند.

استقرار 25 پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در جاده‌های استان قزوین

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در سطح استان گفت: امسال 15 پایگاه امداد و نجات ثابت ، 1 پایگاه کوهستان و 10 پایگاه موقت هلال احمر در جاده های استان مستقر شده‌اند و تمامی شعب آمادگی کامل برای اسکان اضطراری، در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارند و سامانه 112 به‌ صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هم‌وطنان است. 

محورهای مواصلاتی اردبیل زیر ذره‌بین پلیس، راهداری و هلال احمر475 نیروی راهداری گیلان در طرح زمستانه امسال مشارکت دارند22 اکیپ راهداری در 21 نقطه حادثه‌خیز خراسان شمالی مستقر می‌شوند
وی افزود: در طرح امدادونجات زمستانه، روزانه بیش از 130 نجاتگر مستقر در پایگاه های امداد جاده ای استان با یک فروند بالگرد، 32 دستگاه آمبولانس ، 15 خودروی نجات ، اتوبوس آمبولانس ، خودروی ویژه آرگو و 15 دستگاه موتور در شرایط برف و کولاک خدمات امدادی به مسافران ارائه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: 5 تیم عملیاتی ویژه شامل تیم امداد هوایی ، تیم آنست ، تیم واکنش سریع خواهران و برادران ، EOC  و ERC  شامل 25 نفر نیروی ویژه و زبده در مرکز استان نیز فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب