Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف گذاری ۴ ساله کمیته ملی المپیک برای رسیدن به بودجه ۱۵۰میلیارد تومانی؛ امروز تیتر رسانه ها شده است ولی این درحالی است که موضوع اصلی این روزهای کمیته تغییرات عجیب و غریب اساسنامه است.

به گزارش تابناک ورزشی، رئیس کمیته ملی المپیک مدعی است که در تلاش است تا بودجه‌ای معادل ۱۰۰ میلیارد تومان را برای این نهاد در سال ۹۸ تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر می تواند تلاش کمیته برای تبیین جایگاه صالحی امیری در افزایش اعتبارات این نهاد باشد. صالحی تلاش می کند اختیارات عمده و بی سابقه ای در انتصاب دبیرکل و خزانه دار به دست بیاورد. این موضوع جنجال بزرگی راه انداخته است.

در این خبرها آمده؛ در آستانه فصل بودجه‌بندی مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در تلاش است تا بودجه‌ای معادل 100 میلیارد تومان را برای این کمیته تأمین کند. این تاکید روی نقش صالحی امیری خود گویای خیلی از مسایل است و نشان می دهد کمیته المپیک ایران این خبر را با اهداف و تاکید خاصی به رسانه ها تزریق می کند.

در صورت تحقق این هدف بودجه کمیته ملی المپیک در سال 98 با رشدی حدود 50 درصدی نسبت به سال 97 روبه‌رو خواهد بود. این در حالی است که متوسط رشد بودجه بخش‌های دولتی در سال 98 بین 18 تا 20 درصد خواهد بود و این بدان معناست که کمیته ملی المپیک در سال سرنوشت‌ساز برای المپیک 2020 و سال کسب سهمیه المپیک با رشد بودجه خوبی همراه خواهد بود.

این گزارش اضافه کرده: البته رشد بودجه کمیته ملی المپیک در سال 97 نیز چشمگیر و معادل 64 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل 18 میلیارد تومان افزایش داشت. در صورت تأیید بودجه 100 میلیارد تومانی برای سال 98 نیز شاهد رشد حدود 36 میلیارد تومانی خواهیم بود. صالحی امیری در نظر دارد در برنامه‌ای چهار ساله بودجه کمیته ملی المپیک را به 150 میلیارد تومان برساند که این به معنای برابری بودجه کمیته و وزارت ورزش خواهد بود. این جهش بودجه مبنایی خواهد بود که در سال‌های آینده به صورت اتوماتیک شاهد رشد 20 درصدی بودجه کمیته در هر سال باشیم.

این خبر سراسر یک رپرتاژ آگهی برای ریاست کمیته به نظر می رسد و مشخص نیست آیا نمایندگان مجلس اجازه چنین بازی تبلیغاتی با موضوع جذب بودجه را به کسی می دهند یا خیر؟ با این حال اگر این وعده ها محقق شود، می تواند تا حدی نگرانی های کمیته بابت سقوط ارزش ریال در مخارج ارزی ورزش کشور را برطرف کند. از این منظر حتی افزایشی که کمیته ادعایش را دارد، رقم جشمگیری محسوب نمی شود چرا که نسبت به سال گذشته، در حال حاضر با سه برابر شدن نرخ انواع ارزها مواجهیم و چنین جوسازی معنی ندارد و افرایشی طبیعی محسوب می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان

بحران پناهجویان یکی از بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپاست به طوری که سالانه ده‌ها هزار نفر از کشور‌های آفریقایی با کمک قایق‌های ابتدایی اقدام به گذر از دریای مدیترانه به امید رسیدن به قاره سبز می‌کنند. با این حال، این گذرگاه‌های دریایی برای پناهجویان بسیار مرگبار هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد از وقوع حادثه مرگبار دیگر برای قایق پناهجویان آفریقایی در دریا خبر داد. 

این آژانس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: یک قایق حامل ۷۷ پناهجوی آفریقایی در آب‌های نزدیک جیوتی واژگون شد. طی این حادثه ۱۶ پناهجو جان باخته و از سرنوشت ۲۸ تن دیگر اطلاعی در دست نیست. 

در ادامه این پیام آمده است: متاسفانه این قایق حامل کودکان نیز بوده است. تیم‌های امداد و نجات جیبوتی در حال امدادرسانی برای یافتن مفقود شدگان این حادثه هستند. 

این دومین حادثه از این دست در سواحل جیبوتی طی ۲ هفته اخیر محسوب می‌شود. در حادثه مشابه ۲ هفته پیش، واژگونی یک قایق حامل پناهجویان که شامل کودکان نیز بود ۳۸ کشته برجای گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه