Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر خلاف آنکه اعلام شده بود پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد باشگاه های جهان برای تماشاگران رایگان خواهد بود اما تماشاگران برای حضور در سالن مجبور به تهیه بلیت شدند.

به گزارش ایسنا، در حالی‌که فدراسیون کشتی پیش از آغاز پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان اعلام کرده بود در این رقابت‌ها بلیت فروشی انجام نمی‌گیرد اما بر خلاف اعلام قبلی تماشاگران برای حضور در سالن مجبور به خرید بلیت ۵ هزار تومانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماشاگران که با توجه به اعلام رسانه‌ها مبنی بر رایگان بودن تماشای مسابقات راهی سالن دانشگاه آزاد بابل شده بودند پس از خودداری ماموران از حضورشان در سالن مجبور به خرید بلیت شدند که این موضوع باعث ناراحتی و گلایه آن ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی

باخت جادوگر آمریکایی بمب خبری بود که حیرت جهان کشتی را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، مسابقات فینال ایکس به عنوان مرحله نهایی گزینشی تیم ملی کشتی آمریکا بامداد روز دوم اردیبهشت‌ماه به پایان رسید.در این مسابقات اتفاقات مهمی رخ داد که باخت قهرمانان جهان و المپیک از مهمترین آنان بود. در پیکارهای گزینشی تیم ملی کشتی آمریکا جی دن کاکس، توماس گیلمان، جردن باروز و دیوید تیلور نتوانستند نتایج لازم را برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس کسب کنند. کاکس پس از این رقابت‌ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و باروز نیز به احتمال زیاد در مسیر کاکس قرار خواهد گرفت.

اما بمب خبری مسابقات فینال ایکس شکست دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک بود. مردی که از وی به عنوان فوبیای ورزش ایران یاد می‌شد. جادوگر آمریکایی در ۶ رقابت با حسن یزدانی، موفق شد پنج مرتبه نابغه کشتی ایران و جهان را شکست دهد. یزدانی از المپیک ۲۰۱۶ ریو در عرصه داخلی و بین‌المللی به جادوگر آمریکایی باخته است.

بردهای پرتکرار تیلور در مسابقات جهانی و المپیک نام این قهرمان آمریکایی را وارد فرهنگ لغات ورزشی ایران کرد؛ نامی که رقابت‌های او با مرد پرمدال کشتی ایران همواره برای شهروندان با استرس و ترس همراه بود و این استرس در نهایت به رقیبی توانمند برای یزدانی تبدیل شد تا کاپیتان تیم ایران در ۸۳ درصد از رقابت‌های خود برابر این جادوگر دنیای ورزش بازنده باشد. باختی‌هایی که دیگر به یک رویه عادی در کشتی آزاد ایران تبدیل شده بود و حتی برخی از تئورسین‌های کشتی ایران مانند منصور برزگر از آن به عنوان یک مبارزه حیثیتی یاد کردند.

نام تیلور در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه بر سر زبان افتاد جایی که وی توانست یزدانی نامدار و قهرمان المپیک را شکست دهد. تیلور بعد از آن دیدار چهار مرتبه دیگر از سد شیرشاه ایرانی گذشت. با وجود بردهای پرتکرار تیلور برابر یزدانی رقابت این ۲ قهرمان همواره بر پایه احترام و حتی رفاقت بود.

مبارزه‌های تیلور و یزدانی و اخبار این قهرمان در رسانه‌های ایران موجب شده بود که تیلور به یک واقعیت در ایران اعتراف کند. وی چندی پیش اعلام کرد که در کشتی ایران بعد از حسن یزدانی یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران به شمار می‌رود. حتی شماری زیادی از کشتی دوستان ایرانی فارغ از تعصبات ورزشی و ملی همواره روحیه جنگندگی و مبارزه این قهرمان ۳۲ ساله را ستایش می کردند و از بزرگان کشتی ایران خواستند که برای رقابت با جادوگر آمریکایی به دنبال راهکار باشند.

اما باطل‌السحر جادوی تیلور در دست ایرانیان نبود، بلکه شمشیر انتقام از آستین یک آمریکایی خارج شد تا ترمز قطار موفقیت‌های تیلور پیش از رسیدن به ایستگاه پاریس را بکشد. با شکست تیلور ورزش ایران به ویژه رشته کشتی آزاد نفس راحتی کشید زیرا از فوبیای باخت یزدانی برابر دارنده نشان طلای المپیک خارج شد.

آیا کامران بروکس ایران می‌شود؟

مصدومیت یزدانی و دوری چند ماهه این کشتی‌گیر از تمرینات گروهی موجب نگرانی‌هایی در بین کارشناسان شد تا جایی که فدراسیون برای احتمالات دیگر کامران قاسمپور را به وزنه ۸۶ کیلوگرم آورده و قرار است یکی از تاریخی‌ترین گزینشی‌های کشتی ایران رقم بخورد. اگر روح بروکس آمریکایی در کالبد کامران حلول کند، بی‌تردید جهان کشتی از دیدن هنرنمایی ۲ قهرمان بزرگ محروم خواهند شد.

غیبت احتمالی یزدانی و حذف تیلور زمانی بیش از پیش موجب دلتنگی جهان کشتی خواهد شد که بدانیم عبدالرشید سعدالله‌یف دیگر نابغه کشتی آزاد با حکم کمیته بین‌المللی المپیک از حضور در المپیک محروم است.

البته باخت همزمان تیلور، کاکس، گیلمان و باروز به نسل جدید کشتی آمریکا ممکن است، پایانی بر دوران طلایی این قهرمانان در جهان باشد. نسلی که مدال‌های زیادی در عرصه‌های جهانی و المپیک کسب و افتخارات آنان راه را برای قهرمانی تیمی آمریکا در چند سال گذشته هموار کرد.

با افول این ستارگان از دنیای کشتی، آزادکاران ایرانی می‌توانند در اوزان ۵۷، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم شانس بیشتری برای رسیدن به قهرمانی جهان یا المپیک داشته باشند. چرا که نگاهی به نتایج جهانی بلگراد از شکست نمایندگان کشورمان برابر حریفان آمریکایی حکایت دارد. کشتی‌گیران ایران و آمریکا در بلگراد چهار تقابل داشتند. امیرمحمد یزدانی به زین رترفورد باخت، یزدانی مغلوب تیلور شد و امیرعلی آذرپیرا برابر زاهید والنسیا حرفی برای گفتن نداشت. تنها رحمان عموزاد خلیلی موفق به شکست نیک لی در وزن ۶۵ کیلوگرم شد. در وزن ۵۷، ۶۱، ۷۴، ۷۹، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز ایران و آمریکا هیچ تقابلی نداشتند.

در گذشته قهرمانی مانند جردن باروز در ۱۳ مبارزه رودررو با حریفان ایرانی شکست ناپذیر بود و اسنایدر نیز در رقابت‌های مختلف توانسته بود عناوین جهانی را از آزادکاران ایرانی بگیرد. تیلور نیز مرد همیشه برنده مسابقات یزدانی به شمار می‌رفت. شانس دیگر کشتی ایران انصراف گیبل استیوسن از المپیک بود.

قرار است که میسون پاریس جایگزین دارنده نشان طلای المپیک توکیو شود. امیررضا معصومی نفر دوم تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در پیکارهای رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب به راحتی از سد این قهرمان آمریکایی عبور کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • بلیت فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • بلیت فروشی دیدار تیمهای تراکتور و ذوب آهن