Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: تشکیلات خودگردان در پی تحولات اخیر کرانه باختری و انجام چند عملیات استشهادی طی ۲۴ ساعت گذشته بیانیه صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «صفا»، در این بیانیه آمده است: فضایی که یورش‌هایی مکرر (رژیم صهیونیستی) به شهرها، بعلاوه تحریک علیه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان (در اشاره به دعوت‌ها برای ترور عباس در فلسطین اشغالی) ایجاد کرده در کنار نبودِ افق صلح منجر به این سریال خشونت شده که ما آن را محکوم می‌کنیم؛ هر دو طرف (فلسطینی و اسرائیلی) بهای این فضا را می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیلات خودگردان تأکید کرد: سیاست دائمی ما مردود دانستن خشونت، یورش و تروریسم شهرک‌نشینان است و بر توقف تحریک‌ها و عدم خلق فضای متشنج اصرار داریم.

تشکیلات خودگردان افزود موضع دائمی عباس، تأکید بر پایان اشغالگری، ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی و در مرز‌های ۱۹۶۷ و نیز پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی بوده که امنیت و صلح و ثبات را برای همه به فراهم می‌کند.

رژیم صهیونیستی از دیشب تا بامداد امروز (پنجشنبه) از شهادت «اشرف نعالوه» مجری عملیات «برکان» و «صالح البرغوثی» مجری عملیات «عوفرا» خبر داد.

نظامیان همچنین رژیم صهیونیستی بامداد به سمت یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی شلیک کردند و وی را به دلیل انجام عملیات شهادت‌طلبانه شهادت رساندند.

حوالی ظهر امروز هم تلویزیون رژیم صهیونیستی از تیراندازی در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری و زخمی و کشته شدن چند نظامی صهیونیست خبر داد و اعلام کرد عامل عملیات موفق به فرار شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب» به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی، دستکم سه نظامی صهیونیست طی این تیراندازی کشته شدند و حال یک مجروح دیگر این عملیات وخیم گزارش شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیانیه تشکیلات خودگردان عملیات استشهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار بمب هنگام تلاش یک صهیونیست برای برداشتن پرچم فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کانال تلگرام خبرگزاری سند؛ تصاویری از لحظه انفجار بمبی منتشر کرد که نیرو‌های مقاومت در کنار پرچم فلسطین قرار داده بودند و هنگام تلاش یک شهرک نشین برای برداشتن پرچم نزدیک رام الله منفجر شد.

 

 

بیرون کشیده شدن پیکر‌های ۱۷۰ شهید از گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری سما گزارش داد: مرکز امدادی و پدافند غیرعامل در غزه اعلام کرد تاکنون پیکر‌های ۱۷۰ شهید را از گور‌های دسته جمعی در محوطه مجتمع پزشکی ناصر بیرون کشیدند.
این مرکز همچنین اعلام کرد: یک گور دسته جمعی را کشف کرده اند که نیرو‌های اشغالگر آن را در داخل مجتمع پزشکی ناصر ایجاد کرده بودند و پیکر‌های حدود ۴۰۰ شهید در آن بود.




شادی کودکان فلسطینی از دریافت نودل از سرباز مصری
کانال تلگرام مرکز اطلاع رسانی فلسطین با انتشار تصاویری نوشت: شادی غیر قابل توصیف کودکان فلسطینی از دریافت نودل از یک سرباز مصری در مرز فلسطین و مصر در رفح در جنوب منطقه غزه.



بیرون آوردن پیکر شهدای فلسطینی از داخل گور دسته جمعی
حسن اصلیح خبرنگار فلسطینی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ببینید..! بیرون آوردن تعداد زیادی از پیکر شهدا که در گور دسته جمعی کشف شده اند. این شهدا را نظامیان رژیم اشغالگر داخل مجتمع پزشکی ناصر در خانیونس دفن کرده اند.



خسارت وارده به اردوگاه نور شمس
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «نور الشمس» در شهر طولکرم یورش بردند و زیر ساخت‌های اصلی آنرا ویران کردند.





زخمی شدن ۹ سرباز اسرائیلی در عملیات اردوگاه نور شمس
کانال تلگرامی خبرگزاری سند در خبری فوری به نقل از شبکه کان صهیونیستی اعلام کرد: در جریان عملیات نظامی در اردوگاه نور شمس در طولکرم ۹ سرباز اسرائیلی مجروح شدند که سطح جراحتشان متوسط و جزئی گزارش شده است.




نجات جنین مادر باردار فلسطینی، پیش از شهادت او
خبرنگار الجزیره از شهادت یک بانوی باردار فلسطینی به همراه همسر و دختر خردسالش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه خانواده «الجوده» در اردوگاه الشبوره در مرکز شهر رفح خبر داد.
به گزارش خبرنگار الجزیره، پزشکان پس از سزارین این زن باردار فلسطینی در بیمارستان تخصصی الکویت در رفح که به شدت زخمی شده بود، موفق به نجات جنین شدند که در پی آن، این زن فلسطینی به شهادت رسید.
پزشک فلسطینی: این یک جنایت است.

خبرنگار فلسطینی: دکتر چکار می‌کنید؟
دکتر: تنفس مصنوعی می‌دهم. این کودک پیش از موعد طبیعی به دنیا آمده است. این کودک، هفت ماهه است. مادرش شهید شد. وضع کودک خوب است.
یک زن: ان شاء الله حالش خوب است؟
دکتر: بله فورا به او اکسیژن دادیم.


خبرنگار الجزیره: این نوزاد در بیمارستان الکویت به دنیا آمد. مادرش در حمله هوایی اسرائیل به مرکز رفح به شدت زخمی شد و به شهادت رسید.




وداع جانسوز عمو با برادر زاده در غزه
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی / ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
کانال تلگرام فلسطین الآن تصاویری از وداع جانسوز عمویی با برادرزاده شهیدش که کودکی بیش نبود، منتشر کرد.



آثار جنایات رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه


آخرین رویداد‌های صبح امروز در نوار غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب آخرین رویداد‌های صبح امروز جنگ نسل کشی در نوار غزه را بدین شرح اعلام کرد:
- شهادت ۸ شهروند فلسطینی از جمله ۵ کودک و دو زن در حملات رژیم اشغالگر به دو خانه در شهر رفح.
- شهادت ۵ فلسطینی ازجمله ۴ کودک و مجروح شدن تعدادی دیگر در بمباران خانه‌ای در خیابان جرج در شرق رفح.
- شهادت ۳ فلسطینی در حمله رژیم اشغالگر به خانه‌ای در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه.
- شهادت ۱ فلسطینی و همسر و کودکش در حمله رژیم اشغالگر به خانه خانواده جوده در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح و زخمی شدن تعدادی دیگر که بیشترشان کودک هستند.
- دفاع مدنی نیز اجساد ۵۰ شهید را که نیرو‌های رژیم اشغالگر آن‌ها را در گور‌های دسته جمعی داخل مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس مدفون کرده بود بیرون کشیدند.



رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن غیرنظامیان در رفح ادامه می‌دهد
ساکنین محله «تل سلطان» در شهر رفح واقع جنوب غزه، پیکر شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی را به خاک سپردند. در این حمله دست کم ۱۰ فلسطینی، از جمله ۶ کودک جان باختند. شبکه «الجزیره انگلیسی» در گزارشی به پیامد‌های این حمله پرداخت.
مجری: گزارشی از «طارق ابو عزوم» ببینیم. باید هشدار بدهم که بعضی از تصاویر این گزارش ممکن است برای بعضی از بینندگان، آزاردهنده باشد.

خبرنگار: این مادر سعی می‌کند مرگ پسرش حمزه را بپذیرد. حمزه، یکی از کودکانی است که در حمله اسرائیل به خانه خانواده رضوان در رفح در جنوب غزه، کشته شد.

شهروند فلسطینی: ما را هم با خودت به بهشت ببر، عزیزم! دلبندم، قبل از آنکه من و پدرت هم پیش تو بیاییم، آنجا نرو. منتظر باش تا برادران و خواهران و همه اقوام هم همراه تو بیایند!

زنان و کودکان دیگری هم در این حمله به محله «تل سلطان» کشته شدند. لانا زقوتِ ۱۲ ساله، زنده ماند.
لانا زقوت، بازمانده حمله به رفح: ما خواب بودیم و ناگهان صدای فریاد و گریه خواهرم را شنیدم. سقف در حال سقوط روی سر ما بود. فکر کردم دارم خواب می‌بینم، اما وقتی چشمهایم را باز کردم، همه جا تاریک و پوشیده از دود بود. من زیر آوار گیر افتاده بودم. نیم ساعت بعد من را بیرون کشیدند.

پدری در عین ناباوری، پیکر دخترش را در آغوش کشیده است.

شهروند فلسطینی:‌ ای وای، دختر عزیزم.‌ای وای، دختر عزیزم. خدای من، دخترم باهام حرف بزن.

شهروند فلسطینی: حرفی برای جهان و مردم آن ندارم، چون این جهان، جهانی ناعادلانه است. در این جهان، همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی از بین رفته است. این جهان فقط زبان قدرت را می‌فهمد.

با وجود درخواست‌های بین المللی از اسرائیل برای کنار گذاشتن طرح حمله زمینی به رفح، اسرائیل می‌گوید این حمله تهاجمی را انجام می‌دهد. سازمان ملل هشدار داده است هر عملیاتی در رفح، جان بیش از یک میلیون نفری را که در این شهر، پناه گرفته اند، در معرض خطر قرار می‌دهد.

رامی مقداد، ساکن رفح: این جنایتی دولتی است. هیچ کشوری در جهان مرتکب چنین اقدامی نشده است و مشابه آن حتی در عراق، سوریه و اوکراین هم رخ نداده است. چنین اتفاقی در تاریخ رخ نداده است.

ترس از دست دادن فرزندان، ماههاست گریبانگیر پدران و مادران فلسطینی در غزه است، اما کار چندانی نمی‌توان انجام داد تا آنها را برای وداع پایانی آماده کرد. از میزان رنج و عذاب در اینجا، از زمان شروع جنگ ویرانگر اسرائیل در ماه اکتبر (سال ۲۰۲۳)، کاسته نشده است. حالا هم که ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است، بسیاری از فلسطینی‌ها نگران احتمال مرگ تحمل ناپذیر غیرنظامیان بیشتر هستند.


صبح دردناک رفح پس از کشتار شب گذشته صهیونیست‌ها
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین با انتشار تصاویری از پیکر‌های شهدا نوشت: صبحی دردناک و فاجعه بار در رفح پس از جنایت شب گذشته هواپیما‌های رژیم اشغالگر.


ویرانی‌های ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس
کانال تلگرامی خبرگزاری الرساله تصاویری از ویرانی‌های گسترده بجا مانده از حمله رژیم اشغالگر به اردوگاه نورشمس در طولکرم منتشر کرد.

پیام یک فلسطینی به حکام عرب در پی شهادت خانواده اش
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی / ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

کانال تلگرام خبرگزاری "سما" نوشت: یک فلسطینی مقابل پیکر‌های اعضای خانواده اش که در حمله رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسیدند خطاب به کشور‌های عربی و کشور‌های جهان اینگونه پیام داد: این کودکانی که مقابل من قرار دارند پیام ما به کشور‌های عربی هستند. همه این‌ها کودک اند. بدون هیچ هشداری (به ما حمله کردند).

 

 

 

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • انفجار بمب هنگام تلاش یک صهیونیست برای برداشتن پرچم فلسطین
  • شهادت ۲ فلسطینی در عملیات ضد صهیونیستی در الخلیل
  • حمله محمود عباس به آمریکا