Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

نخست‌وزیر مکلف لبنان در واکنش به ادعای کشف تونل‌هایی از لبنان به فلسطین اشغالی، گفت این اسرائیل است که روزانه بارها حریم هوایی و آبی لبنان را نقض می‌کند و همچنان بخشی از اراضی لبنان را تحت اشغال دارد.

 «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان روز پنج‌شنبه در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی در مورد کشف تونل‌هایی از لبنان تا فلسطین اشغالی، گفت تل‌آویو خود مسئول این وضع است و این اسرائیلی‌ها هستند که ماهانه ده‌ها بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد مرز لبنان و فلسطین اشغالی را نقض می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریری که در نشستی در اندیشکده «چتم هاوس» لندن صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد ادعای کشف این تونل‌ها، گفت: «برخی رسانه‌ها را دیده‌اید که تیتر زده‌اند که لبنان تونل‌هایی دارد که به اسرائیل رفته و ادعاهایی مطرح شده که حزب‌الله این کار را کرده است. آیا تابحال شنیده‌اید که اسرائیل ماهانه چند بار به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند؟ آیا تابحال شنیده‌اید که اسرائیل چند بار وارد آب‌های ما شده؟ شنیده‌اید؟»

وی افزود: «فکر می‌کنید منصفانه است؟ فکر می‌کنید منصفانه است که [اسرائیل] در ماه گذشته ۱۵۰ بار به آسمان لبنان تجاوز کرده؟ این منصفانه است که حریم آب‌های بین‌المللی ما ماهی ۱۰، ۲۰ بار نقض شود؟ و همچنان بخش‌هایی از اراضی ما، مزارع شبعا، تحت اشغال است. از دید ما به عنوان دولت لبنان، قطعنامه ۱۷۰۱ باید به طور کامل، طبق متن آن، اجرا شود.»

حریری ادامه داد: «ارتش لبنان به مسئله تونل‌ها خواهد پرداخت. اینکه با جسارت گفته شود که لبنان مسئول این وضعیت است، فکر می‌کنم [پیش از آن] این اسرائیل است که باید پاسخ دهد از زمان تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ چند بار حریم لبنان را نقض کرده است. تعداد شکایاتی که ما [از اسرائیل] به سازمان ملل فرستاده‌ایم، آنقدر زیاد است که حسابش از شمار خارج است. اما چه پاسخی به آن‌ها داده شده است؟ هیچ.»

او در بخش دیگری از این نشست به روند تشکیل دولت جدید لبنان پرداخت و گفت اطمینان دارد که دولت جدید تا پایان سال ۲۰۱۸ تشکیل می‌شود. وی گفت: «اطمینان دارم که تا پایان سال دولت تشکیل می‌شود. البته می‌دانم که چالش‌های بزرگی پیش روی ماست... معادله در پارلمان تغییر کرده و برخی [سهم] بیشتری می‌خواهند. فقط همین یک مانع باقی مانده و اطمینان دارم که این مانع هم برطرف می‌شود.»

حریری با بیان اینکه لبنان بیش از این نمی‌تواند هزینه تبعات عدم وجود دولت را تاب آورد، گفت معتقد است که باید هرچه سریع‌تر دولت را تشکیل داد. وی گفت تلاش می‌کند تا لبنان را همزمان از سرایت ناآرامی از کشورهای همسایه و همچنین بروز درگیری با رژیم صهیونیستی، که به گفته وی هدف کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، حفظ کند.

وی حضور یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان را بار عظیمی بر دوش این کشور خواند و گفت امیدوار است که کشورهای خارجی که به کمک به لبنان متعهد شده بودند، به تعهدات خود عمل کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل لندن تجاوز دولت سازمان ملل تجاوز دولت شورای امنیت سازمان ملل فلسطین لبنان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل

 ارتش اسرائیل اعلام کرد که از صبح امروز (دوشنبه) تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ارتش اسرائیل از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت اسرائیل خبر داد.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های اسرائیل نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع اسرائیل در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیل همچنین از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت پادگان زرعیت خبر دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد