Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداللهی با بیان این که ما باید برای حقیقت قرآن و برای فهم دقیق آن به مردم تلاش کنیم، گفت: امروز افول اخلاق در جامعه کنونی به علت دوری از قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین عبداللهی» امروز(۲۲ آذرماه) در نشست هماهنگی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد ضمن خیر مقدم به مدیران، رابطین و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به این که حضرت امام خمینی(ره) در صحیفه ای که دارند می فرمایند همه جهاتی که برای تشکیل یک حکومت اسلامی و فرهنگ دینی و همچنین آنچه برای رشد جامعه نیاز داریم در قرآن وجود دارد، افزود:ما باید برای فهم دقیق حقیقت قرآن به مردم تلاش کنیم و شاید مهجوریت قرآن از این جهت که مردم به حقیقت آن توجه نمی نمایند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با تاکید بر این که قرآن هر روز حرف جدیدی دارد، اظهارداشت:شاید عده ای از مردم با نگاه روشنفکرانه غلط تصور کنند که قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کهنه شده باشد اما به طور حتم اینگونه نیست و امروز ما صرف نظر از برگزاری مسابقات یا قرائت قرآن باید به حقیقت آن توجه و برای جاری شدن در زندگی تلاش کنیم.

 

عبداللهی با بیان این که در حوزه قرآن هم آسیب داریم که مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، اساتید و محققان قرآن باید به آن توجه کنند، ادامه داد:اگر ما نگاهی سطحی را برای بچه های مسجد مانند پرداختن به قرائت قرآن و یا حافظ شدن داشته باشیم و تلاش نکنیم او را با حقیقت قرآن آشنا کنیم تا تبدیل به یک شخصیت قرآنی شود آسیب به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه باید در کانون های مساجد فعالیت های قرآنی در حوزه فهم و درک قرآن انجام بدهیم، گفت:برخی گمان می کنند که فرهنگ یک مقوله اکتسابی از غرب است که اینگونه نیست چرا که فرهنگ هم در قرآن وجود دارد به طوریکه در آیه ۹۶ سوره اعراف که یک آیه کاملا فرهنگی است خداوند فرموده (که اگر مردم ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند دربهای برکات از زمین و آسمان بر اهل زمین باز خواهد شد) لذا اگر این چنین نمی شود مشکل از ایمان و تقوای ما است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افول اخلاق در جامعه کنونی را به علت دوری از قرآن دانست و گفت:آسیب های اجتماعی که مردم دچار آن هستند به خاطر دوری از قرآن است چرا که قرآن به تمام معنا امید است لذا باید حیطه فعالیت های قرآنی خود را افزایش بدهیم، ما نگاهمان در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید نگاه معطوف به قرآن باشد.

 

عبداللهی خطاب به مدیران، رابطین و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به این که در سیزدهین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از ۱۷۷۰ کانون استان حداقل ۱۰۰۰ کانون باید درگیر مسابقات شوند و هر کانون هم ۵ نفر شرکت کننده داشته باشد، افزود:نگاه کسانی که آئین نامه مسابقات را تنظیم کرده اند و جزء سی ام قرآن را به آن افزودند برای حضور حداکثری نوجوانان بوده است.

 

وی با بیان این که مسئولین مناطق ویژه باید دغدغه برگزاری مسابقات قرآنی را داشته باشند و خانه های فرهنگی دیجیتال کانون های مساجد هم فضا و امکانات را باید در اختیار متقاضیان ثبت نام در مسابقات مدهامتان قرار دهند، ادامه داد:کانون های فعال قرآنی، خانه های نور و کانون های مشهد موظف هستند برای مسابقات مدهامتان برنامه ریزی کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهارداشت:به هیچ وجه ثبت نام در مسابقات مدهامتان مشروط بر ثبت اعضای کانون در سامانه بچه های مسجد نیست بلکه هر کسی متقاضی باشد می تواند در مسابقات ثبت نام کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي معاون اول رئیس جمهور کرمان شیراز خراسان جنوبی استان بوشهر هرمزگان خبرگزاری شبستان تودیع و معارفه مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد نشست هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین